MojElektromobil

Elektromobilita je fenoménom dnešnej doby a pomaly sa dostáva aj do kamiónovej dopravy. Tomu sa samozrejme budú musieť prispôsobiť v prvom rade prepravcovia, ktorí potrebujú mať vybudovanú dobrú sieť nabíjacích staníc na miestach, na ktorých to potrebujú. Pomôcť im však môže aj verejná sieť pre elektromobily. Tá je už teraz schopná bez problémov nabíjať aj elektrické nákladné vozidlá, v tlačovej správe informoval ZSE Drive.

ZSE Drive nabije aj nákladné vozidlá

Poskytovateľ nabíjacej infraštruktúry to demonštroval naživo s použitím nového modelu eActros od Mercedes-Benz, ktorý ste mohli vidieť aj na našej akcii eFleet Day 2023. Fotogalériu z podujatia si môžete pozrieť v článku Takto to vyzeralo na odbornej konferencii eFleet Day 2023 | FOTOgaléria.

zse drive hypercharging
Kamión sa nabíja na verejnej stanici | Zdroj: ZSE Drive

Nabíjanie vozidiel tohto typu by primárne malo prebiehať v depách, konkrétne eActros dokáže na jedno nabitie prejsť 350 kilometrov. V núdzových situáciách je však možné bez problémov využiť aj verejné nabíjacie stanice, pretože tieto vozidlá majú rovnaké nabíjacie štandardy. Jediným rozdielom je to, že sa budú nabíjať dlhšie, pretože majú neporovnateľne väčšie akumulátory.

Základom je dostatok priestoru

Dôležitým aspektom možnosti nabíjať elektrický kamión na verejnej nabíjacej stanici je priestor. Kamión predsa nie je malý elektromobil a potrebuje mať k nabíjačke dobrý prístup. ZSE Drive má momentálne viacero lokalít, kde sa dokážu elektrické nákladné vozidlá nabíjať.

Napríklad D4 Rovinka, Beladice, Tanker Čaradice, Kozí Vŕšok, BA Slovnaft, BA Tuhovská, Petržalská Tržnica a tak ďalej. V novo pripravovaných tranzitných lokalitách plánuje ZSE Drive vybudovať aj špeciálne priestrannejšie nabíjacie body, ktoré budú určené aj na nabíjanie kamiónov.

„ZSE Drive pre tento typ lokalít aktuálne plánuje inštalovať najvýkonnejšie 400 kW nabíjacie body s cieľom umožniť vodičovi nabiť vozidlo počas povinnej 45 minútovej prestávky v diaľkovej jazde.”

Rastislav Žembery, produktový manažér ZSE DRIVE.

V priebehu tohto a nasledujúceho roka sa tiež počíta s dokončením štandardu MCS (Megawatt charging system), ktorý umožní nabíjanie nákladného vozidla výkonom vyšším ako 1 MW.

eFleet Day 2023 Truck & Bus

Odborná konferencia eFleet Day je momentálne už vo svojom druhom ročníku. 29. marca 2023 sme sa venovali elektromobilite a jej postaveniu vo firemnom sektore v rezorte x-bionic sphere v Šamoríne. V súvislosti s úžitkovou dopravou sa v tomto roku uskutoční ešte jedna konferencia s názvom eFleet Day 2023 Truck & Bus, ktorá bude zameraná práve na tento segment, pretože si uvedomujeme, že aj kamiónová a autobusová doprava môžu byť elektrifikované. Uskutoční sa v októbri a detaily zverejníme včas.

Náš tip
Salón Elektromobilov 2023: Štvrtý ročník, štyri mestá!
26. apríla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+