MojElektromobil

Luxusný elektrický sedan bol predstavený v Číne na začiatku tohto roka, teraz oznamuje, že príde aj na európsku pôdu. Čínsky výrobca rozvinul svoje aktivity v Európe už v máji, kedy oznámil vstup na nórsku pôdu (stala sa tak prvou krajinou v tejto časti sveta). Bol to však model E-SUV, ktorého prvé exempláre s označením ES8 sa majú v Nórsku objaviť ešte v tomto mesiaci.

Vráťme sa ale k modelu ET7, ktorý sa má stať v roku 2022 súčasťou ponuky na nemeckom trhu. William Li, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Nio, povedal: „Naším cieľom je mať Nio ET7 v Nemecku do konca roku 2022.“

V prípade Nio ET7 ide o automobil s dĺžkou 5098 mm, šírkou 1987 mm a rázvorom 3060 mm. Prémiový sedan poháňajú dva elektromotory (umiestnené na oboch nápravách) s maximálnym výkonom až 480 kW (krútiaci moment 850 Nm), ktoré vozidlu udelia zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s. S najvýkonnejšou dodávanou akumulátorovou batériou s kapacitou 150 kWh dosiahne podľa staršieho meracieho cyklu NEDC dojazd až 1000 km. Konštruktéri dbali na to, aby v interiéri boli použité prírodné materiály, ako aj najmodernejšie technologické prvky a komunikačné prostriedky. Vo vozidle bude prvýkrát použitý obnoviteľný ratan s názvom „karuun“. „Tento udržateľný materiál bez plastov je zaujímavý na pohľad aj na dotyk a má krásny tvar, ktorý sa ideálne hodí na vytvorenie vysokokvalitného priestorového zážitku,“ hovorí o materiáli Kris Tomasson, viceprezident pre dizajn.

Ak čas ukáže, že ET7 bude na európskom trhu úspešný, Nio by ho mohlo v spolupráci s ostatnými partnermi vyrábať ako spoločný produkt. Nuž, odpoveď na túto a ďalšie otázky poskytne budúcnosť… Ceny síce ešte oznámené neboli, no v Číne sa model ET7 predáva v prepočte za 59 tisíc euro.

 

Zdroj: NIO

 

 

14. septembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+