MojElektromobil

Francúzska spoločnosť Proviridis, špecializujúca sa na energetickú infraštruktúru, čelí už nejaký ten čas rôznym výzvam. Tentokrát sa k tomu pridala aj výzva inštalácie nabíjacích staníc pre elektrické nákladné vozidlá v obmedzenom priestore svojho multifunkčného stanovišťa v Saint Quentin Fallavier. Keďže parkovacie miesta slúžia pre dieselové aj elektrické kamióny a priestor pre tradičné nadzemné nabíjacie stanice bol nedostatočný, spoločnosť v spolupráci s fínskym výrobcom Kempower otestovala zaujímavé podzemné riešenie.

V tomto systéme je riadiaca jednotka od Kempower umiestnená v šachte medzi parkovacími miestami, pričom nabíjací kábel je uložený v pevnej kovovej rúre, natretej nápadnou žltou farbou pre lepšiu viditeľnosť pri manévrovaní. Jednotka s kapacitou 600 kW je umiestnená o niekoľko metrov ďalej a káblom spojená s nabíjacími satelitmi. Takýto dizajn umožňuje napájať až osem nabíjacích bodov, či už ide o podzemné jednotky alebo tradičné nabíjacie satelity, prípadne ich kombináciu podľa potrieb daného parkoviska.

Úspešný test predstavuje prvý príklad využitia podzemného riešenia na prekonanie priestorových obmedzení pri nabíjaní nákladných vozidiel a ponúka lacnejšiu alternatívu k nadzemným konštrukciám bežne používaným v mnohých logistických depách. Presné náklady na inštaláciu však neboli špecifikované, takže rozhodnutie medzi podzemným a nadzemným systémom môže závisieť od konkrétnych podmienok lokality.

Nabíjanie je témou číslo jedna

Podobné inovatívne projekty sa realizujú aj inde vo svete. Napríklad v Los Angeles sa pripravuje výstavba cesty s bezdrôtovým nabíjaním pre elektrické vozidlá. Mala by byť hotová pred olympijskými hrami v roku 2028. V Európe spoločnosti ako Scania a E.ON spolupracujú na vytvorení siete nabíjacích staníc pre elektrické nákladné vozidlá, pričom prvé lokality by mali byť otvorené už tento rok.

Náš tip
Prvý elektrický kabriolet dostal slovenský cenník. Cena MG Cyberster je na úrovni rodinných SUV
2. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+