V stredu 11. 12. 2019 o 12.00 odštartovala registrácia záujemcov o dotáciu na kúpu elektromobilov a plug-in hybridov. Po pozastavení mala registrácia pokračovať vo štvrtok 12. 12. 2019 od 12.00, aj tento termín bol však nakoniec zrušený a presunutý na pondelok 16. 12. 2019, 12.00. Naši redaktori sledujú situáciu naživo.
(článok priebežne aktualizujeme)
Pondelok 16. 12. 2019
17.00: Úspešnou registráciou sa celý proces nekončí. Je potrebné podať skompletizovanú oficiálnu žiadosť do 40 dní na podnet od SIEA. Až následne rezort hospodárstva podpíše s úspešnými žiadateľmi zmluvu o poskytnutí dotácie.
Tí budú mať 12 mesiacov na to, aby si kúpili auto a potom im štát dotáciu refunduje do 20 dní od kúpy vozidla. V prípade, že niektorý zo žiadateľov nebude spĺňať podmienky, suma vyčlenená pre neho sa uvoľní pre ďalších už zaregistrovaných.
16.24: Ministerstvo vo svojej tlačovej správe informuje, že sa za prvé tri hodiny sa úspešne zaregistrovalo takmer 4000 žiadateľov z celého Slovenska.
„Je potešujúce, že až 9 z 10 žiadostí sa týka čisto elektromobilov. Jasne sa ukazuje, že ľudia začali elektromobilitu viac vnímať a čoraz dôležitejšia je pre nich aj ekológia,“ dodal minister hospodárstva Peter Žiga.
15.47: Aktuálny počet žiadateľov, vrátane žiadateľov v poradovníku, je 3883.
14.50: Podľa TASR registráciu v termíne stihlo 668 žiadateľov, ktorí žiadali o dotáciu na 786 automobilov.
14.13: Po minulotýždňových podozreniach z možnej manipulácie registrácii bol do formulárov vložený overovací mechanizmus reCaptcha. Ten aktívne bránil tomu, aby registrácie boli odosielané automatizovane.
12.50: Ak by sa mal uspokojiť dopyt z registrácii za prvých 45 minút, rámec by musel byť navýšený na viac ako 25 000 000 eur.
12.47: Registrácie sú stále prijímané, ale už iba do zásobníka žiadateľov. Aktuálne poradové číslo je 3500 (číslo je orientačné kvôli anonymizácii údajov).
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE:
Všetky finančné prostriedky alokované na túto výzvu sú zarezervované. Ďalší záujemcovia o dotáciu sú, v zmysle výzvy, zaraďovaní do zásobníka žiadateľov.
12.21: 12,5 % registrácií tvoria žiadosti o dotácie na Plug-in hybridy. 87,5 % podiel patrí elektromobilom.
12.18: Podľa predregistrácii bude podporených 787 vozidiel. Prevažná väčšina žiadostí bola na elektromobily.
12.10: Priamo z miesta: Takto vyzerali posledné sekundy registrácii
12.05: Správa z MH SR: Celý rámec 6 000 000 eur rezervovaný za 3 minúty 41 sekúnd od spustenia.
12.03: Registrácie sú plne funkčné, máme hlásené prvé úspešné odoslania žiadosti.
12.00: Registrácia je úspešne spustená. Dajte nám vedieť v diskusii či sa vám podarilo zaregistrovať, spolu s časom a orientačným poradovým číslom.
11.50: Registrácia štartuje o 10 minút, zatiaľ ide všetko podľa plánov.
11.45: Bol zverejnený nový diel podcastu Na plný prúd na tému dotácie.
10.56: Záujemcov o čerpanie dotácie na Teslu Model 3 upozorňujeme, že výsledná cena uvedená v konfigurátore je bez DPH. Limit ceny bez DPH je 41 666,67 eur. Do nej sa stále zmestí Model 3 Standard Range Plus, s malou rezervou na menší príplatok.
09.22: Pripravili sme pre vás „checklist“, čo si treba pripraviť pred dnešným spustením registrácii:
09.08: Ministerstvo uvádza v novom usmernení zdôvodnenie:
Mechanizmus vytvárania zásobníka žiadateľov bol zavedený s cieľom zefektívniť systém prideľovania dotácií a skrátiť čakaciu dobu pre žiadateľov, ktorí vykonali on-line registráciu v čase kedy už kumulatívna výška priebežne vytváraných rezervácií dosiahla indikatívnu výšky finančných prostriedkov v zmysle bodu 3.11 výzvy.
08.52: Registrácie budú pokračovať aj po vyčerpaní rámca. Bude zavedený poradovník, z ktorého sa budú postupne oslovovať neúspešní žiadatelia v prípade, ak niektorí z úspešných nesplnia podmienky výzvy.
04.05: Dobré ráno všetkým žiadateľom o dotáciu. Sledujte nás, dnes dopoludnia si zrekapitulujeme všetky dôležité informácie a kroky, aby vaša registrácia bola úspešná.
Nedeľa 15. 12. 2019
15.51: Žiadosti sa budú podávať opäť zajtra, 16. 12. 2019 od 12.00. Ako sme vás už informovali, predchádzajúce žiadosti boli anulované, podať si ich tak musia znovu aj tí, ktorým sa to už podarilo.
Piatok 13. 12. 2019
15.22: Viacerí ste nás oslovili s otázkou, čo sa stane, ak niekto o dotáciu požiada, ale nakoniec ju čerpať nebude. Odpovedá riaditeľka odboru priemyselného rozvoja MH SR, Andrea Farkašová:
„Dotácia sa považuje za poskytnutú a príjemcovi pomoci vzniká nárok prijať dotáciu dňom nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí dotácie.
Finančné prostriedky poskytnuté formou dotácie na základe zmluvy sa považujú podľa zákona o rozpočtových pravidlách za verejné prostriedky, preto príjemca pomoci je povinný použiť poskytnutú dotáciu výlučne na účel vymedzený v zmluve a za dodržania podmienok stanovených zmluvou.
Nedodržanie alebo porušenie ktorejkoľvek z dohodnutých podmienok uvedených v zmluve, alebo nehospodárne, neefektívne, neúčinné použitie dotácie príjemcom pomoci alebo použitie dotácie v rozpore s určeným účelom, sa považuje okrem iného, za porušenie finančnej disciplíny v zmysle § 31 ods. 1 zákona o rozpočtových pravidlách.
Ak pri nakladaní a použití dotácie príjemca pomoci poruší finančnú disciplínu niektorým zo spôsobov uvedených v § 31 ods. 1 zákona o rozpočtových pravidlách, porušenie takejto finančnej disciplíny bude poskytovateľ v závislosti od druhu porušenia sankcionovať v zmysle § 31 zákona o rozpočtových pravidlách.
Ak sa finančné prostriedky poskytli za podmienok, ktorých nesplnenie je spojené s povinnosťou ich vrátenia, uplatní sa pri porušení týchto podmienok rovnaký postup vrátane sankcie ako pri porušení finančnej disciplíny podľa odseku 1 písm. b).“
15.13: V diskusii na portáli dsl.sk sa objavilo vyjadrenie riaditeľa spoločnosti ui42, ktorá portál technicky zabezpečuje:
Zabezpečujeme technickú prevádzku webového portálu www.chcemelektromobil.sk na informovanie a príjem žiadostí o poskytnutie dotácií na nákup elektrických vozidiel. Zlyhaním ľudského faktora nastala chyba, ktorá neumožnila všetkým návštevníkom vyplniť a odoslať registračný formulár. Chyba sa stala pri presune webovej stránky na výkonnejší server pred spustením registrácie. Problém bol v nastavení tzv. CORS hlavičiek, konkrétne Access-Control-Allow-Origin, bez ktorých moderné webové prehliadače takéto požiadavky nevykonajú. Z tohto dôvodu nebolo možné otvoriť a vyplniť registračný formulár.
Za túto technickú chybu sa všetkým ospravedlňujeme.
Andrej Kajan, riaditeľ ui42
Štvrtok 12. 12. 2019
15.19: SIEA začala z rozposielaním e-mailov o stornovaní registrácie pôvodne úspešným žiadateľom:
14.48: Celé znenie tlačovej správy MH SR si môžete prečítať tu.
14.33: Nový článok:
14.31: Limit pre firmy sa zníži na maximálne 3 podporené vozidlá. Predtým bol limit nastavený na 200 000 eur, čiže 25 elektromobilov na firmu.
13.38: Vďaka navýšeniu limitu sa zvýši celkový počet podporených vozidiel o 125, resp. viac (pri kombinácii s dotáciami na plug-in hybridy).
13.33: Zdôvodnenie ministerstva priniesol Denník N:
„Pochybenie riadne vysúťaženej spoločnosti spôsobilo, že veľká väčšina záujemcov nemala možnosť riadnej registrácie.“
13.31: Ministerstvo pre veľký záujem zvyšuje celkový limit na 6 000 000 eur.
13.27: Informáciu o zrušení úspešných registrácii potvrdzuje aj Markíza na webe tvnoviny.sk.
13.15: Ako uvádza TV JOJ na stránke noviny.sk, „Ministerstvo hospodárstva sa ako následok nepríjemností pre žiadateľov o elektromobily, rozhodlo anulovať registrácie zo stredy (11. decembra) a začať od nuly.“
13.07: Podľa informácií TV JOJ sa včera uskutočnené registrácie anulujú. Ministerstvo to ale zatiaľ oficiálne nepotvrdilo. Informáciu uviedlo dsl.sk.
12.49: Podľa našich informácii začala včerajšiu situáciu preverovať organizácia Transparency International Slovensko.
11.41: Sledujte nás aj naďalej. Čakáme na usmernenie, v ktorom bude ministerstvo informovať o tom, či budú včerajšie registrácie platné.
11.34: Dnešný termín neplatí. Na stránke chcemelektromobil.sk sa objavil nový termín spustenia registrácie:
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE:
Vážení žiadatelia,
Z technických dôvodov bude registrácia spustená 16. 12. 2019 o 12.00.
11.30: MH SR pripravuje usmernenie, v ktorom budú informovať o všetkých skutočnostiach. Vrátane informácie, či včerajšie registrácie zostávajú v platnosti.
10.41: Začalo sa s vydávaním zelených EČV. K elektromobilom sa nevydávajú automaticky, treba o ne požiadať.
10.25: MH SR spomínalo aj hackerský útok, konkrétnejšie informácie však chýbajú.
10.23: Sumár technických problémov, ktoré museli technici riešiť:
- Tesne pred 12. hodinou sa objavili problémy s dostupnosťou kvôli obrovskej nárazovej záťaži, trvali však krátko.
- Problém s nastavením CORS (Cross-origin resource sharing – zdieľanie neoriginálnych zdrojov) spôsoboval, že stránka so žiadosťou zobrazovala „Načítavam“, ale k načítaniu nedošlo. Fungovala iba používateľom so staršími verziami prehliadačov, prípadne s vypnutím CORS ochrany.
