Na prvý pohľad môže ísť o pomerne odvážny plán na výrobcu, ktorý vyrába okolo 5 miliónov vozidiel ročne. Napriek tomu, Nissan pravdepodobne úmyselne neuviedol termín “plne elektrické vozidlá,” ale uvádza “elektrifikované” vozidlá. To tejto kategórie tak môžeme zaradiť aj hybridy alebo iné alternatívne pohony a ich kombinácie.
Nissan a e-POWER
Nissan do spomínanej kategórie elektrifikovaných vozidiel ráta okrem elektromobilov aj vozidlá so svojim pohonom e-POWER ktoré čiastočne využívajú fosílne palivá. Batériové články sú v tomto napájané generátorom, ktorý využíva práve štandardné palivá ako benzín či nafta. Výrobca tak v prípade pohonu e-POWER nejde cestou dobíjania batérií prostredníctvom elektrickej zásuvky.
“Naša produktová a technologická stratégia je určená na to, aby Nissan úspešne viedol automobilový, technologický a obchodný vývoj. Naše úsilie sa zameriava na prehĺbenie projektu Nissan Intelligent Mobility. Ten zahŕňa tri základné prvky elektrifikácie, autonómnu jazdu, konektivitu a nové služby mobility.” – hovorí Philippe Klein zo spoločnosti Nissan.
Pre dosiahnutie stanoveného cieľa plánuje Nissan viacero krokov. Medzi ne patrí vývoj ôsmich nových elektromobilov vychádzajúcich z úspešného modelu Leaf, zameranie na čínsky trh z pohľadu elektromobilov, uvedenie elektrického mini-vozidla “kei” v Japonsku či globálne uvedenie elektromobilu postaveného na koncepte Nissan IMx.
Nechýba plán pre elektrifikáciu nových modelov značky Infinity od roku 2021 či vybavenie až 20 modelov na 20 rôznych trhoch funkciou autonómnej jazdy. V plánoch figuruje aj stopercentná konektivita pre všetky nové vozidlá Nissan, Infinity a Datsun predávané na kľúčových trhoch. Odvážnemu plánu japonskej automobilky rozhodne držíme palce!
Zdroj: electrek.co