Ázijská krajina, ktorá je hlavným východisko na najvyšší vrch sveta (Mount Everest), je na najlepšej ceste k úplnému ukončeniu dovozu automobilov so spaľovacími motormi do roku 2031. V krajine sú momentálne veľmi obľúbené dvojkolesové vozidlá, ktorých je tu väčšina. Najnovšie štatistiky z krajiny ukazujú zaujímavé čísla. Na tému upozornil portál Electrive.
Vozidlá pochádzajú najmä z Číny a Južnej Kórey
V rámci krajín, z ktorých sa elektrické vozidlá dodávajú, má najväčšie zastúpenie Čína, ktorá v roku 2024 stála za dovozom 5 434 vozidiel. Nasleduje India s počtom 1 890 kusov. Keďže celkový dovoz činí 7 349 vozidiel, zostáva už len posledných 20. Tie pochádzajú z iných krajín, najmä z Južnej Kórey, Nemecka a USA, no konkrétne modely nepoznáme.
Čo sa týka celkovej hodnoty, tak modely z Číny dosiahli v prepočte 99,3 milióna eur, na jedno vozidlo to teda vychádza priemerne 18 270 eur. Priemerná cena vozidiel z Južnej Kórey predstavovala 10 740 €. Priemerná cena posledných 25 vozidiel pochádzajúcich z ostatných krajín bola výrazne vyššia – 44 800 €.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ktoré elektromobily získajú najviac kilometrov dojazdu za 20 minút nabíjania?
- V najťažších podmienkach otestovali dojazd 24 elektromobilov. Kto vyhral El Prix 2025?
- Slovensko vybuduje národnú sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc. Poznáme požiadavky a zoznam lokalít
Keďže do štatistiky sú započítané aj autobusy a dvojkolesové vozidlá, je pravdepodobné, že práve tieto znižujú celkový cenový priemer. Naopak, v prípade posledných 25 modelov išlo pravdepodobne o elektrické autá, keďže priemerná suma je podstatne vyššia.
Tento rast je pripisovaný najmä nižšími úrokmi v nepálskych bankách, ktoré podporili dovoz súkromných a úžitkových vozidiel, najmä mikrobusov na prepravu osôb. Naopak, v kategórii väčších nákladných vozidiel dovoz klesol, pretože tamojšia vláda škrtala výdavky na infraštruktúru.