- Viacero ľudí hlásilo, že sa im na doméne chcemelektromobil.sk zobrazoval nevalidný certifikát „koku.sk“. Nesúvisiacu stránku koku.sk (svet vôní a krásy) pripravovala rovnaká spoločnosť, ktorá mala na starosti aj prípravu webu chcemelektromobil.sk, ui42.
- V potvrdzovacích e-mailoch bol uvedený nesprávny čas podania žiadosti. Žiadosť podaná o 12.40 bola označená ako podanie o 11.40, čo je čas, kedy ešte registrácie neboli spustené.
- Žiadatelia o dotáciu na plug-in hybrid mali uvedenú nesprávnu výšku dotácie – 8000 eur namiesto 5000 eur.
07.53: Číslo vodičského preukazu je povinné. Žiadateľ musí byť jeho držiteľom, inak bude žiadosť zamietnutá.
07.14: Priame linky na registráciu: Fyzické osoby – nepodnikatelia | Fyzické osoby – podnikatelia | Právnické osoby
07.12: Fyzické osoby – nepodnikatelia musia vyplniť buď číslo občianskeho preukazu, alebo číslo pasu. Do nevyplneného z dvojice políčok je potrebné napísať 0.
07.12: Okrem vyššieuvedených údajov sa do formulára vyplňuje krátke zdôvodnenie motivácie žiadateľa o dĺžke max. 500 znakov (nie slov!), kontaktný e-mail a telefónne číslo.
07.10: Pozrite si náhľad formulára pre fyzické osoby:
07.08: Registrácia by mala byť opäť spustená dnes o 12:00.
Streda 11. 12. 2019
16.00: Problém s CORS by mal byť vyriešený. Nebude teda potrebné postupovať podľa špeciálneho postupu nižšie, stránka by už zajtra mala fungovať vo všetkých bežných prehliadačoch.
15.09: Aktuálna informácia zo stránky:
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE: Vážení žiadatelia, s poľutovaním musíme konštatovať, že registrácia je dočasne pozastavená. Dôvodom sú neočakávané technické príčiny a množstvo neoprávnených zásahov z externého prostredia bezprostredne po spustení registrácie. Predpokladaný termín opätovného spustenia registrácie je 12. 12. 2019 od 12:00. Alokované finančné prostriedky neboli vyčerpané. Všetky informácie budú priebežne zverejňované na www.chcemelektromobil.sk, ako aj na webstránkach www.mhsr.sk a www.siea.sk.
15.03: Zmena: Podľa našich najaktuálnejších informácii priamo z ministerstva majú byť registrácie opäť sprístupnené zajtra, vo štvrtok 12. 12. 2019 od 12.00.
14.24: Podľa informácií SEVA by mala byť registrácia opäť prístupná okolo 17.00 (predpokladaný čas):
Práve riaditeľ SEVA telefonoval so štátnym tajomníkom MH SR, pánom Ferenczom, ktorý objasnil príčinu nedostupnosti…
Zveřejnil(a) SEVA – Slovenská asociácia pre elektromobilitu dne Středa 11. prosince 2019
14.02: Názor čitateľa:
„Dopadlo to po Slovensky. Jedna skupina je nahnevaná, že nemá registráciu. Tá druhá sa bojí, že o ňu príde.“
13.59: Žiadatelia, ktorým prišiel potvrdzujúci e-mail, hlásia problémy s časom podania žiadosti: „Registráciu o 12:40 označilo ako o 11:40.“
13.50: Vyjadrenie nezávislého IT odborníka:
„Stránka bola naprogramovaná tak, aby porušovala štandardy prehliadačov (CORS). To znamená že bežní užívatelia vôbec neotvoria formulár. Jedine pri nastavení Chromu (aj iných prehliadačov) cez cms a vypnutí CORS ochrany sa otvorí formulár.“
Stránka išla načítať aj v prípade, ak mal používateľ dlhú dobu neaktualizovaný prehliadač. To však v dnešnej dobe nie je bežné. Situáciu negatívne vnímajú aj naši čitatelia:
„Pevne veríme, že išlo o technický problém a nie o zámer.“
O probléme ministerstvo o 12:39 už bolo informované, uviedlo však že nejde o jediný problém a všetky problémy riešia.
13:42: Vyjadrenie Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA):
Pred chvíľou sa spustila registrácia žiadostí na získanie podpory pre nákup elektromobilov. Teda presnejšie, mala sa…
Zveřejnil(a) SEVA – Slovenská asociácia pre elektromobilitu dne Středa 11. prosince 2019
13:39: Podľa informácii Denníka N minister hospodárstva Peter Žiga na tlačovej konferencii povedal, že im práve skolabovala stránka. Za pol hodinu dostali žiadosti za 1,2 milióna eur. To všetko napriek technickým problémom so stránkou, ktorá sa nenačítala prakticky nikomu s aktuálnym prehliadačom.
13:24: Registrácia je dočasne pozastavená z technických príčin. O ďalšom vývoji vás budeme informovať.
13:03: Registrácia je pozastavená, detaily zisťujeme.
Registrácia žiadostí je momentálne zatvorená
Úvodná elektronická on-line registrácia Žiadostí o KV je možná každý pracovný deň od 12:00 do 20:00 počas trvania príslušnej Výzvy KV (s výnimkou období, v ktorých bude on-line registrácia dočasne pozastavená, resp. úplne zastavená v zmysle bodu 1.4 príslušnej Výzvy KV – t.j. z dôvodu, že celkový objem súm, rezervovaných na základe on-line registrovaných Žiadostí o KV, resp. celkový objem súm v riadne predložených Žiadostiach o KV, dosiahne hodnotu indikatívnej výšky finančných prostriedkov vyčlenených na príslušnú Výzvu KV.)
12:50: Prví žiadatelia potvrdili obdržanie registračného e-mailu. V prípade ak vám e-mail neprišiel, je potrebné skontrolovať priečinky Spam / Nevyžiadaná pošta, prípadne Propagácie.
12:42: Objavili sa informácie o možnosti načítania formuláru spustením prehliadača Google Chrome v špeciálnom režime. Po vypnutí ochrán sa formulár načíta.
12:40: MH SR potvrdilo komplikácie ktoré IT oddelenie aktívne rieši.
12:33: Prví ľudia hlásia úspešné odoslanie formulára. Mnohým sa stále iba načítava.
12:24: Podľa informácii z MH SR im registrácie už prichádzajú, ľudia však stále hlásia nemožnosť načítania formulára.
12:18: Priame linky na registráciu: Fyzické osoby – nepodnikatelia | Fyzické osoby – podnikatelia | Právnické osoby
12:08: Stránka už odpovedá, registračný link zatiaľ zverejnený nie je.
12:02: Servery zažívajú nápor žiadateľov a sú nedostupné.
11:57: Vzhľadom na obrovský záujem je nápor na stránku značný. Objavili sa prvé problémy, bude potrebné počkať na načítanie.
11:34: Renault pri príležitosti spustenia dotácii zvýhodnil nový model Zoe. Uvítací bonus 4000 eur a dotácia 8000 eur posúvajú začiatočnú cenovku pod 20 000 vrátane DPH. V cene je výkonná 22 kW palubná AC nabíjačka; za možnosť DC nabíjania si ale priplatíte.
11:30: Do spustenia registračného systému zostáva posledných 30 minút. Prezraďte nám v našej ankete, či plánujete žiadať o dotáciu na elektromobil alebo plug-in hybrid:
09:55: Informácie k spustení konfigurátora Tesly si môžete prečítať v samostatnom článku:
09:36: Konfigurátor Tesly pre región Slovensko bol oficiálne spustený.
09:33: Tesla na svojej stránke oznamuje, že pre Slovensko spustí oficiálne objednávanie vozidiel, na ktoré bude možné uplatniť dotáciu.
09:30: Do otvorenia registrácie zostáva 2,5 hodiny.
Utorok 10.12.2019
22:22: Bratislavský Volkswagen spustil výrobu už všetkých 3 modelov elektromobilov z „malej elektrickej rodiny“: VW e-Up, Škoda CitigoE iV a Seat Mii. Práve posledný z trojice Seat Mii sa však na Slovensku predávať nebude.
22:06: Do registrácie bude potrebné uviesť aj predpokladanú nadobúdaciu cenu vozidla vrátane DPH. Ide o predpokladanú, nie záväznú cenu. Tu odporúča ministerstvo dodržať pravidlo, že uvádzaná predpokladaná obstarávacia cena vozidla zvýšená o cca 5% nepresiahne maximálnu povolenú obstarávaciu cenu vozidla, 50 000 Eur vrátane DPH.
21:11: Pozrite si aj náš aktualizovaný článok s odpoveďami na najčastejšie otázky k dotáciám:
20:53: Po odoslaní registračného formulára bude žiadateľovi automaticky doručený notifikačný e-mail, ktorý bude potvrdením zaregistrovania žiadateľa o dotáciu s vytvorením rezervácie prostriedkov v požadovanej výške. Pridelený mu bude aj jedinečný kód, ktorý si je potrebné uchovať. Od 17. decembra, keď uplynie zákonná mesačná lehota po vyhlásení výzvy, začne žiadateľov e-mailom kontaktovať vykonávateľ výzvy – Slovenská inovačná a energetická agentúra (SIEA). Tá im zašle informácie o ďalšom postupe pre podanie skompletizovanej žiadosti.
20:50: Dotáciu bude možné využiť aj na vozidlá značky Tesla dovezené zo zahraničia. Podmienkou je, aby boli úplne nové, bez predchádzajúcej registrácie na iného majiteľa. Model 3 Standard Range + sa zmestí do limitu 50 000 Eur s DPH.
20:41: Na kúpu vozidla s dotáciou nebude možné využiť finančný leasing. Je tomu tak z dôvodu, že vlastníkom vozidla musí byť samotný žiadateľ o dotáciu. Leasingové spoločnosti sú však pripravené poskytnúť záujemcom alternatívne produkty financovania. Upresňuje Richard Daubner, generálny riaditeľ ČSOB Leasing:
„ČSOB Leasing poskytuje aj iné finančné produkty, ktoré je možné na financovanie elektromobilu s dotáciou využiť a pri ktorých sú splnené všetky podmienky podľa Zákona o dotáciách v pôsobnosti MH SR ako i Výzvy MH SR. Odporúčam preto žiadateľom, ktorí zvažujú kúpu elektromobilu s dotáciou a ktorí nemajú dostatok finančných prostriedkov, aby kontaktovali našu spoločnosť so žiadosťou o financovanie. Poskytujeme totiž produkty, ktoré plne alternujú finančný leasing“, uvádza
V podobnom duchu odpovedá aj Boris Fojtík, hovorca spoločnosti Tatra Leasing:
„Plne podporujeme aktivity MHSR a prostredníctvom spotrebných úverov vieme poskytnúť financovanie žiadateľov o dotáciu na elektromobily. Tatra leasing má pripravený produkt financovania pre žiadateľov o dotáciu na elektromobily.“
Pomoc žiadateľom ponúka aj VÚB Banka:
„Naša spoločnosť je vďaka širokému portfóliu produktov pripravená všetkým klientom, ktorí sa rozhodnú pre využitie dotácie od MH SR, ponúknuť aj alternatívnu možnosť financovania tak elektromobilov, ako aj hybridných vozidiel. Podmienky financovania sú vždy závislé od individuálnych potrieb a preferencií našich klientov. Každú ponuku financovania preto pripravujeme špeciálne pre konkrétneho klienta“, uvádza Dominik Miša z VÚB.
