Plná batéria za tri minúty – Nio postavilo v Európe už 50 staníc na výmenu batérie

Zdroj: cnevpost

Čínska automobilka Nio patrí medzi najmladších výrobcov automobilov, s dátumom založenia v roku 2014. Ich inovatívne technológie im ale pomáhajú rásť v skutku rýchlo. Len nedávno predstavili svoju novú generáciu výmenných staníc pre batérie. Najnovším triumfom spoločnosti je dosiahnutie 50 výmenných staníc v rámci Európy. Dominujú hlavne dve krajiny. Informuje o tom internetový portál Cnevpost.

Nabíjacie a výmenné stanice spadajú pod systém Nio Power | Zdroj: Nio

Takzvané Battery swap stations, teda stanice na výmenu batérií fungujú v princípe jednoducho. Pristavíte do nich svoje vozidlo, zadáte potrebné nastavenia a prebehne výmena vybitej batérie z auta za plne nabitú batériu. Popritom je vykonaná kontrola životného cyklu batérie a elektrického systému. Vďaka tomu za tri minúty máte nabité vozidlo a môžete si s vedomím bezpečia užívať jazdu aj naďalej.

Dôležitý míľnik je len začiatkom

Prvú európsku stanicu postavili v meste Lier v Nórsku a to v roku 2022. Odvtedy ich vyrástlo už 50. Podľa štatistík Nio urobilo viac ako 63 000 výmen batérií po Európe. Hovorca spoločnosti prezradil plány na vybudovanie rozsiahlej siete po Dánsku, Švédsku, Nórsku, Nemecku a Holandsku. Značne tak vodičom elektromobilov uľahčia dlhšie cesty.

Mohlo by vás zaujímať:

Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology: Prekoná v teréne spaľovacieho brata? | Prvá jazda

Súvisiacie články

V roku 2025 príde elektromobil, ktorý môžeme označiť za suverénne najefektívnejšie auto na svete

Test Kia EV9: Pohodlný spoločník pre dlhé cesty – na otočku do Chorvátska

Mapa staníc na výmenu batérií po Európe | Zdroj: Nio

Za posledný mesiac Nio zrýchlilo výstavbu a do Európy pridali sedem výmenných staníc. Najnovší prírastok sa objavil 15. júla v Nórsku, v podobe dvoch staníc – v Straume a v Osle. Nórsko ich má tak k dnešnému dátumu už 15. O dve viac sa nachádza v Nemecku. V ostatných krajinách ide už o značne nižšie čísla.

Značka to ale nemá úplne jednoduché. Podobne ako ostatní čínski výrobcovia, aj oni podliehajú dočasným clám od Európskej únie. Konkrétne ide až o 20.8 % sadzbu. Samotná spoločnosť avizuje, že skrz vyššie clá zrejme budú musieť ceny v Európe v budúcnosti zvýšiť.

Náš tip
Cesta elektromobilom do Tatier. Je hustota nabíjačiek na diaľnici postačujúca?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.