Revolučný elektrický pohon s tekutou batériou otestovali v praxi. Ako dopadol?

Švajčiarska spoločnosť nanoFlowcell otestovala v praxi svoj revolučný elektrický pohon. Ten je v podstate kombináciou palivového článku a bežnej batérie. Testovací elektromobil nanoFlowcell QUANTiNO 48VOLT prešiel na plnú nádrž elektrolytu viac ako 1 000 km. Netreba ho nabíjať a náklady na prevádzku sa majú pohybovať okolo úrovne 1,9 €/100 km.

Batérie od NanoFlowcell sa označujú ako prietokové články či tekuté batérie. Fungujú na podobnom princípe ako palivové články, napr. v rámci vodíkového pohonu. Používajú teda 2 elektródy oddelené membránou. Do článku sa pumpujú 2 druhy špeciálneho elektrolitu s opačným nábojom. Rozdielom však je, že elektrolit sa nenachádza v bunkách v blízkosti elektród, ale privádza sa z dvoch vonkajších palivových nádrží.

Náš tip
Elektromobily Toyota budú používať solid-state batérie, ktoré prinesú rýchlejšie nabíjanie
nanoFlowcell QUANTiNO 48VOLT

Lacné, ekologické, bezpečné a účinné palivo

Netoxický a nehorľavý elektrolit bi-ION s energetickou hustotou 600 Wh/liter sa do vozidla tankuje podobne ako benzín či nafta do “spaľovákov”. Jeho cena sa má pohybovať na úrovni 0,10 €/liter, pričom na jedno natankovanie (190 litrov) má vozidlo prejsť viac ako 1 000 km. Tzn. náklady 1,9 €/100 km, podobne ako v prípade súčasných elektromobilov.

Záruka na pohon: 2,5 milióna km

Toto všetko znie naozaj revolučne, ako však dopadlo prvé dlhodobé testovanie tohto typu pohonu? Pohon bol otestovaný v reálnej prevádzke za všetkých poveternostných podmienok, a to v mestskej, mimomestskej a diaľničnej premávke. Testovacím vozidlom bol najnovší prototyp spoločnosti s označením nanoFlowcell QUANTiNO 48VOLT, ktorý najazdil 100 000 km. CEO spoločnosti NanoFlowcell, Nunzio LaVecchia, hovorí:

“Dúfali sme, že náš pohon nanoFlowcell® zvládne 100 000 km bez nutnosti servisných zásahov a na našu veľkú radosť sa to potvrdilo aj v praxi. Dlhodobý test utvrdil našu dôveru v spoľahlivosť systému, garantujeme tak na hardvér záruku 50 000 prevádzkových hodín, čo zodpovedá 2,5 miliónom km najazdeným na elektrickom automobile.”

Koncepty elektromobilov nanoFlowcell

Spoločnosť nanoFlowcell postavila doteraz 4 koncepty elektromobilov poháňané svojím unikátnym systémom. Prvé 2 z nich boli supervýkonné 4-miestne športové automobily nanoFlowcell Quant e-Sportlimousine a nanoFlowcell QUANT F. Potom nasledoval “kompakt” QUANTiNO 48VOLT, ktorý poslúžil ako vozidlo pre dlhodobý 100 000 km test. Najnovším, ktorý bol predstavený na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, je NanoFlowcell Quant 48Volt.

Súvisiacie články
Náš tip
Hyundai predstavil predprodukčnú verziu svojho nového vodíkového SUV
nanoflowcell quant e sportlimousine

Ten disponuje 4 elektromotormi s celkovým výkonom 560 kW, pričom dosahuje maximálnu rýchlosť 300 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 2,4 sekundy, teda rovnako rýchlo ako najrýchlejšie akcelerujúci sériový automobil sveta Tesla Model S P100D. Na jedno natankovanie by mal zvládnuť až 1 000 km.
nanoFlowcell QUANTiNO 48VOLT

Zaujímavými špecifikáciami však disponuje aj testovací “kompakt” QUANTiNO 48VOLT, v prípade ktorého sa hovorilo aj o sériovej výrobe. Vyzerá to však tak, že spoločnosť NanoFlowcell neplánuje sériovo vyrábať žiadne elektromobily. Spomínané koncepty majú slúžiť len na demonštráciu schopností pohonu nanoFlowcell®. Ten plánuje spoločnosť predávať na základe licencií.

Náš tip
Expert na batérie od Tesly radí, ako optimalizovať nabíjanie Li-Ion batérií
nanoFlowcell quant f

nanoFlowcell QUANTiNO 48VOLT – špecifikácie

Výkon a jazdné vlastnosti:

  • Maximálna rýchlosť km/h: 200
  • Zrýchlenie (0-100 km/h): pod 5 s
  • Maximálny výkon kW (k): 80 (108)
  • Krútiaci moment (Nm): 200

Batéria nanoFlowcell®:

  • Napätie (V): 48
  • Kapacita (kWh): 85
  • Spotreba energie: 10 až 12 kWh/100 km
  • Objem palivovej nádrže (l): 2 x 95
  • Dojazd (km): viac ako 1 000

Rozmery:

  • Dĺžka (mm): 3 910
  • Šírka (mm): 1 930
  • Výška (mm): 1 335
  • Rázvor (mm ): 3 198
  • Pohotovostná hmotnosť (kg): 685
  • Počet miest: 2 + 2

Zdroje: tlačové správy, nanoflowcell.com

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.