Počas posledného týždňa sa vo svete elektromobility udialo hneď niekoľko zaujímavých vecí. Aby ste o žiadnu dôležitú informáciu neprišli, pripravili sme pre vás prehľad tých najzaujímavejších správ, ktoré prišli počas prebiehajúceho týždňa.
Nová technológia pre zlepšenie dojazdu elektromobilov
Spoločnosť Stellantis predstavila novú revolučnú batériu, ktorá prinesie hneď niekoľko výrazných vylepšení. Tie dokázali priniesť aj vďaka štvorročnej spolupráci so spoločnosťou Saft a 25 ľuďmi z Francúzskeho Národného Centra Vedeckého Výskumu. Novinka dostala názov IBIS a v blízkej dobe má prísť do cestného testovania.
Tesla ponúka zákazníkom nabíjanie zadarmo
Jedným z argumentov odporcov elektromobility je už dlhé roky trvanie nabíjania a dojazd vozidiel. Niektorí by dokonca namietali, že cena nabíjania na dlhých trasách nie je až tak výhodná, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. To sa však mení. Tesla Motors Club na svojej facebookovej stránke upozornila na prekvapivú novinku spoločnosti. Tá na svojich Superchargeroch povolí v noci nabíjať za cenu 0 eur. Čítate správne. Nabíjanie vás nebude stáť nič.
Testovali sme Plug-in hybridné Volvo XC60
V predchádzajúcom týždni sme mali možnosť vyskúšať si čo dokáže nové elektrifikované vozidlo spoločnosti Volvo. Nešlo však o klasický elektromobil, pretože testovacie vozidlo patrilo do triedy plug-in hybridov. Tento konkrétny mal dojazd na elektrický pohon až 78 kilometrov, čo ho zaraďuje medzi tie najlepšie na našom trhu. Ako dopadol v našej previerke? Takto dopadol model v našom teste.
BMW učinilo rázny krok. Legendárne vozidlá prídu asi už len ako elektromobily
Dvojica modelov BMW M3 a M4 možno už s príchodom najnovšej generácie prejde na čisto elektrický pohon. Ak by sa tento scenár skutočne naplnil, dvojica by sa so spaľovacími motormi rozlúčila už v rokoch 2027 až 2028. Zatiaľ o tom ale nie je tak celkom rozhodnuté. Generálny riaditeľ divízie BMW M, Frank van Meel, prezradil, že značka sa chce zamerať na jeden typ pohonu, čo v praxi znamená, že sa rozhoduje, či pri modeloch M3 a M4 staví na spaľovací alebo elektrický motor. Vybrať si chce práve jednu z možností a o prípadne kombinácii vo forme hybridného pohonu nechce ani počuť.
Testovali sme aj elektromobil Cupra Born eBoost
Cupru Born sme už testovali. Ja som síce nebol tým, ktorý ju mal požičanú na celý týždeň, no mal som možnosť zajazdiť si na nej. V tomto prípade ide o rovnaké vozidlo, avšak teraz som mal k dispozícii verziu eBoost s výkonom až 231 koní. Vyšší výkon pridáva elektrickému športiaku ešte viac zábavy a ešte športovejšieho ducha. Auto si ale nekupujete len pre zábavu, v tomto texte sa zameriam aj na praktické veci, spotreby a dojazdy. Takže poďme na to, toto je test Cupra Born eBoost.