MojElektromobil

Spoločnosti Connected Energy a Groupe Renault vybudovali dve rýchlonabíjacie stanice založené na inovatívnej technológii E-STOR. Motoristi nájdu tieto stanice pri diaľniciach v Belgicku a Nemecku. Sieť, ktorá bude využívať na uskladnenie energie pre nabíjanie vyslúžilé batérie z elektromobilov, sa však bude rozširovať.

Technológia E-STOR vyvinutá spoločnosťou Connected Energy využíva tzv. “second-life” batérie z elektrických vozidiel značky Renault. Pomocou systému E-STOR sa batérie nabíjajú za nízkeho výkonu a získaná energia sa potom uvoľňuje pri vysokom výkone – nabíjaní. Takto je možné ponúknuť nabíjanie elektrických vozidiel na miestach, kde by výstavba elektrickej infraštruktúry pre nabíjanie bola veľmi nákladná. Ekonomicky šetrný a jednoduchý na inštaláciu, to je systém E-STOR, ktorý taktiež prispieva k rozvoju nabíjacích staníc v Európe.

Náš tip
Nissan: Nabíjacie stanice prevýšia počet čerpacích staníc už v roku 2020

 

nabijacie stanice e-stor

Druhá šanca pre batérie

Batérie pre elektrické vozidlá majú všeobecne životnosť 8 až 10 rokov. Napriek tomu majú stále dostatočnú kapacitu aj na ďalšie použitie v stacionárnych produktoch, čo predlžuje ich život pred samotnou recykláciou.

“Spoločnosť Groupe Renault podporuje vývoj infraštruktúry pre nabíjanie s cieľom zjednodušiť nabíjací cyklus vodičom elektrických vozidiel. Použitie našich “second-life” batérií v rýchlonabíjačkách pre elektromobily prispieva k pokroku na danom trhu tým, že poskytuje ekonomické riešenia aj pre operátorov nabíjacích staníc”, hovorí Nicolas Schottey, riaditeľ sekcie pre batérie a nabíjanie elektrických vozidiel.

Technológia E-STOR ponúka výhody aj mimo segmentu nabíjania vozidiel. Ide o skutočne vhodnú alternatívu aj do priemyselných či obchodných zón. Ide o zóny, ktoré už samo o sebe spôsobujú pomerne veľké zaťaženie el. siete.

Zdroj: tlačová správa

31. augusta 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+