Tak sme sa konečne dočkali. Nový Nissan Leaf bol poriadne otestovaný z hľadiska dojazdu. Vďačíme za to Jamesovi z Electrified Journeys Japan. Do akej miery sa potvrdil dojazd udávaný výrobcom (378 km), ktorý je pre európsky trh vypočítaný na základe “benevolentného” cyklu NEDC?
Nový Nissan Leaf má batériu s kapacitou 40 kWh, čo je o tretinu viac ako mala posledná faceliftovaná verzia pôvodného modelu. Ten disponoval 30 kWh batériou a dojazdom 250 km (NEDC). Vďaka lepšej aerodynamike má však novinka nepomerne vyšší dojazd, teda aspoň ten “papierový”. No ale prejdime už k tomu, čo nás zaujíma najviac.
James jazdil na novom Nissane Leaf 2 dni a počas tohto obdobia sa mu podarilo najazdiť 252 až 330 km na jedno nabitie. Najnižší dojazd je výsledkom nešetrnej jazdy vo vetre, cez hory a so zapnutou klimatizáciou. Naopak 330 km dojazd je dôsledkom ekologickejšieho jazdného štýlu, ale nie za ideálnych poveternostných podmienok, takže s Leafom sa dá najazdiť aj viac kilometrov.
Lepší vo viacerých smeroch
Podľa Jamesa treba rátať v reálnych podmienkach s dojazdom 240 až 275 km na jedno nabitie. 240 km dojazd pritom uvádza aj Americká agentúra pre životné prostredie (EPA), ktorej metodika je oveľa presnejšia, ako je tomu v prípade európskeho cyklu NEDC. Počas testovania James taktiež ocenil dobre fungujúci rekuperačný systém a v porovnaní s pôvodným modelom aj lepšie zrýchlenie a celkové jazdné vlastnosti. Viac informácií o novom Nissane Leaf nájdete v nasledujúcom videoteste.
Tým, ktorým sa zdá dojazd nového Leafu nedostatočný pripomíname, že začiatkom roka 2019 príde na trh verzia so 60 kWh batériou a dojazdom cez 500 km (NEDC).
Zdroj: Electrified Journeys Japan cez insideevs.com