20:27: V žiadosti bude potrebné uviesť aj typ vozidla. Bude uvedený typ vozidla záväzný? Čo ak bude vozidlo nedostupné?
„Pod pojmom typ vozidla sa rozumie výber medzi kategóriou vozidiel M1 alebo N1. Táto voľba nebude pre žiadateľov záväzná, slúži iba na informačné účely. Pod pojmom technická špecifikácia vozidla sa rozumie výber medzi BEV a PHEV. Táto voľba BUDE pre žiadateľov záväzná, nakoľko priamo súvisí s výškou alokovaných prostriedkov. Pri všetkých aktívnych poliach v registračných formulároch budú zverejnené nápovedy, aký typ údajov treba do poľa vpísať. Žiadateľ teda nevpisuje konkrétny EV model, na ktorý si chce uplatniť dotáciu, ale má dostatočný časový priestor po registrácií vybrať si ten správny model pre svoje potreby.„
20:15: Pripomíname, že zdôvodnenie motivácie žiadateľa bude potrebné uviesť už pri registrácii, ktorá bude spustená zajtra. Aké sú nároky na motivačný list a či nevytvára priestor na subjektívne hodnotenie sme zisťovali na ministerstve:
„Nejde o motivačný list, ale o krátke zhodnotenie motivácie žiadateľa, prečo žiada dotáciu v rozsahu max. 500 znakov. Zdôvodnenie motivácie žiadateľa, alebo aj opis projektového zámeru je bežným štandardom pri posudzovaní akýchkoľvek dotačných výziev, financovaných z domácich či zahraničných zdrojov. MH SR ako aj komisia má záujem oboznámiť sa s motiváciou žiadateľov, ktorý chcú získať dotáciu na nákup elektrických vozidiel. Dané kritérium je možné chápať ako doplnkové kritérium, pričom pri posudzovaní sa bude klásť dôraz najmä na splnenie všetkých podmienok oprávnenosti poskytnutia dotácie“, vysvetľuje Adrian Krajňák z MH SR.
20:10: Získali sme informácie z ministerstva o údajoch, ktoré bude potrebné uviesť pri registrácii. Registračný formulár bude vyžadovať informácie z bodov 1. až 3. prílohy (fyzická osoba | právnická osoba) a zdôvodnenie motivácie žiadateľa.
19:57: Práve z dôvodu zvýšeného záujmu odporúčame registráciu vybaviť čo najskôr.
„Dotácie budú prideľované na základe presného času registrácie žiadateľa na stránke www.chcemelektromobil.sk.„, uvádza Adrian Krajňák, hlavný štátny radca MH SR.
19:54: Dopyt po elektromobiloch je výrazne vyšší než tomu bolo v prvom kole dotácii, kedy sa pridelená čiastka vyčerpať ani nestihla. Vypredané elektromobily hlási Škoda; limit 200 kusov CitigoE iV na rok 2020 je už vyčerpaný.
Stále je však možné vyberať si z množstva elektromobilov. Tie najlacnejšie z nich si môžete spolu s cenou po dotácii pozrieť v našom článku:
10.12.2019 19:45: Elektronická registrácia cez web chcemelektromobil.sk je povinná. Bez nej žiadosť nebude schválená. Online registráciu bude možné vykonať iba v pracovných dňoch v čase medzi 12:00 – 20:00.
Ako to je s tou predbežnou cenou vozidla. Môže sa môj model za cenu ktorú napíšem vypredať a ďalší kúpim bez bonusu za vyššiu cenu o skoro 5000.. Bude to problém
Žiadny problém. Treba iba dodržať typ vozidla, ktorý je záväzný (elektromobil / plug-in hybrid).
Ďakujem. Bolo niekde písané že bude primeraná 5% odchýlka od predbežnej ceny .
Chcem sa spýtať, či bude možné po registrácii zmeniť kontaktnú osobu. Predstavme si, že to bude vybavovať majiteľ firmy osobne, ale ak by musel odísť na nejakú týždňovú zahraničnú cestu zrovna v čase, keď to bude potrebné odovzdať, môže poveriť svojho zamestnanca aj neskôr?
dufam ze nie, lebo pravy dovod z toho bude kseftovanie: „mam registraciu, za 1000e ti ju pustim“
Po vyzvaní vykonávateľom má žiadateľ FO lehotu 40 pracovných dní na riadne a úplné predloženie žiadosti vrátane všetkých príloh.
bola hacknuta stranka chcemelektromobil.sk? pouziva neplatny certifikat z koku.sk…. whaat?
pretože system beži ui42 na buxuse ako aj koku.sk kopirovali kod a trošku to krachlo
Link je dostupný, ale dlho ho načíta a nespustí
presne tak.. nacitavam , ale bolo aj pred 12.00 hod.. robi to aj teraz
Zaujimave, viacero pokusov o registraciu skoncilo neuspesne, a teraz ked sa pokusim zaregistrovat, tak pise chybu: duplicitna registracia, tak uvidime, mozno jeden z pokusov bol uspesny… snad mi pride potvrdzovaci email
ako to dlho nacitavalo ? kedze mne nenaskocilo nic
ja som to skusal asi 20 minut, z roznych prehliadacov, nakoniec mi to fungovalo iba v chrome s tym ze som vypol bezpecnostne obmedzenia. lebo v tom formulari tahali nejake http requesty z poddomeny co je zakazane.
ja som to tiez tak skusal a chrome, potvrdil som riziko co predtym vyzadovalo a ostalo len na stranke, kde pise nacitavam a nic sa nedej :/
tam je problem s tym formularom, musi sa spustit chrome bez CORS, postupoval som podla tohoto navodu https://alfilatov.com/posts/run-chrome-without-cors/
Ďakujem za tip, s uvedeným postupom sa dalo formulár načítať.
Nemate zaco, dostali ste aj nejaky potvrdzovaci email? Lebo ja som nedostal ziadne normalne potvrdenie, a uz mi pise len chybu „duplicitna registracia“
Dostal, dá sa povedať v priebehu niekoľkých sekúnd po odoslaní formulára.
Super, tak som si pozrel spam priecinok, a tam mi dosla registracia uz 12:04…
Gratulujem 🙂 Len dúfam, že vzhľadom na technické problémy toto kolo registrácií nezrušia.
je to sracka uz to nejde: „Registrácia žiadostí je momentálne zatvorená“
Nic len fraska . urcite ty vyvoleny vedeli ako sa to da
Ty by si mohol byť prognostik 🙂
trosku nerozumiem co mam robit, viete mi to prosim napisat tu presny postup ?
Dakujem
@semo666:disqus Postupujte podľa linku, ktorý je uvedený vyššie: https://alfilatov.com/posts/run-chrome-without-cors/
Vytvorte si nový odkaz na Chrome, napr: „C:Program Files (x86)GoogleChromeApplicationchrome.exe“ –disable-web-security –disable-gpu –user-data-dir=~/chromeTemp
Takto vytvorený nový odkaz spustite a v otvorenom okne Chrome skúste načítať formulár.
MNE SA NEDARI to spustit . mohol by som poprosit o podrobny navod
Ďakujem, konecne to ide. avsak už neskoro. Z „Načitava sa“ som sa posunul na Registracia je dočasne Zastavena… . Asi som práve prišiel o 2000€ za zálohu.
@Daniel Martauz a musi naskocit, ze sa nead nacitat udajovy adresar, kedze som to skusil nejako sa mi vytvoril odkaz a nejde to len stale dookola to iste
Nie, nie takúto hlášku som nezachytil. Chrome sa spustil normálne, avšak zrejme v tom špeciálnom režime. Skúste možno na nový odkaz kliknúť pravým tlačidlom a následne Spustiť ako administrátor.
Vďaka za info
Dakujem za info. Po vypnuti CORS to bezalo. Email prisiel hned po registracii. Len pre info, mne v tom navode nesel ten folder pre user data, vytvoril som folder a nalinkoval ho v tom shortcute:
–user-data-dir=%LOCALAPPDATA%GooglechromeTemp
Myslím, že nevieme celú pravdu.
Ja mám 72 rokov a na mojom W10 Pro 0919 a aktualizovanom „panenskom“ Chrome som sa zaregistroval s časom 12:06. Ja som doteraz nevedel, že nejaký CORS existuje a nie ho ešte deaktivovať.
Bolo to bez problému, len do cca 12:03 bol server preťažený a nemohol som sa dostať na stránku.
Nevylučujem nejaké zásahy počas rozbehnutej registrácie a „majstri“ niečo zbabrali.
Ahojte, mne sa ani raz formular nezobralil a to som skusal 3 prehliadace ci to nebude nahodou v tom… to ze im prichadzaju ziadosti pochybujem… alebo potom je to podfuck… :/
Neoverená informácia z MH SR: O chvíľu sa doregistrujú všetci „naši ľudia“ a potom bude formulár bežať bez problémov.
Bolo by zaujímave pozrieť sa na cca. prvých 20 registrovaných ,,naších ludí,,….
uz je to mrtve… to tak vyzera , ked mi to konecne naskocilo… a taka otazka, registroval niekto na osobu bez vodicskeho preukazu ?
v pripade ak sa zaregistrovala osoba bez vodickeho opravnenia tak takejto osobe nebude dotacia schvalena.
nakoniec po vyplnení formulára mi napísalo že ľutujeme ale registrácia je pre dnešný deň uzatvorená.
Programator pan A. by sa mal naucit ako sa programuje Cross-Origin v Browseri! 99% technicky nezdatnych ludi boli kvoli jeho amataterskej praci znevyhodnení.
To tak ked si to programuje na localhoste doma a nevyskusa to v pred-produkcnom prostredi.
Velka hanba toto.
To bol skôr zámer
tiež si myslím
jedine že by chcel chalanisko programator pomôcť všetkým slovenským IT-ečkarom lebo iba tý nemali problém odoslať formulár aj dnes.
https://uploads.disquscdn.com/images/756fab6298fb4176ce6a7457b974f0a575e07d677e7a5384c22381d806e16c9f.jpg
Dúfam že túto hanbu ešte nejak obhája.. lebo toto je presne rovné nášmu Threema štátu
nádhera – registrácia žiadostí je už momentálne zatvorená
Je to iný trapas . Taký hajp a také sklamanie .
Toto je jeden s top podvodov na dotaciach na Slovensku
Hodinu mi načítavalo registračný formular…………zrazu koniec…. a už je akože badget naplnený?
Bod 1.4 vo výzve ani nie je… facepalm bananistan ficovo
pretože ten text pochádza z vykopírovaneho formuláru v inej výzve konkretne výzva KV ala kreatývny voucher –> https://vytvor.me/
dakujem krasne panovi co poradil cors – taktiez mojelektromobil.sk s live updatami a diskusiou. Samozrjeme – napr. checkboxy vobec neukazovalo ako zafajknute.
