Keď budúci rok začne produkcia modelu nemeckej automobilky Porsche Taycan, tak na trhu budú už modely ako Jaguar I-PACE, Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron a Tesla by už podľa plánov mala produkovať 10 tisíc elektromobilov Modelu 3 týždenne. Pre Porsche to ale podľa vyjadrení neznamená problém, pretože miesto toho aby boli prvý na trhu, snažia sa zamerať na jazdné vlastnosti a rýchle nabíjanie akumulátorov v ich elektromobile.
Nechceme a nepotrebujeme byť prví. Čakať 2 hodiny na dobitie batérie po rýchlej jazde pre nás nedáva zmysel. Dôležite je pre nás nabiť batériu na 80% kapacity za štvrťhodiny.
Detlev von Platen, člen predstavenstva Porsche pre magazín Fortune
Zatiaľ čo automobilky Jaguar a Mercedes-Benz sa u svojich elektromobilov spoliehajú na súčasnú infraštruktúru nabíjacích staníc, tak Porsche by chcelo po vzore Tesly vybudovať vlastnú. Podobne ako sieť supernabíjačky od Tesly, tak aj sieť elektrických Pit Stopov od Porsche s výkonom 350 kW budú ponúkať rýchle nabíjanie. Pôjdu ale ešte ďalej, pretože s takým výkonom zvládnu nabiť akumulátor na 80% kapacity za 15 minút, čo je 2x rýchlejšie než u Tesly. Súčasne supernabíjačky od Tesly s výkonom 120 kW to zvládnu za pol hodiny. Tesla pripravuje tretiu verziu Superchargerov s výkonom 200 až 250 kW, ale stále to bude menej ako u konkurencie od Porsche. Šéf Tesly Elon Musk tento rok reagoval na možne rýchlonabíjacie stanice s výkonom 350 kW kriticky. Tak vysoký výkon by podľa neho mohol vysokokapacitnú batériu poškodiť alebo znižovať jej životnosť.
Zdroj: teslarati