MojElektromobil

Druhá generácia Nissanu Leaf zažije premiéru už 6. septembra, preto je pochopiteľné, že sa nás snaží výrobca navnaďovať stále novými informáciami a teasermi. Najnovšie nám predstavil novú funkciu e-Pedal, ktorá robí z plynového pedála kombináciu akcelerátora a brzdy. Na ovládanie vozidla tak postačí jediný pedál.

Tí, čo už jazdili v elektromobile vybavenom rekuperačným systém to už do istej miery poznajú. Pri vyššej úrovni rekuperácie totiž po popustení plynového pedála začne vozidlo pribrzďovať. No a Nissan v rámci svojej novej technológie e-Pedal zašiel ešte ďalej. Vozidlo totiž po úplnom uvoľnení akcelerátora zastane na mieste. A to aj v kopci, pričom vozidlo udrží na mieste.

Náš tip
Prvá fotografia interiéru nového Nissanu Leaf , plus info o systéme ProPilot

e-Pedal užitočný napríklad v zápche

Funkcia e-Pedal môže byť veľmi praktická napríklad pri pomalom posúvaní sa v zápche. Nemusíte tak neustále prešľapovať z pedála na pedál a pri státí tlačiť na brzdu. Pri vchádzaní do kolóny jednoducho uvoľníte pedál plynu až kým vozidlo nezastaví, pričom pre posunutie o pár metrov jemne stlačíte pedál a pre zastavenie zas úplne uvoľníte, atď…

Netreba sa však ľakať. Funkcia e-Pedal sa aktivuje až po stlačení príslušného tlačidla na stredovej konzole vozidla, takže je voliteľná. Nissan tvrdí, že e-Pedal dokáže pokryť až 90 % jazdných potrieb vodiča, pričom proces riadenia má byť viac vzrušujúci.

Čo si myslíte o funkcii e-Pedal? Využívali by ste ju alebo ste “stará škola”, ktorá má potrebu prešľapovať z padála na pedál?

Zdroj: tlačová správa


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

20. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+