Este ani nemaju spravne nastaveny cas – 12:40 registraciu vypluvlo ako 11:40. poradie 140. Tzn este 1-2 dni a cele je to vycerpane. Ak niekto samozrejme ziadal o viac ako 1-2 auta mozno uz je takmer vacsina vycerpana.
Uvidime ake daju vyjadrenie.
Ja mam poradie 120 a registracia 11:39:38 pritom som ju odosielal o 12:39
—-
Teraz som zvedavy co budu robit kazdy den od 12 hod. Do 20 hod.
Ako sa da z hlavnej stranky prekliknut na registracny formular? Odkial vedel autor toho clanku 3 priame odkazy na 3 rozne registracne formulare?
Hore na webe mas 5 tlacitok, zacina to „o dotaciach“ atd … druhe od konca je „fyzické osoby – nepodnikatelia“ tam kliknes a pokracujes.. ak to nevidis, skus vymazat historiu, resp CTRL+F5
Dobry den,
dnes o 12:00 bola spustena dotacia na elektromobily, avsak ako to byva na Slovensku velmi amaterskym sposobom. Webova aplikacia (stranka), cez ktoru sa mali registracie uskutocnovat nefungovala! Nie vsak kvoli naporu ludi, ale kvoli amaterizmu programatorskej firmy, ktora to zabezpecovala.
V ludskej reci: ten kto to programoval to vyskusal iba u seba na pocitaci (localhost-e), neotestoval to na pred-produkcnom prostredi. To znamena, ze akonahle sa to zaplo pre verejnost, stranka nacitavala udaje mimo domeny chcemelektromobil.sk co kvoli bezpecnosti prehliadac automaticky zablokoval. Beznym ludom – verejnosti pre ktoru je to urcene – bolo teda nemozne dotaciu si zarezervovat. Samozrejme podarilo sa to paru “hackerom”, ktori to vedeli obist.
Nemyslime si, ze toto je transparentnost a ziadame o ministerstvo o spustenie registracii odznova.
Pevne verime, ze islo o technicky problem a nie o ZÁMER!
Prosim napiste o tom clanok / reportaz, popripade poziadajte o vyjadrenie MH SR, resp. firmu, ktora web pripravovala.
https://uploads.disquscdn.com/images/d43489136a33b20f080c6cf722075a0c2376c9e6ef3911e4bff07db8b318df54.png
Tak toto je komentár TOP
Ďakujeme, už píšeme, ale počkáme na vyjadrenie MH SR.
VELKY SUHLAS S TVOJIM NAZOROM.
Pokial si chce ministerstvo zachovat aku taku uroven, malo by tuto vyzvu vyhlasit odznova a zaroven sa ospravedlnit.
Suhlasim
Zatiaľ je predčasné tvrdiť, že to bol zámer, ako to niektorí diskutujúci naznačujú. Takéto veci by sa mali preveriť prv, než dáme príliš silné vyjadrenie. V každom prípade tu je možné, že bola porušená rovnosť príležitostí a rovnaké zaobchádzanie so všetkými a už teraz je možné zvažovať žalobu proti Slovenskej republike.
Nech teda MH SR navýši alokované prostriedky tak, aby po opätovnom spustení registrácie bola k dispozícií rovanká suma ako pri vyhlásení výzvy. Takýto postup by bol fér voči tým, ktorým sa už registrovať podarilo a aj tým, ktorým sa registrovať nepodarilo.
Palec hore za tuto myslienku.
Želanie sa stalo skutočnosťou a musím povedať, že navýšenie limitu na 6 000 000 € ma trochu upokojilo. Aspoň jedna dobrá správa. Som presvedčený, že toto by nemala byť posledná výzva, aj keď raz sa bude musieť dotovanie ukončiť – možno tak o 5 – 7 rokov.
Súčasťou môjho želania bolo aj to, že úspešné vykonané registrácie ponechajú, tie sa však zrušili 🙁
Keď som to písal, tak som ešte nevedel, že žiadateľov je 8000, z tých 6 mil. € budú vedieť uspokojiť tak cca 800, teda 10%. Po tomto už nie som taký pokojný. A ešte tie nové informácie, že nevyužitie dotácie bude sankcionované tiež nepridávajú na nálade. Na druhej strane by to mohlo odradiť ľudí, ktorí sa registrovali viacnásobne, takže 8000 žiadateľov by sa mohlo znížiť na cca 7600 (?), čo je dobre, ale zase tiež to nie je výhra.
Samozrejme, ze v DEV-rezime Chrome so specialnymi prepinacmi, som mohol aj ja odoslat ziadost. Ale prislo mi to ne-eticke. Neurobil som to. Je to nefer voci ludom, ktori nie su experti na pocitace. Ziadame ministerstvo o ferovost a znovu-spustenie registracii bez „hackerskych registracii“. Nanovo!
Nevie niekto zistiť alebo povedať ci sa este dnes spusti registracia alebo mozem ist už od PC preč ? 😀
Aktuálne info – Štart registrácie žiadostí o dotácie sprevádzali problémy, opäť ju spustia vo štvrtok (zajtra) o 12-tej
Prístupná o 17:00. Takže 16:40 aby sa ďalší „známy“ stihli zaregistrovať .. a hackerský útok je chabá výhovorka keďže sa nejakým ľuďom podarilo spraviť objednávky
mozte mi povedat kde na stranke chcemeelektromobil.sk bola ziadost o registraciu lebo ja som sa k nej dostal iba cez odkaz na tejto stranke. Dakujem
Zzz to Sebastian Samus pred hodinou
Hore na webe mas 5 tlacitok, zacina to „o dotaciach“ atd … druhe od konca je „fyzické osoby – nepodnikatelia“ tam kliknes a pokracujes.. ak to nevidis, skus vymazat historiu, resp CTRL+F5
A hlavne chcemeletromobil.sk nie chceme elektromobil
Ako si dopadol?
Zle. Úplne som podcenil situáciu. Prihlásil som sa o 12:00:00 ale „až“ cez 4 minúty mi to trvalo. Celé som si to po sebe prekontroloval, však čas, nie? Koho by napadlo pri tom celom skepticizme s ktorým sa potýkam dlhé mesiace ako spomínam elektromobil, že 3:41 bude rozhodovať. A ešte ako naschvál mi dalo 2x Captcha po sebe .. Celé zle ako inak
To si na tom ešte dobre, ja som mal čas cez 6 minút a viac ako 1500 miest. Robil som to na firmu, ktorá má živnosť a zdržalo ma rozhodovanie, ktoré písmeno podľa obchodného zákonníka tam dať. Ale sme v poradovníku. Neviem, ako s tým mám teraz naložiť, lebo nikto nevie, čo sa s tým urobí, možno to ešte navýšia pred voľbami, alebo naopak možno to navýši ďalšia vláda po voľbách. Tých možno je stále veľa. Teraz si od toho chcem oddýchnuť a rozhodovanie nechám až na budúci rok. Môj problém je totiž v tom, že už som zaplatil zálohu.
Ja už som zlomil palicu.
Za A: 500 ľudí predo mnou to nevzdá
Za B: kvóty pre náš štát nepustia. Keby aj navýšili dotácie, tak sa neujde všetkým e auto.
Ja som mal iba u predajcu predobjednávku v systéme, ale neodoslanú. Čakal som len na ten kód. Idem asi aj tak kúpiť e auto z bazáru. pozriem niečo 2018
Ked podla
štátneho tajomníka MH SR, pána Ferenczabola stranka napadnuta hackerskym utokom, znamena to ze moje osobne udaje boli pristupne hackerom? Alebo co si mame pod tym ich „napadnutim hackerom“ predstavovat? Kazdopadne, chvilu pred 12 tam bol nevalidny SSL certifikat z koku.sk, predtym islo ten formular nacitat, cize nebol problem so strankou, ten sa objavil az po oficialnom spusteni… ale tazko povedat ci to bol „hacker“ alebo len nejaky nestastnik programator co nevedel co robi…
Ako na potvoru, práve dnes sa premiér Peter Pellegrini stretol s generálnym tajomníkom OSN Antoniom Guterresom a Guterres ho pochváli za náš prístup ku klimatickým zmenám, že sme sa prihlásili ku karbónovo neutrálnej ekonomike. Premiér Pellegrini povedal, že Slovensko bude lídrom v energetike. Nech si teda svetové agentúry prevezmú a skomentujú situáciu okolo tohto dotačného programu. Bude to veselé. Dúfam, že premiér je informovaný.
Slovensko bude lídrom v energetike? Keď nedokážeme splniť ani záväzok v oblasti OZE! To bude pokuta!
Dopadne to rovnako ako u tepelných čerpadiel? 18 minút a je po paráde?
3 minúty a je po paráde 🙁
Od dvanastej mi stale načitáva….. už 40 minút
Cakat rok na dotaciu a prisiel som o nervy pri pc za celu hodinu. A ani k formularu som sa nedostal .
Na dennikn pisali o 12:36
Ze bolo vuceepanych 1.2 mil. Eur a skilabovala stranka ako rychlo do 13 hod. Uz bolo 5 mil.
A to mi chce pan minister povedať že 240 ludi za 30min si vedelo upraviť prehliadače a zaslať registráciu ? Alebo vyjadrenie už mal napisane rano na stole ? (pripomina mi to WTC ked v live rozhovore komentatorka informovala o zruteni budovy č.7 a za nou stale ta budova stala 🙂 )
Kolega mozno to bolo len 6 pravnických osôb….
Áno je to možné sme krajina šikovných ľudí a problém ktorý sa vyskytol nebol problémom pre väčšinu slovenských IT-čkárov.
Bolo to mozne vyriesit a poslat formular v priebehu cca. 10 min
Ja mám 72 rokov a na mojom W10 Pro 0919 a aktualizovanom „panenskom“ Chrome som sa zaregistroval s časom 12:06. Ja som doteraz nevedel, že nejaký CORS existuje a nie ho ešte deaktivovať.
Bolo to bez problému, len do cca 12:03 bol server preťažený a nemohol som sa dostať na stránku.
Nevylučujem nejaké zásahy počas rozbehnutej registrácie a „majstri“ niečo zbabrali.
Dobrý deň!
Registrácia sa nepodarila ani mne!
Je veľmi zaujímavé, že o 9:26 bez problémov sa mi načítala registračná strana, kde sa dalo zapísať všetky údaje, len po 12:00 sa to nedalo…
Aktuálne info z MH SR: Štart registrácie žiadostí o dotácie sprevádzali problémy, opäť ju spustia vo štvrtok (zajtra) o 12-tej
Chcem sa spytat na Zdôvodnenie motivacie ziadatela. Kolko znakov resp. slov je tam potrebne uviest ? Dakujem este raz za rady, aj ked sa to nepodarilo, skusim zajtra.
je to povinné a max 500 znakov
okej velke diky
Mne sa nakoniec podarilo registrovat ale prisiel mi mail s alokaciou 8000€ namiesto spravnych 5000€ kedze som ziadal v registracii PHEV. Ako to je u vas, ktori ste tiez ziadali Plugin hybrid?
Mam to podobne, este aj cas mam o hodinu dopredu :/
Volal som na infolinku, tam mi potvrdili, ze je nutne zaslat screenshot odpovedneho mailu a oni to posunu priamo na programatorov. Snad sa im to podari co najskor aby som vedel ci mi to vedia sami opravit alebo sa musim registrovat nanovo. A takisto aj ja to mam posunute o hodinu dopredu.
cize by ta registracia mala platit, pokial nam dosiel ten mail?
Nuz, kedze nam system nedovoli duplicitnu registraciu tak nam nic neostava len cakat dalej.
„druhe kolo“ sa ma spustit o menej ako hodinu a dana stranka mi cely cas vypisuje velkymi cervenymi pismenami
Technický problém!
pripadam si ako v materskej skole . Ministerstvo si z nas roby dobrý den . kazdy den budem sediet pc a cakat za dotaciou , ktorú ako mam pocit, ani nedostanem , nakolko to nestihnem alebo uz bude vycerpana. VYTAJTE na Slovensku
Screenshot formulara pre pravnicku osobu nemate niekto? Neviem co si mam pripravit.
Nie, ale je to obdobné, iba údaje firemné, plus bude možné žiadať o dotáciu na 3 autá.
Dúfam že v ďalšom volebnom období vyhrá zase Smer, lebo ako jediný vie umožniť „ľuďom“ zbierať ovocie Jeho práce..
A čo ak mi v pondelok 16. 12. 2019 po vyplnení a odoslaní formuláru napíše že je to duplicitná registrácia a nepošle mi to židen e-mail? Bude platiť moja pôvodná registrácia? Alebo bude pôvodná registrácia zrušená, ale niekto „zabudne“ vyčistiť databázu a tí, ktorým sa to včera podarilo, takto prídu o možnosť sa registrovať? Bude sa to potom ZNOVU opakovať?
Kedze bola suma navysena na 6 mil EUR neje dovod rusit uz zrealizovane registracie. Stale ostava 5mil pre neuspesnych ziadatelov ako to bolo povodne naplanovane. A nejednalo sa o ziaden hackersky utok kedze formular bol dostupny okolo 9:00.
CHCem sa opytat ,ze na firmu max. 3 elektromobily sa berie aj SZCO fivnostnik ? alebo len pravnicke osoby .Dakujem
Myslím, že logiku by dávalo skôr pre právnické osoby viac vozidiel a pre živnostníkov menej. Mimochodom v Čechách podporu pre súkromné osoby nedávajú vôbec a právnické majú možnosť požiadať o podporu nie cez český rozpočet, ale cez eurofondy. Tam je ale byrokracia ešte horšia, ako v tomto prípade. Na druhej strane možno by sme aj my mohli podnikateľom umožniť podporu cez eurofondy a táto podpora by bola čisto pre súkromné osoby.
Nechcem to komplikovať, ale ak ľudia chcú na tom jazdiť, tak prečo im to neumožniť. Veď dnes máme registrovaných 2,5 mil. vozidiel. Ak dáme do obehu 800 ekologických, to bude iba 0,3 promile. S tými EV, ktoré jazdia dnes to aj tak asi ešte neprekročí 1%. Ak to myslia vážne, potom by mali navýšiť prostriedky ešte viac, než na 6 mil. €.
Kedze bola suma navysena na 6 mil EUR neje dovod rusit uz zrealizovane registracie. Stale ostava 5mil pre neuspesnych ziadatelov ako to bolo povodne naplanovane.
Ak je pravda, že na stránku sa prihlasovalo 8000 žiadateľov (teda unikátnych IP adries) a teda nešlo iba o to, že sme všetci stláčali refresh webového prehliadača) tak mi to potom vychádza, že v pondelok budeme mať všetci šancu cca 1:10. Celkom nechápem prečo stavia verejná moc svojich občanov proti sebe a robí z podpory elektromobility súboj typu „rýchle prsty“. V štáte kde máme miliardy na stíhačky a všelijaké 6 či 8 kolesové transportéry sa myslím určite nájde 20-30 mil. na spolufinancovanie nákladov súvisiacich so znižovaním znečisťujúcich emisií do ovzdušia a normálnu podporu elektromobility v jej počiatočnom štádiu. A možno by to šlo aj bez takýchto administratívnych postupov a online webových cvičení…
Zaznamenali ste niekto z „uspesnych“ nejaku ochranu proti robotom na vyplnanie formularov – Captcha alebo nejake prepisovanie textu z obrazka? Ak nie, tak preto asi tych 8000 ziadatelov … na druhej strane to vie rozne zdrzat pri vyplnani, co v tomto pripade bude rozhodujuce … ked tak by to malo byt rovnako zdrzujuce.
nie, nic take tam nebolo.
teraz uz tam bola 🙂
tiez by ma zaujimalo ak nakoniec nevyuzijem dotaciu aka je pokuta
Podarilo sa mi zaregistrovať ako 20. v poradí.
Podarilo sa, v prvej stovke 🙂
Registrácia odoslaná 12:01:50 a som 146.
12:03. Konecne trojcislie na konci ref. cislo ziadosti dostal niekde medzi 300-330. Tzn, ak kazdy zobral len jeden elektromobil, cca polka je prec. Jedine zeby neresetovali poradie ale nechce sa mi verit
resetovali pretoze som mal pred tym v stredu 115 a teraz mam 052
Slape to paradne
Dátum a čas registrácie: 16.12.2019 12:00:58
Týmto e-mailom potvrdzujeme rezerváciu finančných prostriedkov v celkovej výške pomoci: 8000 €
To si mal o sekundu skôr než ja.
12:01:51 som 148.poradie… velmi to rychlo slo, a to som bol bez automatickeho doplnania textu…
njn pohoda to bola
12:04:18 a uz mam poradove cislo 869.. takze asi nic 😀
ako som pisal vyssie, malo by vyjst 885 ludom (teoreticky) podla hlasovania tuto na mojelektromobil.sk
Dátum a čas registrácie: 16.12.2019 12:06:08 po 6tich minutach uz bola dosiahnuta vyska 6milionov? to co je za blud
Dobrý deň,
ďakujeme za Vašu registráciu, ktorá však bola vykonaná v čase kedy už kumulatívna výška priebežne vytváraných rezervácií dosiahla indikatívnu výšky finančných prostriedkov v zmysle bodu 3.11 výzvy. V zmysle bodu 5.2.4 Prílohy č.3 výzvy ste preto boli zaradený do zásobníka žiadateľov.
to nieje blud, tak to proste vyzera ked stat dava. Vsetci sme vedeli kedy to zacne. Takze kto necakal o 12:00 tak je to len jeho chyba.
6 mil neni az take vela ked 1 auto stoji 8000, zrazu je to iba 750 aut pre cele slovensko…
znamy sa registroval 12:08 – poradie 1600
z toho co tu bola nedavno anketa ci si kupujete PHEV alebo BEV tak mi vyslo ze dotacia by samala ujst 885 ludom
To je chore, vazne Slovensko čau. Utekat z tejto krajiny co najdalej. za necele 4min. to vpisovanim do policok sa nedalo stihat.
co ma stat s Vasimi schopnostami. Inac uz od 89 je volny pohyb
dalo sa to stihnut v pohode.. 12:01 som zacal, este som volal frajerke ci to mozem odoslat a mal som 546 poradie o 12:03
Ja som to poslal čo najskôr. Ani som nestihol skontrolovať vyplnené políčka. Dúfam že som nikde neuviedol nesprávny údaj alebo že som niečo nezabudol.
ja som sa pripravil.. vsetky policka som si predvyplnil do wordu a isiel som copy – paste 😀 😀 😀
Aj ja som sa pripravil. Ale nerobil som to všetko CTRL+C a CTRL+V.
dopravopat: Otvor si znova formular a pozri si ulozene udaje, takto si to vies skontrolovat 🙂
Keď znovu otovrím formulár, tak nie je nič vyplnené. Nemám to uložené.
Klikni do policka, ci ti nezobrazi autofill.
16.12.2019 12:03:46 – v poradi 698
… ďakujeme za Vašu registráciu, ktorá však bola vykonaná v čase kedy už kumulatívna výška priebežne vytváraných rezervácií dosiahla indikatívnu výšky finančných prostriedkov v zmysle bodu 3.11 výzvy. V zmysle bodu 5.2.4 Prílohy č.3 výzvy ste preto boli zaradený do zásobníka žiadateľov.
5 sekund chybalo
smola no (a to som kopiroval z vopred pripraveneho wordu, len mam to na firmu a tam je viac udajov, co treba vyplnit, takze FO to mali urcite rychlejsie).. ak by kazdy zobral 1 auto za max. 8000 EUR dotacie tak je to celkovo 750 aut, a realne to moze byt tak 600-650 ziadatelov, uvidime ake budu vysledne udaje od ministerstva.
jedinu vec co som kopiroval bol nazov spol a text zdovodnenia. 2.5 min. niesom FO
No nestihol som to preto, ze:
1. cely formular som este pred odoslanim skontroloval (strata 15 sek. cca.)
2. pred odoslanim mi vyhodilo chybu – DIC som skopiroval z IC DPH a odseklo mi posledne 2 cisla (namiesto pismen SK, ktore som po kopirovani vymazal), kedze som nevedel, ze je tam obmedzenie na 10 cisiel (toto keby sa nestalo, tak to stiham 🙁 strata 5 sek.)
3. kedze som nevidel formular predtym, tak som nemal pripraveny email ani telefon (zakladna vec, ze 🙂 strata dalsich 5 sek.)
4. zdrzal som pri definicii srocky, resp. platcu dph – boli tam nejake moznosti ale nevysvietene, a tak som nevedel co mam vybrat
5. a nakoniec som sa zdrzal pri uvedeni ceny, kedze ta bola nizsie pod miestom, kde sa mala zadavat – toto podla mna bolo urobene naschval, lebo to nedava logiku, aby vypocet prispevku a ceny je nad polickom, kde sa cena ozaj zadava, takze kto videl formular predtym a mohol si ho vyskusat, tak mal vyhodu.
Cize suma sumarum, dalo sa to pri PO stihnut aj za menej ako 3 min., ale osud to chcel inak… Som iba 30 pod ciarou, tak ze celkom fajn, ten co je 1-2 pod nou tak si musi asi trhat vlasy ;P
este Vam ostava dufat ze 30 dotacii neschvalia :). chapem, bolo to fakt o sekundy … Pruser je ked uz mate objednane auto …
Ak by som si mohol tipnut, a statistika neklame, este cakajte ze sa vam ozvu. Mozem sa spytat ci ste predosli formular pre PO predtym videli? Lebo som sa k nemu nikde nevedel dopatrat a tiez som fungoval v rezime copy & paste (adresa, ICO, DIC a pod,), ale zial ma prekvapilo to zadavanie Zakladnej charakteristiky ziadatela ohladom par. 2 Obchodneho zakonnika. Kedze to spamati neviem, musel som to googlit, zabralo mi to cenne sekundy a v poradi skoncil az 931 (49 sekund po). By ma fakt zaujimalo, aky je podiel PO voci FO…
Formular pre PO som predtym nevidel, tiez som ho hladal 🙂
A tiez ma prekvapilo to to zadavanie Zakladnej charakteristiky ziadatela ohladom par. 2 Obchodneho zakonnika, tam som sa poriadne zdrzal, mozno 15 sekund alebo tak, lebo som tomu nerozumel a neslo nic ineho vybrat.
Moj osobny odhad je, ze pocet PO, moze byt tak max. 25% z celkovych ziadatelov.
Na dennikN su udaje: https://e.dennikn.sk/minuta/1688427
„Peniaze po splnení ďalších podmienok dostane 668 žiadateľov, ktorí požiadali o dotáciu na 786 automobilov“.
Takze som 30-ty pod ciarou 🙁
presne aj ja som na tom ostal vysiet. hladal som OZ paragraf 2 kde bolo ze spolocnost zapisana v OR. naco to tam bolo neviem ked pravnicke osoby su vsetke v OR. Asi len na to aby nas to zdrzalo
Hej ja mam tiez pocit, ze niektore casti formulara (pre PO) boli nejasne a nelogicke, a kedze ten formular sa nikde nedal vidiet dopredu, tak sa ani na neho nedalo pripravit (teda nepocitam tych, co sa dostali dnu pri prvej prilezitosti min. stredu).
Ostatne je zaujimave aj to, ze napr. min. stredu nikde na stranke chcemelektromobil.sk nebolo uvedene, kde sa ma vlastne kliknut na registracny formular (ja som myslel, ze to bude nejake velke tlacidlo na uvodnej stranke alebo tak), a keby clovek necital podobne stranky ako je tato (mojelektromobil) tak ani nevie, kde ma kliknut pre registraciu.
Cize toto mohli trocha na ministerstve lepsie zabezpecit alebo to mozno bolo aj zamerom, ktohovie. 🙂
ja som si tu zakladnu charakteristiku vobec nevsimol, mozno to ma zachranilo
Nabuduce treba vsetko radsej hodit do excelu, odpada oznacovanie textu. je to rychlejsie.
dik za dobry tip (to ma nenapadlo, ze takto by to bolo este rychlejsie)
Do článku sme doplnili aj video ako sa rýchlo dotácie minuli
to je cisty masaker ako to ubudalo. pobavilo, dakujem
Registroval som sa 12.02 hod. s oznámením, že moje údaje boli uložené…, zatiaľ som žiadny mail nedostal, už som aj písal na elektromobil@siea.gov.sk, uvidíme…
Ja som dopadol rovanko, degistracia o 12:03 a ziadny mail neprisiel doteraz…
Pozri spam a pod.
spam som kontroloval, nič tam nie je ;o(
Takže čas podania som mal registráciu 12:05 a už som bol s poradovým číslom 1190, takže som len ako čakateľ a dotáciu nedostanem. Toto by mala polícia prešetriť, či je to korektný postup, kto sú tí, čo sa tam dostali a či postupy, ktoré používali boli oprávnené…
Bohuzial v podmienkach, maju napisane, ze dotacia nie je pravne vymozitelna.
zas ?? UZ to tak nemalo byt
moja kamoška na plynový kotol žiadala dotáciu a až na tretí pokus jej to vyšlo, keď to už mala nacvičené, vo formulári sa kde čo vypĺňa. Treba na to rýchle prsty, veľmi rýchle prsty.
1.) tabuľka s orientačným výpočtom bola pred okienkami na vypĺňanie, takže to tam človek skúšal ťukať a ťukať a po asi 5-10sekundách sme prešli do správneho okienka kde sa malo naozaj dopĺňať cenu auta a dotáciu. Takže toto bol prvý spomaľovač.
2.) capcha, tak tá nám nechcela reagovať asi 15 sekúnd.
Mal niekto podobné problémy s capcha?
Takže my sme dotáciu lízli a nezískali. Som z toho trochu naštvaná.
Podobne, nedala sa niekoľkokrát rozbaliť roleta s typom autá…bohatí budú ešte bohadší a chudobní ešte chudobnejší, pretože kto mal peniaze na rýchly internet a možno aj na podvodné praktiky ( napr. Počítačom vyplňované formuláre) tak bude mať ešte podporu. Česť výnimkám…
antik kosice gigabit symetricky internet 18e. Ak je toto drahe, tak neviem co mam k tomu povedat …
Je to nespravodlivý a nejasný spôsob prideľovania.
jasne, zriadit v kazdom krajskom meste nejaku pobocku, tak by sme tam stanovali od nedele. Takto je to super, treba sa zobudit je rok 2019 a IT hybe svetom
Registracny formular mal logicku chybu. Podla instrukcii bol potrebny obciansky, alebo pas. Pricom formular vyhlasoval chybu „nekompletne data“ a bolo nutne vyplnit oba doklady, obciansky a pas. docela nahnevlo, kedze dane zistenie a dotatocne zadanie pasu mi pridalo cenne sekundy a sposobilo zaslanie ziadosti 33sekund po deadline. mali aj ostatny tento problem?
stacilo zadat 0 namiesto cisla pasu. Bolo to tu v clankoch min 2x.
clanky niesu smerodajne, dolezite je co dava oficialna stranka. uz som to nasiel v instrukciach formulara. stale ale riadna hlupost, kedze pri max case na podanie 3m 41sek, nieje cas si precitat nuansy ako doplnenie nuly do policka pasu.
787 ludi pred vami to stihlo. Ja som mal pripravene vsetky udaje, aj cislo pasu, kedze tieto udaje boli aj minuly rok. Staci sa trosku zaujimat, precitat si pravidla, podmienky, predchadzajuce formulare…
ak ziadate opakovane a venujete sa tomu, beriem, viete ako veci chodia. skoda ze do ziadosti nedali podmienku ze uspesny ziadatelia z minulych rokov nemozu aplikovat, plus limit 1 ziadost na entitu. stihlo to 668 ziadatelov. 119 dotacii slo entitam s 2 a viac vozidlami.
to ze tam bolo treba zadat nulu tam bolo pisane v napovede toho pola
ano, nasiel som ju a vklude si prestudoval nasledne. v potrebnom case to bolo skor otom kto vedel aky je formular z minulych rokov a len tukal. povedat userovi ze ma vyplnit formular co vidi prvy krat v zivote do 3min, pricom formular na prazdne polia vyzaduje vyplnenie nulou a odvolanie sa na napovedu je alibisticke.
Maš pravdu, ten pas bol zmätočný úplne zbytočne. Stačilo tam dať poznámku OP alebo Pas a bolo by to hneď jasné a nie vypisovať „0“
čas registrácie 12:22:25, poradové číslo 3030
tak asi nič … možno nabudúce
Ziadame vladu o navysenie dotacie nie z 5mil. na 6mil. ale na 20mil. Toto co chcu ludia a vie im pomoct na to daju almuznu ale na svoje roztopasnosti jak zbytocne vrtulniky, stihacky, a ine nezmyselne tendre tam idu miliardy. A preto uz cakam na volby.
Presne tak. To kde sme? Aby sme s roztrasenými rukami vypĺňali v časovom limite tak dôležitý formulár. Keď ministerstvo vidí čo chcú ľudia, tak potom je to jasné….treba to navýšiť pre všetkých, ktorý chcú prispieť k zníženiu emisií. Keď si vezmem že 6mil. je len polovica z vratky DPH kamoša Baštiho, tak mi je z toho zle!!!
Nevie kde by som vedel skontrolovať údaje čo som vyplnil vo formuláry.?
mne to ulozil autofill, otvoril som si znova formular a po kliknuti na policka mi zobrazilo, co tam bolo pred tym.
Caute som z tych stastnych, ja som to stihol za minutu 16.12.2019 12:01:28, a som cislo 80, robil som na dvoch obrazovkach vsetky texty nachystane, len som kopiroval, reflexy mam dobre, nechapem kto mohol byt rychlejsi… a suhlasim, ze taketo fofry znevyhodnuju vela ludi, neviem si predstavit mojho otca aby to dal pod 8 minut, mal som vyhodu, ze do formulara som sa dostal aj minulu stredu (vdaka tipom na tejto stranke, a faktu ze som trosku technicky zdatny), takze som vedel co cakat.
To bol čisto športový zápas???? To akože, čím zdatnejší vyťukávač vyhráva??
Pekný systém. Mne to trvalo 5min aj nejake drobné a už som bol 1500. Auto mám u importéra už 3 mesiace. Som zvedavý čo mi povie, keď to zruším.
No tak to dopadlo, ako sportovy zapas. Pri takom velkom zaujme by do uvahy prichadzalo uz len losovanie…
Pri dotaciach casto plati rychlejsi vyhrava, no a tu sa to dotiahlo do extremu 3:41 je fakt malo.
Svoju situaciu som opisal aby ludia chapali, ako je mozne, ze bol niekto pred nimi a stihol to.
robil som na jednej obrazovke cez mobilne pripojenie
Dátum a čas registrácie: 16.12.2019 12:00:58
Referenčné číslo žiadosti: FOZ_3_01000000_0018
teraz este aby vyrobca dodal vozidlo do 12 mesiacov
Tak to si kral rychlych prstov ! 🙂 ja som vytukaval pravnicku osobu, mne vozidlo ma prist v juli.
Kráľ rýchlych prstov, dostal si už žiadosť od administrátora?
nájde sa niekto kto neuspel a chcel by svoju rezerváciu/zálohu na škoda citygo-e alebo vw e-up z eco bonusom posunúť odstúpiť?
mas nejake info o kvotach na tie 2 modely ? skoda mala dnes nahrad cennik ale zatial nic… vw zatial nezrusil eco bonus. dikk
Viem že sa ešte dá kúpiť len som chcel že ak niekto dal už zálohu a nepodarilo sa mu zaregistrovať na dotáciu tak mu pomôcť aby neprišiel úplne o zálohu alebo nebol tlačený do kúpy drahšieho ako chcel.
jasne chapem.. skodovka zazracne vypredany model obnovila , predtym predala 300 kusov a up zatial vo vw nevedeli nic kkolko predaju,
len keby sa vypredalo a dolozim vsetky dokumenty, tak potom riskujem pokutu.. ked nic ine nechcem kupit len z tych to 2 aut..
tiez riesim rovnaku dilemu, nechcem prist o ten eco bonus. Vo VW mi povedali, ze nemaju zatial limit na pocet aut. Uvidime co ponukne Skoda v novom cenniku. Tie mechanicke spataky boli hanba.
toho sa bojim najviac a hlavne, ked skoda este stale nedala cennik … neviem naco caka, zajtra sa chcem ist spytat osobne v skode a vo vw, ze ci nieje nieco nove
je problem s autami? ja som to doteraz este nesledoval a nestihol som ist do skody/vw.. ake su cakacky na auta? moze sa stat ze VW zrusi akciu? viem ze maju v cenniku „do vypredanie zasob“.. len ci nahodou niekto nema nejake inside information…
bol som minuly tyzden v predajni vw v ba.
povedali mi akurat, ze zatial nemaju ziadne obmedzenie na e-up a objednavky normalne prijimaju.
dodacia lehota bola 4 mesiace.
na citigo mi tyzden predtym v skode povedali, ze je vypredane, neda sa objednat, neda sa skusobna jazda, lebo nic nemaju a nevedia, kedy a ci sa bude este dat objednat.
vcera sa na skoda.sk objavil „novy“ cennik, ze pripravuju novy platny od 16.12. a to tam svieti doteraz.
je zrejme, ze su v tazivej situacii, kedze na e-up plati eco bonus 4200 eur az do konca februara, takze stav, kedy by citigo bolo drahsie ako e-up by bol podivny.
volal som aj do skoda cz a tam mi povedali, ze citigo sa objednat da a dodacia doba je pol roka. a ceske citigo ma extra vybavu ne-mechanicke zrkadla.
ale ked som pozeral, co vsetko by bolo treba navyse spravit na prihlasenie auta z CR, tak som ostal trochu zaskoceny.
je to cele zaujimave, ale ci sa to nezvrhne… este nic sa nedeje a kym mozeme podat oficialne ziadost prejde casu…
Nemyslím si, že sa bude rušiť ecobonus, predajca s ktorým som sa rozprával mal obavy v zmysle, či bude môcť objednat behom roka golf so spaľovacím motorom. Dôvod je flotilová emisia, ciže ak preda jeden Amarok, čo má emisie vysoko nad limit, potrebuje predať aj niečo podlimitné čize phev alebo elektromobil. Pre nás elektromobilistov napomáha veľký dopyt po suv a pickupoch. Sice nie som si istý či amarok neuvádzajú ako úžitkové vozidlo, ale podstate jedno.
vw je cele cudne… ako to, ked len taka Kia ma predaje aut so spalovacim motorom enormne vysoke…
na stranka VW sa pracuje… bude velke prekvapko v zmysle vzrastu cien… to co aj skodovka dobabrala, tak mozem kaslat aj tu dotaciu …
Nehádz flintu do zita, ozaj pocul si o niekom koho uz ten administrator od seia oslovil?
tak, ked vw to pokasle… neriesim elektro vobec , kym ma nedonutia 😀 kedze som to chcel len do mesta.. nie vobec nepocul, ale nieco vyssie pisali ohladom toho, ze bol doruceny email , ktory vyzadoval heslo a heslo nedodali..
a doslo k tomu, ze citigo stoji viac ako up … hanba skody co to dala za bonus 19990….s bonusom 1200e ..
Ahoj Michal, ja mam rezervovanu skodu citigo iv v ciernej metalize. Predajna cena nieco malo pod 18 000€. Nemam ale dotaciu, takze ja ti to ak mas zaujem viem posunut iba za cenu zalohy ktoru som zlozil u predajcu v BA.
Ahoj Peter už som odkupil zalohu na zelenú škodovečku, ale verím že sa najde niekto kto si rád vezme tú tvoju veľa tých ktorím sa podarila dotácia tak ešte nemajú vybrané auto.
zaplatenim zalohy vopred stracate narok na dotaciu co som cital… takze neviem teraz ludia vo velkom objednavaju zalohuju auta..
Dobrý večer páni, úspešným gratulujem. Má niekto informácie o spôsobe vypĺňania žiadosti? ja som totiž nebol taký odvážny že si objednal auto pred tým, než sa zaregistrujem, jednak som neveril že sa to dá stihnúť, a po druhé som mal a aj mam obavy z toho, že keď podpíšem kúpnu zmluvu s predajcom, čo predajca chce pre zadanie objednávky, pred tým než podám žiadosť, tak to bude neoprávňeným výdavkom, podľa bodu 4.4 výzvy. Aký máte na toto názor?
ja som auto neobjednal jednak preto, ze bez dotacie by som elektro nebral myslm bud up alebo citigo… a jednak som nevedel ci to vyjde.. aj tak to mozu odmietnut pri schvalovani uz doruceni potrebnej zmluvy
Tiež som si vsimol bod 4.4.
z elektromobil@siea.gov.sk som cca. pred mesiacom dostal odpoved:
v zmysle podmienok definovaných vo Výzve na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie na nákup batériových elektrických a plug-in hybridných elektrických vozidiel, si Vás dovoľujeme informovať, že je možné už teraz si objednať Vami požadované auto u predajcu. V prípade, ak zaplatíte zálohu, ide o obchodné podmienky medzi predajcom a príjemcom.
Zároveň si Vás dovoľujeme informovať, že oprávnenosť výdavkov začína dňom riadneho oficiálneho podania žiadosti o dotáciu. Oprávnenosť výdavkov končí uplynutím 12 kalendárnych mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí dotácie (bod 4.4 Obdobie oprávnenosti výdavkov tejto výzvy).
———
Ci jedno logicky nevylučuje druhé nechám stranou. Kedže oprávnennosť výdavkov je až odo dnes a zálohu som samozrejme už zaplatil. A zmluvu o predaji mám tiež.
Zároven si neviem predstaviť zrušit dotáciu koli 4.4. pre čakatelov na 300 ks CityGO + nejaké VW e-up. To by ich zrazu bolo 200 volných.
Stihol som to za 1:59 min s tromi opravami.
Nemáte bližšie informácie ako je to s tou predobjednávkou vozidla. Podľa vyjadrenia, ktoré vám poslali by to nemal byť až taký problém.
Aj mne to „ušlo“ o pár sekúnd. Takže vo štvrtok si idem pre Konu. Chvalabohu som si ju objednal ešte pred týmto humbukom okolo dotácií a mám ju za cenu ako keby som ju objednával dnes po úspešnom získaní dotácie. Takže presne viem komu to celé prospelo…Osobne by som riešil podporné benefity inak ako hotovosťou.
Úspešní žiadatelia, súhlasíte v rámci transparentnosti so zverejnením vaších údajov ?
ŽIADAME ZVEREJNIIŤ MENÁ S DOTÁCIAMI NA E-AUTÁ
Priamo na stránke je sekcia Archiv schvalenych a neschvalenych ziadosti
https://www.chcemelektromobil.sk/archiv-ziadosti
tie linky na archiv na tej stranke mi nejak nefunguju
a suhlasim so zverejnenim udajov, nemam s tym problem
stranka 16.12. o dvanastej isla svizne a ze sa dotacie minuli do styroch minut nevidim v nejakom podvode, ale proste zaujem bol o dost vacsi ako vyclenene prostriedky
a ked sa pozrieme na predosle dotacie, ktore sa zdaleka ani po roku nepodarilo vycerpat, tak teraz asi malokto pred 11.12. ocakaval opak
11.12. ta stranka naozaj nefungovala dobre a isla velmi pomaly.
vtedy za tym teda naozaj mohol byt nejaky DOS utok, pripadne potom aj posilnili server a lepsie sa pripravili.
tie linky nefunguju pretoze este ziadne ziadosti neboli podane.. ak to spravne chapem, teraz sa urobila rezervacia, do 40 dni je potrebne podat ziadost a do dalsich 40 dni sa ma druha strana vyjadrit ci ju schvaluje alebo zamieta.. predpokladam, ze potom zacnu tie stranky fungovat.
lenze maju ludi postupne kontaktovat a to este neurobili…
Už urobili, dnes prišiel mail. Samozrejme zlý, lebo dokument je na heslo a heslo neposlali ani mailom ani smskou.
Cisto teoreticky nema sa tam ako heslo zadat referencne cislo ziadosti?
dnes som volal a vraj dnes/zajtra (piatok 20.12.) zacnu s rozposielanim dokumentov
Hyundai kona electric 64kw model 2020 mam objednany a uz dorazil k importerovi na SK.. ak by mal niekto zaujem mozem mu auto posunut.. pre viac info napis spravu na fb
Ako je to s tým povinným Havarijným poistením pre všetky dotované vozidlá. Vie už niekto v akej kategórií sa BEV nachádza a aká bude finálna suma za rok a teda celá čiastka za dva roky?
zalezi od auta.. na online kalkulackach sa to da pozriet… ked som zadal elektricke citigo, tak mi to vyhodilo cca 380e, 480 havarijne + pzp
Hyundai Kona vychadza na 800e.. cize tie havarijne poistky su rovnako drahe ako pri spalovakoch
Skúšal som tak na rýchlo cez nejakú kalkulačku, ale nevedel som nájsť elektromobil, keď tak len PZP. Tam to tiež nie je až také „ružové“ okolo 90 eur mi vyrátalo. Chcel som aj poukázať na to že to Havarijné poistenie bude musieť absolvovať každý čo dostane dotáciu.
logicky, ked ho das po 3 mesiacoch na totalku, tak nebudes mat co propagovat 2 roky a automaticky porusis zmluvu 😉
Sa máš. Keď si kupuješ pravidelne nové auto každé 3 mesiace.. som sa zle narodil :)))
mne to naslo elektromobil, preto som pisal tie sumy..
nechapem vasmu komentu „nie ruzove“ za 90e.. vam pride 90e vela? ja platim momentalne poistku 180 + 1000e a vzhladom na opravy co to pri poskodeni stoji, mi to vobec nepride vela…
stat dava 8000e, takze pozadovat poistku, ktoru si clovek dava uz len kvoli sebe, mi pride to najmenej co treba spravit…
Podobnú sumu platím za maloobjemový benzín. Za diesel to mám viac, ale tam je aj objem aj výkon motora dosť väčší.. preto som to tak napísal. Zatiaľ som tie poistky neriešil nejak na isto.. len čisto informatívne
Sme sa neporozumeli, v zmluve mate urcite plnenia. Ta poistka je zabezpeka, ze tie plnenia budu trvat cele 2 roky, cize propagacia dotacie/ministerstva a pod …
Pozdravujem fanúšikov elektromobility, podarilo sa mi zvládnuť registráciu na dotáciu a rád by som sa spýtal aký bude ďaľší postup. Môžem si už teraz objednať auto (vw e-up) s kľudným svedomím, že dotáciu získam, alebo je možné, že nejakým spôsobom mi nebude udelená?
1) vyzve vas administrator na podanie ziadost (kedy nikto nevie povedat)
2) na podanie ziadosti mate 40 pracovnych dni..
3) po podani ziadosti ma ministerstvo 40 dni na review.. ziadost mozu schvalit ale aj zamietnut…
4) ak vam ziadost schvalia, podpisete zmluvu a mate garantovanu dotaciu..
5) do 12m musite poziadat o dotaciu (kupit auto), co vam do 20 pracovnych dni vyplatia…
uprimne riesim ten isty problem co vy.. zajtra sa chystam do vw zistit aky je rezervacny poplatok za auto.. asi to risknem.. ak ju neziskam, tak pridem o ten rezervacny poplatok.. inak to moc nevidim
Co som sa informoval zaloha je 5000 euro
za UP je 10% kupnej sumy, takze nieje to hrozne… tiez sa chystam rezervovat, lebo ta akcia isto nebude do dalsieho roka.. tak ako je to s tym, ked zaplatim zalohu uz teraz a dotaciu mi schvalia neskor ? Rezervacii pribuda na UP.. takze terza neviem
8000 > 4200
Takže je lepšie získať dotáciu ako eco-bonus. Ak pri objednaní dnes mám prísť o dotáciu, ako píšu vyššie, tak radšej prídem o eco-bonus. Mal by sa k tomu vyjadriť niekto aj oficiálne, nielen dohady na fóre. Ale toho sa dočkáme asi až v budúcom roku. Teraz úradníci nebudú už ani svietiť a kúriť, lebo pôjdu domov.
Moze byt, ale za 14 budem mat nieco ine , nie len take prditko… takze elektro nebudem riesit vobec po tomto zisteni… VW zrusi eco bonus .. mal byt do 20.12. len a posunuli to… takze tak
Mám pocit, že ak by zrušili všetky bonusy a pôjdu s cenami na miniautá až niekde k 24000 €, tak ich nikto nekúpi. Ani tí, čo majú dotáciu a na celú dotáciu sa potom vykašlú, lebo miniauto za 16000 je príliš silná káva aj pre eco-maniakov. Dovozca VW musí dvakrát merať a raz strihať (bonusy).
to som pocul co som osobne bol vo VW na vychode… predlzili bonus do 27.12, ale co bude na dalsi rok nikto neve… ale zaplatit rezervaciu nestratit bonus a nedostat dotaciu je paradna situacia… takze cakat a ked daco bude, tak podat oficial ziadost.. ked nic tak nic pokuta je tiez zaujimava
Pokutu (ak vobec nejaku) by si platil az po podpise zmluvy. Ja si pockam na moment, ked podam oficialnu ziadost a potom bookmem auto. Ak uz nebudu, mam cas to riesit, kym nepodpisem zmluvu.
jasne, moze sa stat, ze nebudu :/ a to bude v riti… jedine, ze sa da rezervovat auto a dohodnut zalohu nejako len podla dohody nie v zmluve .. a tak by sa to nejako obislo .
Rezervacny poplatok je 5000 EURo
Príjemný deň kolegovia, riešiaci dilemu eco-bonus vs dotácia, keď dobre viem dnes je posledný deň kedy importér pracuje, takže ak ste este neobjednali, som na tom rovnako, tak už to je jedno, či to spravíte ešte tento, alebo az budúci rok.
Ozaj, neviete čo sa teraz na úvod kontroluje?
v pondelok sa este robi…prijmu objednavku, lenze neviem ci ste to citali vyssie, ze ked sa plati zaloha, tak narok na dotaciu pada, kedze si auto rezervujete resp. idete kupit este pred schvalenim a nadobudnutim zmluvy :/
Objednat si mozete, ALE zalohu mozete zaplatit (respektive datum vytvorenia zalohovej faktury bude) az po riadnom a oficialnom podani ziadosti. Teda az ked Vam bude doruceny email s vyzvou na riadne a oficialne podanie skompletizovanej ziadosti. A zaroven podate skompletizovanu ziatost a to bud osobne alebo postou pripadne elektronicky podla bodu 5.9.
A teraz v skratne. Pokial predajca pozaduje zalohu tak NIE. Objednat potom mozete az ked ziadost oficialne podate
Auto objednali dnes, pozaduju zalohu 5000 EU, co sa stane ak ju zaplatim. Stracam potom narok na dotaciu kvoli zalohe?
mozete objednat az ked podate ziatost (nie az ked vam ju schvalia)
a ano ak objednate teraz tak nemate narok na dotaciu
terza som si to vsimol, ze tu je odpoved, prepacte, kde to vlastne najdem ? priame info
ja toto chapem trosku inak.. -> ak zaplatim zalohu pred podanim ziadosti, nie je to opravneny vydavok a nemozem ho pouzit.. mozem ale pouzit zvysnu cast sumy (narp.20-5 = 15tis), pretoze ta bola zaplatena po podani ziadosti, cize to je moj opravneny vydavok..
ano, v FAQ maju napisane „akykolvek zmuvny vztah“, ale tuto vetu som nikde nenasiel v zmluvach a vyzvach.. nechce niekto kontaktovat priamo SIEA?
ked si chceju najst dovod aby ti nedali dotaciu, tak je jedno co, ale nedaju… a toto je naisto vec preco by ju nedali nikomu… dakujem , ale neprosim takym sposobom, uz som tu stratil nervy pri tej dotacii.. a stracam dalsie, tak to mozem kaslat
K tomuto by bolo možno vhodné, keby sa vyjadril aj nejaký právnik.
Tiež by som povedal, že medzi znením výziev/zmlúv a FAQ je rozdiel.
Ale rozhodne je zaujímavá odpoveď od SIEA pre komentátora Michal, ak je autentická :
v zmysle podmienok definovaných vo Výzve na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie na nákup batériových elektrických a plug-in hybridných elektrických vozidiel, si Vás dovoľujeme informovať, že je možné už teraz si objednať Vami požadované auto u predajcu. V prípade, ak zaplatíte zálohu, ide o obchodné podmienky medzi predajcom a príjemcom.
volal som priamo do SIEA a ich oficialna odpoved je ze ak si zaplatil zalohu pred podanim ziadosti nemas narok na dotaciu
Súhlasím, dostali sme rovnakú odpoveď, pripravili sme samostatný článok
https://www.mojelektromobil.sk/dotacie-na-elektromobily-vyzva-siea/
Takze auto mozem objednat az po oficialnom schvaleni dotacie?
Viem, ze je tu mnoho zaujemcov, ktori objednavali este pred registraciou. Ved samotna kupna zmluva bude podpisana az pri preberani vozidla
Sorry nejako som nepochopil, ked zaplatim zalohu skor, pridem o dotaciu ? auta sa minaju a ceny stupaju… bez zalohy ich eco bonus vyprsi skor ako ma a teda auto uz nekupim.. nevyhodne
Podľa FAQ:
10, Odkedy sú v rámci tejto výzvy výdavky oprávnené?
Oprávnenosť výdavkov začína dňom riadneho oficiálneho podania žiadosti o dotáciu (Akýkoľvek zmluvný
vzťah, resp. akákoľvek transakcia môže byť s predajcom uzavretá až po podaní žiadosti). Oprávnenosť
výdavkov končí uplynutím 12 kalendárnych mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí
dotácie (bod 4.4 Obdobie oprávnenosti výdavkov tejto výzvy).
Čo presne sa chápe pod pojmom zmluvný vzťah? Ak uzatvorím kúpnu zmluvu z dôvodu objednávky vozidla, ale zálohu zaplatím až po podaní riadnej žiadosti o dotáciu je to vporiadku?
no na toto mi chyba este jedna VŠ 😀 milujem taky sposob , ale aj zaloha je transakcia… takze nic
42
..
Existuje možnosť, zaplatiť napríklad zálohu cash, aby platba nešla cez firemnú kartu (ak je to firma). Po schvalení dotácie a oficiálnej žiadosti predajca takto zaplatenú zálohu vráti a v zmluve bude len platba na celú sumu s dátumom po podaní oficiálnej žiadosti. Takýto postup je legálny a ani MH to nemôže namietať, mám to overené info.
Takyto postup som ponukal predajcovi pondelok, cize mu dam peniaze oproti potvrdeniu, ale bez toho aby sme podpisali kupnu zmluvu. No nechcel mi auto objednať ani bohovi bez kupnej zmluvy
K objednaniu vozidla predajca požaduje uzavretie kúpnej zmluvy. Ak uzavriem kúpnu zmluvu z dôvodu objednávky vozidla pred podaním oficiálnej žiadosti, ale zálohu zaplatím až po jej oficiálnom podaní je to vporiadku, alebo dátum podpisu objednávky (kúpnej zmluvy) musí byť až po dátume podania žiadosti.
Mimo témy, SEIA bude pracovať aj medzi sviatkami z dôvodu kontaktovania emailom?
Kúpnu zmluvu uzatváram až po podaní žiadosti, pri objednávke napr. Citigoe iV som zmluvu podpisovať nemusel. SEIA zatiaľ nereagovala na naše e-maily, takže nemám info, či budú pracovať.
Ozvali sa už niekomu, kto dotáciu získal?
mne odpisali na moj email, ale napisali mi v podstate, ze mam iba cakat.. nic konstruktivne… odpisali mi do 24 hodin
a co si sa ich pytal, ze cakat iba kym ti email neposlu a postupovat podla postupu ?
chcel som vediet v akom casovom horizonte bude prideleny administrator.. ci je to niekolko hodin alebo tyzdnov…
odpoved bola takato „V súčasnosti prebieha administrácia online registrovaných žiadostí. V čo najkratšom čase bude každému žiadateľovi pridelený administrátor, ktorý ho osloví na oficiálne riadne podanie žiadosti.“
krasna diplomaticka odpoved… ved sme na SK..
takze mas skodu objednanu ?
Tak sa mi potvrdilo že na dotácie čakali samí „ekológovia špekulanti“. Ja som v poradovníku 450 miest po, tak som sa na to vykašľal , na druhý deň išiel do VW a objednal e-up za sumu s eko bonusom bez dotácií. Môžem sa na ich špekulatívne prideľovanie …
Ja som to e auto jednoducho chcel po zrátaní všetkých plusov a mínusov sa mi to oplatí . A môžem si ho teraz slobodne zobrať aj na leasing alebo nejaký autoúver. Takže všetci ekológovia Zdar!
dnes som bol v skode.. na citigo je vraj cakacka do maja, zaloha sa dava 3000e. predavac bol velmi elektro positive 🙂 , pretoze mi hned povedal 5 dovodov preco to auto nekupovat 🙂
tak nam prezrad tie dovody, aby sme nerobili chybu 😀 Dik
hlavne argumenty boli ze elektromobil je tazky a preto ma velku spotrebu.. nemoze sa v nom pustit ani klima, lebo sa hned znizuje dojazd.. na moju otazku preco pri benzine pisu spotrebu 5 a zerie to 8 som uz odpoved nedostal 🙂
😀 s tym treba pocitat … ziadne take veci co by som nevedel , teda nepovedal :/
Napadla ma jedna vec, co ti ludia, ktori prepustaju rezervacie svojich aut ? Co ak ten dany clovek preberie rezervaciu od nich uz po schvaleni ziadosti ? Ma narok na dotaciu?
Asi nema narok, opravneny narok zacina az po podani ziadosti. Dost ludi asi pride o rezervacny poplatok alebo kupi bez dotacie.
Zdravim, kde najdem tie prilohy ? Alebo to treba vytvorit nejake vlastne ? Príloha č.01 žiadosti : Čestné vyhlásenia žiadateľa k vybraným podmienkam oprávnenosti a Príloha č.02 žiadosti : Samostatné vyhlásenia dotknutej osoby a poskytnutie osobných údajov za účelom overenia bezúhonnosti . DIk
opravim sa… mne tie prilohy a prepojenia nefunguju, kedze tam maju zaujimavy odkaz .. na pocitac, ktory je samozrejme vypnuty, alebo je to zle zadane..
prepojenia som ignoroval. Prilohy su v tom istom dokumente ako dalsia zalozka (tab).
mne to cele zblblo… ale ide to nakoniec, ale to je fakt super urobene, keby to normalne urobili, bez toho odkazu na plochu, kde to vytvarali, tak by to neblblo
Great post, and great website. Thanks for the information!
English to Arabic Translation