Dnes ráno o 2:30 nášho času bola v Tokiu oficiálne predstavená nová generácia elektrického bestselleru Nissan Leaf. Tá ponúka atraktívnejší dizajn, vyšší výkon a dojazd, ako aj množstvo inovatívnych technológií.
Prvá generácia Nissanu Leaf bola v podstate novodobým priekopníkom medzi cenovo dostupnými elektromobilmi. Od roku 2010 sa jej predalo vyše 283 000 kusov, čím sa stala najpredávanejším elektrickým vozidlom sveta. Nová generácia určite nemá menšie ambície, tak sa poďme pozrieť na to, čím chce zabodovať u dnes už náročnejších zákazníkov.
Takmer 2-násobný dojazd
Jedným z najdôležitejších atribútov elektromobilov je určite dojazd. Pôvodný Nissan Leaf disponoval 24 kWh batériou, ktorá mu zabezpečovala normovaný dojazd 200 km (NEDC). Faceliftovaný model ponúkol 30 kWh batériu a dojazd 250 km (NEDC). No a nová generácia sa môže pochváliť základnou batériou o kapacite 40 kWh pri dojazde 378 km (NEDC). Koncom roka 2018 príde na trh verzia s väčšou batériou. Nissan však jej špecifikácie zatiaľ neuviedol. Očakáva sa však kapacita okolo 60 kWh a dojazd cca 500 km (NEDC).
Slušný nárast výkonu
Slušného upgrejdu sa dočkal aj výkon elektromobilu. Ten vzrástol z 81 kW a 254 Nm na 110 kW (147 k) a 320 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 144 km. Rozmermi 4 480 x 1 790 x 1 535 / 1 545 mm (dĺžka x šírka x výška), pri rázvore náprav 2 700 mm zostáva nový Nissan Leaf v nižšej strednej triede. Hmotnosť vozidla má hodnotu 1 535 kg a koeficient odporu vzduchu 0,28.
Nové technológie
Nissan Leaf 2018 dostal do vienka množstvo nových technológií. Objavujú sa v ňom prvé prvky autonómneho riadenia, ktoré je stále vo vývoji. Systém ProPILOT obsahuje asistenta ProPILOT Park pre autonómne parkovanie, ako aj asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdných pruhoch na diaľnici. Leaf tak dokáže sám meniť smer jazdy a ovládať akcelerátor a brzdy.
Zaujímavou novinkou je funkcionalita e-Pedal. Po jej aktivácii dokáže vozidlo po uvoľnení plynového pedálu úplne zastať, a to aj v kopci. Nový Nissan Leaf je tak možné ovládať jediným pedálom, pričom brzdu použijete len pri náhlej potrebe zastavenia.
Batéria Nissanu Leaf nie je schopná sa len nabíjať, ale energiu distribuovať aj opačným smerom. Technológia Vehicle2Grid – V2G umožňuje integrovať elektromobily do národnej elektrickej siete. Tým si môže majiteľ vozidla čosi “privyrobiť”, pričom v komplexnom meradle pomáha pri stabilizácii elektrickej siete. Taktiež dokáže napájať budovy a domáce energetické úložiská.
So svojim novým elektromobilom môžete byť v kontakte prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorá vás informuje o úrovni nabitia, umožňuje vyhľadávať nabíjacie stanice v okolí a vopred vyhriať alebo klimatizovať kabínu.
Dostupnosť a cena
V USA bude nový Nissan Leaf 2018 dostupný koncom tohto roka. V Európe sa ho dočkáme začiatkom roka 2018. Ceny nám Nissan neprezradil, avšak z uniknutých informácií, ktoré sa ukázali byť pravdivé, vyplýva, že v USA bude cena základného modelu začínať na sume 29 990 USD. Vo vyšších stupňoch výbavy to bude 32 490 USD, resp. 36 200 USD.
Nissan Leaf 2018 špecifikácie
Exteriér |
(mm) |
Celková ďdĺžka |
4 480 |
Celková šírka |
1 790 |
Celková výška |
1 535 / 1 545 |
Rázvor |
2 700 |
Rozchod predných / zadných kolies |
1 540 / 1 555 |
Minimálna svetlá výška |
150 |
Koeficient odporu vzduchu (Cd) |
0,28 |
Pneumatiky |
205/55R16 nebo 215/50R17 |
Hmotnosti / kapacita |
(kg) |
Pohotovostná hmotnosť(min) |
1 535 |
Počet sedadiel |
5 |
Celková hmotnosť |
1 765 – 1 795 |
Batéria |
|
Typ |
Lithium-iontová |
Kapacita |
40 kWh |
Motor |
|
Kód motora |
EM57 |
Maximálny výkon |
110 kW(150 k)/3283-9795 ot./min |
Maximálny krútivý moment |
320Nm/0-3283 ot./min |
Výkon |
|
Dojazd |
378 km(NEDC) |
Čas nabitia (normálne nabíjanie) |
16 hodín(3 kW palubná nabíjačka) |
Čas nabitia na 80% (rychlonabíjacia stanica) |
40 minút |
Maximálna rýchlosť |
144 km/h |
Zdroj: tlačová správa
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom