MojElektromobil

V roku 2019 sme na Slovensku žili najmä dotáciami na kúpu elektromobilov a plug-in hybridov. Tie sa po úvodných problémoch napokon rozbehli, no šesť miliónov eur si ľudia rozdelili v rekordne rýchlom čase.

Dotácie na elektromobily sú dávno za nami a nové kolo je, bohužiaľ, stále v nedohľadne. Napriek tomu ľudia stále hľadajú nové auto, pričom niektorí z nich už uvažujú nad vstupom do sveta elektromobility bez ohľadu na to, či sú tu nejaké štátne dotácie, alebo nie. Aj preto sme sa rozhodli aktualizovať starší článok, v ktorom vyberáme najlacnejšie elektromobily dostupné na Slovensku.

Časti článku

Náš tip
Elektromobil Roka 2025 powered by ČSOB Leasing: Vyberte najlepšie elektromobily a plug-in hybridy!

Bohatý výber


Hoci sa pozeráme na najlacnejšie elektromobily na Slovensku, ešte to automaticky neznamená, že nemáme z čoho vyberať. Dnešná ponuka automobiliek je všestranná a aj v nižších cenových kategóriách sa nachádzajú zaujímavé elektromobily, ktoré si zaslúžia pozornosť. Hoci v tomto prípade je samozrejme potrebné počítať aj s nejakým tým kompromisom. V stručnom prehľade sa preto pozrieme na ponuku dvadsiatky na Slovensku predávaných elektromobilov, ktoré lákajú práve najnižšou cenou.

Ak si chcete porovnať parametre konkrétnych modelov, vyskúšajte náš katalóg elektromobilov. Pri zvažovaní kúpy sa taktiež oplatí rovno pozrieť na testy elektromobilov, v rámci ktorých sa dozviete s čím treba počítať, a aké kompromisy vás môžu čakať.

Okrem dotácie zaváži aj bonus

Bohužiaľ, najlacnejšie modely Škoda Citigo-e iV a Volkswagen e-Up! boli na slovenskom trhu pomerne rýchlo vypredané. Dobrou správou je, že do predaja sa dostali nové cenovo dostupné modely, kde momentálne vedie Dacia Spring Electric, ktorá do roku 2024 vstúpila s novou tvárou a ešte nižšou cenovkou. Novinky zo segmentu „cenovo dostupných elektromobilov“ počas roka 2024 predstavilo viacero značiek.

Dočkali sme sa tak dlho očakávaného modelu značky Hyundai, ktorá spomínala kompaktný elektromobil s cenou na úrovni 22 000 €. Ten bol nakoniec pretavený v model Hyundai Inster so základnou cenníkovou cenou 24 750 €.

Nemenej zaujímavý model predstavila značka Renault. Základná cena nového Renaultu 5 E-Tech electric. V tomto prípade sa dlhodobo spomínala cena na úrovni 25 000 €, čo je porovnateľná suma s hybridmi v segmente B (malé autá). Tento elektromobil nakoniec bol pre slovenský trh oficiálne predstavený začiatkom roka 2025 so základnou cenníkovou cenou 27 500 €. Ďalším príkladom na cenovo dostupný elektromobil, ktorý bol nedávno uvedený na náš trh, je model Citroën ë-C3. Tento elektrický hatchback začína na cene 23 990 €.

Za zmienku rozhodne stojí aj novinka Škoda Elroq. V porovnaní s predošlou trojicou Hyundai Inster, Renaultu 5 E-Tech electric a Citroën ë-C3 už ale prichádzame k vyššej cenovke. Cena Škody Elroq na Slovensku začína na 33 810 €. Stále sa preto radí medzi najlacnejšie elektromobily na Slovensku, ale hlavne, má potenciál zaujať tradičným pomerom „cena/výkon“.

Očakáva sa aj Dongfeng Box, ktorý sa tiež objaví na slovenskom trhu v treťom kvartáli. Zatiaľ je zverejnená cena pre jeho najvyššiu verziu s dojazdom 340 km a bohatou výbavou. Cena tejto uvádzacej verzie bude začínať od 21 990 eur s DPH.

Dôležité je povedať, že jednotlivé značky ponúkajú rôzne bonusy a akciové ceny, ktoré predajné ceny elektromobilov tlačia dole bez ohľadu na dostupnosť štátnych dotácií. Dobrou stratégiou je pozerať aj takzvané skladové vozidlá so zvýhodnením, kedy sa dá naraziť na skutočne atraktívne zníženie ceny.

Pri bonusoch a zvýhodneniach si treba dávať pozor na podmienky ich získania. Často je to o tom, že bonusové zníženie napr. vo výške 2 000 € zákazník získava len pri využití financovania vozidla (leasing/úver). Naraziť sa ale dá aj na uvádzacie bonusy alebo rôzne zvýhodnenia pre podporu predaja.

Boj o zákazníka sa rozbieha

V rámci predajov elektrických vozidiel sa v rámci cenovej dostupnosti hovorí práve o hranici 20-tisíc alebo 25-tisíc eur, ktorá by mala byť kľúčová. Ak u nás automobilka ponúkne schopný elektromobil za túto cenu, pravdepodobne sa stane bestsellerom. Elektromobilom sú neustále vyčítané práve vyššie nákupné ceny v porovnaní so spaľovacími alternatívami.

V ostatnej dobe sa preto začína rozbiehať boj o kategóriu lacných elektromobilov. Popredné automobilky postupne odhaľujú svoje pripravované elektromobily, ktoré by mali lákať práve na cenu. Spomenúť si môžeme napríklad pripravovaný model Volkswagen ID. 2all, ktorý má lákať na príjemné parametre bez prekročenia cenovej hladiny 25 000 €. Pomedzi to sa objavujú informácie, že bude najmenším a najlacnejším elektromobilom automobilky bude model Volkswagen ID.1.

Náš tip
Európa potrebuje naozaj lacný elektromobil | Úvaha

Najlepší elektromobil pre rok 2025


Vybrať ten najlepší elektromobil pre rok 2025 môže byť veľmi komplikované. Dnešná ponuka je poriadne široká a každý vodič má trochu iné preferencie a cenové možnosti. Pri výbere toho najlepšieho elektrického auta však môžu pomôcť odborné recenzie a testy.

Ak by sme spravili akýsi pomyselný priemer rebríčkov uznávaných publikácií, zistili by sme, že niektoré modely sa tu predsa len opakujú. Odhliadnime teraz od cenového stropu (aj kategórie) a pozrime sa na to, ako v roku 2025 vyzerá priemerný rebríček najlepších elektromobilov.

Treba však myslieť na to, že rok ešte len začína a v rebríčku sa, až na pár výnimiek, zatiaľ nachádzajú staršie modely. S tým ako sa rozbehne rok 2025, do predaja dorazia nové elektromobily a rebríček najlepších modelov sa môže poriadne zmeniť.

Náš tip
Redakčný test zimnej spotreby 20 elektromobilov – ktorý má pri bežnej jazde najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?

O niečom inom je rebríček najpredávanejších elektromobilov na Slovensku. Vďaka dátam ZAP SR vieme, ktoré modely sa najviac predávali počas prvého polroka 2023. Ako si môžete všimnúť, nachádza sa v ňom aj cenovo dostupná Dacia Spring Electric.

  1. Škoda Enyaq
  2. Volkswagen ID.4
  3. Hyundai Ioniq 5
  4. KIA EV6
  5. Mercedes-Benz EQS
  6. Dacia Spring Electric
  7. Škoda Enyaq Coupé
  8. Hyundai Kona Electric
  9. Volkswagen ID.5
  10. Toyota bZ4X

Upozornil by som, že v ňom chýbajú modely Tesla, nakoľko tie nemajú priamy predaj ani slovenské zastúpenie. Napriek tomu sa predávajú veľmi dobre. V roku 2022 sme sa dozvedeli, že približne desatina všetkých elektromobilov na Slovensku v tom čase pripadala práve na Tesly. Odvtedy navyše prebehlo niekoľko kôl znižovania cien a dnes sú elektromobily Tesla ešte atraktívnejšími než predtým. Nehovoriac o tom, že Tesla Model 3 aj Tesla Model Y prešli modernizáciou.

Na Slovensku máme viacero firiem, ktoré sa zameriavajú na elektromobily značky Tesla a celý proces objednania, kontroly, nákupu a všetkého ďalšieho vedia vybaviť za vás, dokonca v konečnom dôsledku získate aj lepšiu nákupnú cenu. Dve kľúčové pre prípadných záujemcov sú DriveTesla.sk.sk (pomoc s nákupom, dovozom a všetkým okolo) a NaTesle.sk (testovacie jazdy), ak si chcete dopredu vyskúšať, či je Tesla skutočne tým pravým.

Lacný elektromobil: Jazdený model alebo leasing

Jednou z prekážok vášho vstupu do sveta elektromobility môže byť zaobstarávacia cena nového vozidla. Možno, že nechcete zvoliť práve najlacnejší elektromobil priamo z výroby, ale radšej by ste siahli po strednej alebo vyššej triede. Vtedy už predajná cena pri novom vozidle môže byť pomerne vysoká.

Možných riešení je vtedy niekoľko. Napríklad využijete leasing alebo si kúpite jazdený elektromobil. V obidvoch prípadoch to bude chcieť trochu trpezlivosti, kým nájdete tú ideálnu ponuku. Orientačné ceny mesačných splátok pri leasingu od ČSOB nájdete v článku Elektromobil na splátky? S financovaním na mieru pomôže ČSOB. Aby ste získali aspoň približnú predstavu. Samozrejme, že je tu aj možnosť kúpiť elektromobil z bazáru, vtedy si ale treba dávať pozor na niektoré kľúčové veci.

Elektromobily a Alza

Možno ste to ani nevedeli, no svetu elektromobility sa dnes venuje aj najznámejší e-shop s elektronikou. V ponuke obchodu Alza sa ešte donedávna dal nájsť elektromobil Jaguar I-PACE, Aixam E City pack či Nový Nissan Leaf. Dnes je to už skôr o širokej príslušenstva, primárne vo forme nabíjacích staníc, adaptérov a nabíjacích káblov. Elektrické autá jednoducho získavajú čoraz väčšiu pozornosť.

Dotácia na elektromobil

Dotácie na elektromobil sa aktuálne pre rok 2024 nechystajú. Očakávané tretie kolo dotácií na nákup elektromobilov sa síce snaží pretlačiť Akčný plán rozvoja elektromobility, no kedy a v akej podobe by sme ich mohli vidieť nie je známe. Niekdajší minister hospodárstva, Richard Sulík, akurát pred rokmi avizoval, že tretie kolo bude a bude omnoho férovejšie ako prvé dva kolá. Odvtedy je však v tejto téme ticho.

Slová o férovejšom prístupe by v preklade mali znamenať asi toľko, že nárok naň dostanú všetci žiadatelia, avšak na úkor toho, že finančná podpora bude nižšia. O koľko nižšia bude v porovnaní s posledným kolom, kde bolo možné získať pri elektromobile 8 000€ a pri plug-in hybride 5 000€, nevedno. Jeden z teoretických návrhov, ktorý sa riešil na úrovni Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA), hovoril o dotáciách na batériové elektromobily v rozmedzí 5 000 až 10 000 €.

Najlacnejší elektromobil 2020 a súčasnosť

Najlacnejší elektromobil v roku 2020 predstavoval model Škoda Citigo-e iV s cenou 17 590€. Po tom, čo sa v našich končinách vypredali elektromobily Škoda Citigo-e iV aj Volkswagen e-UP! sa na pozíciu aktuálne najlacnejšieho elektromobilu pre rok 2024 dostala nová Dacia Spring Electric s cenou začínajúcou na 16 900 €. Tento model sa dlhodobo držal na pozícii najlacnejšieho elektromobilu na slovenskom trhu s cenou 21 500 €.

Potom prišla modernizácia a modelový rok 2024, kedy bola cena Dacia Spring stlačená hlboko pod hranicu 20 000 €. Medzi cenovo zaujímavé elektromobily patrí aj trojica Hyundai Inster, Renaultu 5 E-Tech electric a Citroën ë-C3, ktorá sa pohybuje výrazne pod hranicou 30 000 €.

Teda aspoň v prípade, že sa pozeráme po klasickom osobnom aute. Ak by ste hľadali malé elektrické auto do mesta, tak je tu ešte model Renault Twizy s cenou od 12 800€. Háčikom je dojazd 100 km, ale hlavne fakt, že ide o autíčko pre jednu osobu. V prípade klasického elektromobilu pre rodinu skutočne začíname na Dacia Spring Electric.

Renault Twizy | Foto: Renault

Ceny elektromobilov sa neustále menia, závisí to od množstva faktorov. Aktuálny stav trhu a výroby, technologické pokroky či špeciálne akcie výrobcov a predajcov sú len niektorými z nich. Ponuku je preto dobré pravidelne sledovať. Medzi najlacnejšie elektromobily na našom trhu dlhý čas patrili modely Smart s cenami 22 726 € až 26 014 €. Predaj tohto, donedávna druhého najlacnejšieho, elektromobilu bol ukončený k aprílu 2024.

20 najlacnejších elektromobilov predávaných na Slovensku

V prípade, že uvažujete nad kúpou nového elektromobilu a jedným zo základných parametrov, na ktorý sa pozeráte, je obstarávacia cena, tak zaujímavý môže byť práve rok 2025. Do ponuky pribudne viacero zaujímavých modelov. Aktuálne prehľad najlacnejších elektromobilov vyzerá nasledovne:

Náš tip
Zoznam elektromobilov, ktoré kúpite na Slovensku v roku 2024
Názov Cenníková cena
Dacia Spring Electric od 16 900 €
Dongfeng Box od 22 990 €
Citroën ë-C3 od 23 990 €
Hyundai Inster od 24 750 €
FIAT 500e od 26 990 €
Renault 5 E-Tech electric od 27 500 €
Ford Puma Gen-E od 29 990 €
Opel Corsa-e od 30 590 €
Peugeot e-208 od 31 890 €
MG4 Electric od 32 190 €
Mini Cooper E od 32 260 €
Citroën ë-C4 / Citroën ë-C4 X od 32 990 €
Škoda Elroq od 33 810 €
Peugeot e-2008 od 33 590 €
Volkswagen ID.3 od 33 990 €
Opel Combo-e Life od 34 990 €
Mini Aceman E od 35 120 €
Ssangyong Torres EVX od 35 990 €
Citroën ë-Berlingo od 35 990 €
Opel Mokka Electric od 36 990 €
Mazda MX-30 od 38 690€
DongFeng Seres 3 od 38 890€
Volvo EX30 od 39 960 €
12. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

6 odpovedí na “Najlacnejšie elektromobily na Slovensku: aktuálny zoznam a ceny”

  1. kupit take ako citigo za 17000 alebo twizy,ze auticko a pre jednu osobu za 12000?to vazne ?to su akoze auta?no zbohom a tie ceny?obycajny clovek s platom 700-800eur a na lizing?a ojazdene?baterka?dojazd?cakat kde to dojde a ci vobec kde nabit a ci bude aj volna nabijacka?

    • Pozor…kopec ludi na Slovensku robi stale za minimalnu mzdu…do 500 ecok…taki si nedovolia ani elektrokolobezku…

    • Od isteho najazdu ak sa vezmu celkove naklady kupa/splatka, palivo, prevadzkove vydaje … tak EV nevychadzaju drahsie ale naopak lacnejsie uz dnes. Naklady na ele mam10-35% oproti benzinu (podla toho kde za kolko nabijam), takze 65-90% z toho co som daval za benzin davam na vyssiu splatku drahsieho EV, cize to EV ma nestoji o nic viac ako vydaje na spalovak. Dalej setrim na prevadzke/udrzbe (euri za sviecky, pal+vzduch filter, mot+prev oleje, klin.remene, brdove obl+kot…). Vlastne EV splacam z penazi na benzin a udrzbu spalovaku a az skonci leasing uz sa mi budu len kopit peniaze. 🙂

      Cakat kde to dojde je to iste ako cakat ke to dojde ked nenatankujem po rozsvieteni oranzovej kontrolky. Ked mam malo %bat idem nabit. Ziadny rozdiel. Snad len v tom ze ked mam moznost tak nabijem pri parkovani a tak mozmo ani nebudem musiet nabijat cestou.
      Nabijaciek je habakuk a stale probudaju. A da sa nabijat aj z lubovolnej zasuvky v nudzi (alebo ked sa niekde stoji dlho napr. 2 dni na chate/chalupe).

      Nebyvaju rady na nabijackach, Ak to niekde hustne na tahoch prida sa nabka podobne ako ked v Lidli otvoria dalsiu pokladnu ak sa robi sora.

      Zivotnost baterii su statisice km, pri kupe jazdenky sa da stav baterie
      otestovat ovela lahsie/lepsie ako pri spalovaku stav prevodovky ci motora. Baterie dnesnych EV su dobre chranene BMS. Celkovo EV ovela menej trpi (resp. sa neda dodrbat) „zlym uzivanim“. Urcite kupa spalovaku s manualnou prevodovkou je daleko vacsia macka vo vreci.
      Okrem toho je len mytus ze v pripade vady/poruchy treba menit celu bateriu a auto je v haji. Meni sa len vadny clanok pripadne modul.
      Konkretne ked som zistoval 3-4r dozadu u VW dealera tak cena celej novej baterie eUP/citigo bola sialenych 18tis eur co bolo viac nez cely eUP v tom case, ale ked sme rozklikli detailne tak jednotlive clanky stali 200-600e, takze nic tragicke. Dnes su uz bat lacnejsie a tiez uz sa daju opravy riesit aj mimo znackovej siete za rozumne ceny.

    • Kto zarába dlhodobo 700 €, nemal by vôbec o aute uvažovať. Existuje verejná doprava, ktorá vo väčších mestách funguje dobre a v malom meste všade dôjde peši. Ak urobí 100kg nákup, tak si vezme taxík, na príležitostnú prepravu je to oveľa lacnejšie ako vlastnenie auta, hoci starého šrotu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+