Zástupca Nissanu uviedol, že Leaf ostáva na trhu aj napriek spomaleniu predaja. Prvý elektromobil Nissan bol veľmi populárny už od prestavenia z polovice roka 2010. Avšak zvýšená konkurencia iných elektromobilov mala v posledných rokoch významný vplyv na jeho predaj.
Príchod druhej generácie Leafu v roku 2018 prispel k zlepšeniu predaja len veľmi málo. Napríklad v USA sa ich doteraz predalo len okolo 50 000 kusov. Aj keď sa to pre niekoho môže zdať veľa, v skutočnosti je to pre vozidlo v cenovej kategórii od 24 do 38 000 Eur veľmi málo. Len pre porovnanie, medzi rokmi 2013 a 2017, keď bol dopyt po EV oveľa nižší, Nissan stále dokázal predať viac ako 80 000 kusov v USA.
Je tu, aby ostal
Úroveň výbavy Leafu museli pre modelový rok 2023 drasticky znížiť. Kupujúci si teraz môžu vybrať iba z dvoch možností: S (40 kWh batéria) a SV (60 kWh). Nissan však trval na tom, že Leaf nebude v blízkej budúcnosti ukončený. Ako sa uvádza v portáli insideevs.com na otázku týkajúcu sa modelu Leaf, šéf marketingu a predajnej stratégie Nissanu Aditya Jairaj pre Autoblog povedal, že „je tu, aby ostal“.
Možnosť uvedenia novej verzie
Jairaj však neuviedol žiadne podrobnosti, takže je ťažké presne povedať, čo jeho vyhlásenie mohlo znamenať. Jedna z možností je, že Leaf zostane hatchbackom. Je tu však šanca, že bude uvedená na trh aj nová verzia ako crossover, aby sa zlepšil už tak dosť slabý predaj tohto modelu. Už aj u iných značiek môžeme postrehnúť, ako populárne modely prechádzajú z hatchbackov na crossovery, aby zmiernili spomaľujúci dopyt, ako napríklad Renault Megane. V skutočnosti by malo zmysel urobiť z Leafu tretej generácie malý crossover, ktorý by sa mohol nazývať Ariya.
Bez ohľadu na to, že Nissan aj naďalej pokračuje vo výrobe svojho elektromobilu Leaf, rozhodli sa pre správnu vec. Aj keď je už dnes v predaji obrovské množstvo elektromobilov, cenovo dostupných nových elektrických áut je bohužiaľ stále veľmi málo.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom