V Nemecku berú prechod na bezemisnú dopravu vážne. Pripravili projekt, ktorý významne posilní nabíjaciu infraštruktúru. Priorita je vybudovať hustú sieť výkonných nabíjacích staníc pre nákladné vozidlá popri diaľniciach. Správu priniesol portál fDrive.cz od agentúry Reuters.
Podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) dosiahli elektrifikované vozidlá v minulom roku len približne 1,5 % podiel na trhu nákladných vozidiel v EÚ. Nemecko si však stanovilo veľmi ambiciózny cieľ, a to do roku 2030 elektrifikovať alebo poháňať nefosílnymi palivami, ako je syntetický metán a vodík, približne tretinu ťažkej nákladnej cestnej dopravy, uvádza agentúra Reuters.
Takéto plány si vyžadujú dlhodobú prípravu príslušnej infraštruktúry, ktorú netreba podceniť. Spolkové ministerstvo pre digitálne záležitosti a dopravu (BMDV) vydalo tlačovú správu, v ktorej sa uvádza, že Nemecko spustilo projekt na vybudovanie celoštátnej siete rýchleho nabíjania pre ťažké nákladné vozidlá. Cieľom je dekarbonizácia odvetvia dopravy do roku 2045.
Mohlo by vás zaujímať:
- V Bratislave pribudol nabíjací hub ako z budúcnosti. Ponúkne zázemie aj najvyšší nabíjací výkon
- Tesla Cybertruck konečne dorazila na Slovensko! Kedy a kde ju uvidíte?
- Megawattová nabíjacia stanica? V Bavorsku testujú jej prevádzku
Výsledkom nového projektu má byť celkovo 350 nabíjacích miest na diaľniciach pre elektrické nákladné vozidlá. Z toho 220 má byť vybudovaných na odpočívadlách so zázemím, zvyšných 130 na nezastavaných odpočívadlách.
Slovensko zaostáva
Na Slovensku je zatiaľ jedna ultrarýchla nabíjačka pre elektrické nákladné vozidlá. Ponúka nabíjací výkon 400 kW a nachádza sa v Emparku v Trnave. Areál slúži ako parkovisko spolu so službami ako čerpacia stanica, umývacia linka a pod.
Síce máme 350 kW nabíjacie stanice a nie jednu. Problémom však je prístup k ním, kedy kamióny a veľké nákladné autá majú smolu, pretože sú určené primárne pre osobné elektromobily.