MojElektromobil

Väčšina sveta sa v súčasnosti snaží o aspoň čiastočný prechod na technológie, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu, a to najmä v mestách. Zahŕňa to využívanie elektrickej hromadnej dopravy ako napr. elektrické autobusy, ale zároveň aj viacúčelové nákladné vozidlá. Pod týmto pojmom si vieme predstaviť činnosti ako zber odpadu, stavebné práce, alebo rozvoz tovaru. Volvo predstavilo svoje nové veľkokapacitné nákladné vozidlo FM Low Entry. To prekvapivo vyjde už len v elektrickej verzii. Informuje o tom internetový portál electrek.

Už len elektrina

Doteraz všetky nákladné vozidlá od švédskeho výrobcu boli predávané aj vo verzii so spaľovacími motormi. Najnovšie ale už budú jazdiť už len na elektrinu. Volvo sa tak snaží naplniť svoje stanovené ciele v oblasti udržateľnosti. Predobjednávky pre nové FM Low Entry by mali byť otvorené čoskoro a samotná produkcia začne v druhom kvartáli roka 2024. Zatiaľ bude dostupné pre Európu a Južnú Kóreu. Neskôr by predaj mohol byť rozšírený aj do iných krajín.

Riaditeľ spoločnosti Volvo Trucks sa o vozidle vyjadril nasledovne:

“Je výkonné, no zároveň sa hladko šoféruje a ľahko sa s ním manévruje. Nové Volvo FM Low Entry je v dokonalom súlade s ambíciami rozšíriť našu ponuku elektrických vozidiel a umožniť tak ešte väčšiemu počtu zákazníkov znížiť uhlíkovú stopu.”

Roger Alm, Riaditeľ spoločnosti Volvo Trucks

FM Low Entry už len v elektrickej verzii | Zdroj: Volvo Trucks

Základné špecifikácie FM Low Entry

Celé vozidlo je navrhované v snahe starať sa jednak o bezpečnosť vodiča, ale aj iných účastníkov premávky, či chodcov. To sa podarilo dosiahnuť pomocou výborného výhľadu z kabíny, ktorá je posadená nízko, k tomu je prispôsobené aj sedadlo vodiča. Maximalizuje sa tak priamy výhľad.

Kabínu vozidla je možné nakonfigurovať tromi spôsobmi. Buď obsahuje sedadlo iba pre vodiča, alebo pre jedného spolujazdca, prípadne ponúka obsaditeľnosť troch miest. Sedadlá nie sú v zornom poli šoféra, takže sa minimalizujú slepé uhly. Vodičovi pomáhajú vystúpiť z vozidla madlá na kabíne.

Medzi ďalšie vychytávky patrí nový kamerový monitorovací systém a taktiež funkcia Volvo Dynamic Steering pre zníženie vibrácií pri riadení. Nákladné vozidlo je poháňané elektromotorom s výkonom 330 kW a jeho akumulátor (rozdelený na štyri časti) disponuje kapacitou 360 kWh. Dojazd má byť až do 200 kilometrov, čo plne postačuje na bežný denný výkon komunálneho vozidla.

Mohlo by vás zaujímať:

Komplexné riešenie rozvoja elektrickej mobility vo firmách

Ak sa chcete dozvedieť komplexné informácie o téme elektrifikácie firemnej flotily, už 10. apríla chystáme podujatie eFleet Day 2024. Pôjde už o tretí ročník jedinečnej konferencie, ktorá bude hostiť odborníkov na elektromobilitu, zástupcov kľúčových inštitúcií a predajcov elektrických vozidiel. Tých prepája s firmami, ktoré majú záujem o rozvíjanie ekologickej dopravy.

eFleet Day 2024 v panelových diskusiách pokrýva všetky kľúčové oblasti z témy e-mobility. Od elektrifikácie vozového parku, cez možnosti financovania tohto prechodu až po problematiku nabíjania či vyhodnocovanie finančnej otázky. Ponúka odborné informácie, panelové diskusie, networking a osobné zoznámenie s najnovšími plne elektrickými vozidlami formou testovacích jázd.

Náš tip
eFleet Day 2024: Najväčšia slovenská konferencia o elektromobilite vo firmách spúšťa registráciu
12. februára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+