Francúzska spoločnosť Proviridis, špecializujúca sa na energetickú infraštruktúru, čelí už nejaký ten čas rôznym výzvam. Tentokrát sa k tomu pridala aj výzva inštalácie nabíjacích staníc pre elektrické nákladné vozidlá v obmedzenom priestore svojho multifunkčného stanovišťa v Saint Quentin Fallavier. Keďže parkovacie miesta slúžia pre dieselové aj elektrické kamióny a priestor pre tradičné nadzemné nabíjacie stanice bol nedostatočný, spoločnosť v spolupráci s fínskym výrobcom Kempower otestovala zaujímavé podzemné riešenie.
V tomto systéme je riadiaca jednotka od Kempower umiestnená v šachte medzi parkovacími miestami, pričom nabíjací kábel je uložený v pevnej kovovej rúre, natretej nápadnou žltou farbou pre lepšiu viditeľnosť pri manévrovaní. Jednotka s kapacitou 600 kW je umiestnená o niekoľko metrov ďalej a káblom spojená s nabíjacími satelitmi. Takýto dizajn umožňuje napájať až osem nabíjacích bodov, či už ide o podzemné jednotky alebo tradičné nabíjacie satelity, prípadne ich kombináciu podľa potrieb daného parkoviska.
Úspešný test predstavuje prvý príklad využitia podzemného riešenia na prekonanie priestorových obmedzení pri nabíjaní nákladných vozidiel a ponúka lacnejšiu alternatívu k nadzemným konštrukciám bežne používaným v mnohých logistických depách. Presné náklady na inštaláciu však neboli špecifikované, takže rozhodnutie medzi podzemným a nadzemným systémom môže závisieť od konkrétnych podmienok lokality.
Nabíjanie je témou číslo jedna
Podobné inovatívne projekty sa realizujú aj inde vo svete. Napríklad v Los Angeles sa pripravuje výstavba cesty s bezdrôtovým nabíjaním pre elektrické vozidlá. Mala by byť hotová pred olympijskými hrami v roku 2028. V Európe spoločnosti ako Scania a E.ON spolupracujú na vytvorení siete nabíjacích staníc pre elektrické nákladné vozidlá, pričom prvé lokality by mali byť otvorené už tento rok.