Dnes sa Slovensku predstavila nová generácia elektrického bestselleru Nissan Leaf a my sme pritom samozrejme nemohli chýbať. K dispozícii sme síce mali zatiaľ len japonskú verziu, avšak na získanie prvých dojmov a “feelingu” z vozidla nám to stačilo. Navyše sme sa od predstaviteľov značky dozvedeli doteraz nezverejnené informácie.
Od svetovej premiéry druhej generácie Nissan Leaf uplynuli takmer presne dva mesiace, pričom deň predtým bola zahájená jeho produkcia v Japonsku. Sme preto radi, že nám prišiel tento “sympaťák” ukázať aj na Slovensko. Pre tých, čo sa obávajú počiatočných problémov s dodávkami dopĺňame, že tento rok začnú vyrábať Leaf aj v anglickom Sunderlande a americkom Tennessee.
Nový model bude podľa špecifikácií lepší vo všetkých smeroch. Tie nájdete v tabuľke na konci článku. My sa teraz sústredíme na naše prvé dojmy z vozidla. Podotýkame, že sa jedná o japonskú verziu uvádzacej limitovanej edície 2.ZERO, ktorú je možne predobjednať aj na Slovensku. Tá sa vyznačuje najmä plnou výbavou a vyššou cenou (36 650 €).
Predstavený model bol čiernej farby a musíme povedať, že vozidlo vyzerá v skutočnosti lepšie ako na fotografiách či videách. Oproti pôvodnej generácii sa nový Leaf po dizajnovej stránke posunul určite vpred. Exteriér edície 2.ZERO ponúka množstvo zaujímavých detailov. Potešil nás “typický” test “buchnutia” dverí, pri ich zatváraní, z ktorého sme mali veľmi dobrý pocit.
Výrazného pokroku sme sa dočkali aj v interiéri, ktorý pôsobí moderným a hodnotným dojmom. Jeho spracovanie je na dobrej úrovni. Atypický “joystick” pre volenie jazdných režimov je veľmi podobný tomu z pôvodnej generácie. Prístrojový panel kombinuje displej a analógový “budík”. Rozlíšenie displeja je veľmi slušné. Volant mohol byt hrubší, je to však japonská verzia, takže európsky vodiči sa možno dočkajú iného volantu.
Vďaka rázvoru 2 700 mm nájdu pasažieri na zadných sedadlách dostatok miesta na nohy. Nad hlavou je to však už o čosi horšie. Priemerne vysoký muž sa vzpriamene odvezie len tak tak. Je to zrejme daň za jemne sa zvažujúcu strechu. Novy Nissan Leaf ponúka na svoju triedu skutočne nadštandardný batožinový priestor, a to 435 litrov. Nemá však pravidelný tvar.
Vozidlo je úplne tiché, čo sme zistili pri ukážke autonómneho parkovania, ktoré funguje naozaj spoľahlivo. Vozidlo identifikuje možné parkovacie miesta a zobrazí ich na centrálnom paneli. Potom už len stačí kliknutím na vybrané miesto na displeji.
Informácie o dostupnosti
Od zástupcov značky sme sa dozvedeli, že prvé vozidlá, a to z uvádzacej edície 2.ZERO, by mali byť doručené zákazníkom v marci. Niekedy v tomto období by mal byt zahájený predaj bežných verzií. Tie by sa mohli aj na našom trhu ponúkať v troch stupňoch výbavy. Ich ceny, ako aj zahrnutá výbava, nie sú pre náš región zatiaľ známe. Spoznať by sme ich mohli v januári alebo februári budúceho roku. Zástupcovia automobilky Nissan predpokladajú ceny podobné prvej generácii, resp. o niečo vyššie. Tie by však mali byť vykompenzované bohatejšou výbavou.
Ďalšie novinky
Druhá verzia nového Nissanu Leaf so 60 kWh batériou a dojazdom okolo 500 km (NEDC) by mala byť dostupná začiatkom roka 2019. Záruka na batérie oboch verzií ešte stanovená nebola, predstavitelia Nissanu však očakávajú minimálne rovnaké podmienky ako v prípade prvej generácie. To znamená 8 rokov alebo 160 000 km. Taktiež sme sa dozvedeli, že elektromobil bude vybavený 6,6 kW palubnou nabíjačkou. Samozrejmosťou je podpora rychlonabíjania. Presné špecifikácie v tomto ohľade zatiaľ známe nie sú, nie je však vylúčené, že Nissan Leaf 2018 bude podporovať nový 150 kW CHAdeMO štandard ver. 1.2. Oficiálne informácie zatiaľ hovoria o nabití vozidla na 80 % za 30 až 40 minút.
Jednalo sa síce o statickú prezentáciu, ale môžeme povedať, že máme z nového Nissanu Leaf dobrý pocit. Očakávame veľmi dobrú jazdnú dynamiku, veď pohonná jednotka má 110 elektrických kW a krútiaci moment 320 Nm. Počkať si ešte musíme na ceny, ako aj hodnoty reálneho dojazdu. Veríme ale, že ani v tomto smere si to Leaf nepokazí a stane sa predajným hitom. Už teraz sa tešíme na redakčný test.
Špecifikácie
Nissan Leaf 40 kWh
- Typ pohonu: Elektrický
- Kapacita batérie: 40 kWh
- Dojazd: 378 km (NEDC)
- Výkon: 110 kW, 320 Nm
- Cena: od 27 970 €
- Štátna dotácia: 8 000 €
Nissan Leaf 40 kWh - Špecifikácie
Základné údaje
- Typ pohonu Elektrický
- Uvedenie na trh (rok) 2018
- Cena pri uvedení na trh 36 130 €
- Typ karosérie hatchback
- Počet dverí 5
- Počet sedadiel 5
Rozmery, hmotnosť a kufor
- Rozmery (d/š/v) 4 480/1 790/1 545 mm
- Rázvor 2 700 mm
- Pohotovostná hmotnosť 1 535 kg
- Celková hmotnosť 1 995 kg
- Batožinový priestor 435 l
Pohon a výkon
- Poháňaná náprava Predná
- Výkon (kW) 110 kW
- Krútiaci moment (Nm) 320 Nm
- Typ elektromotora synchrónny
- Objem motora (l) -
- Počet valcov -
- Uloženie motora Vpredu
- Prevodovka Automatická
Jazdné vlastnosti
- Zrýchlenie z 0 na 100 (s) 7,9 s
- Maximálna rýchlosť (km/h) 144 km/h
Batéria, dojazd a spotreba
- Typ batérie Li-Ion
- Kapacita batérie (kWh) 40 kWh
- Elektrický dojazd (km) 270 km
- Celkový dojazd (km) 270 km
- Spotreba elektrickej energie (kWh/100km) 17,1 kWh/100 km
- Spotreba paliva (l/100 km) -
Nabíjanie
- Nabíjací port CHAdeMO
- Podpora rýchlonabíjania áno
- Rýchlonabíjačka (h) 30 až 40 min
- Domáca zásuvka (h) 16 h
- AC nabíjačka/wallbox (h) 8 h
Špeciálna výbava
- Systém rekuperácie áno
- Displej (veľkosť) 7"
Nissan Leaf 40 kWh - Rezervácia skúšobnej jazdy
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom
Galéria
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom