MojElektromobil

Najväčší automobilový klub ADAC v Európe, ktorý má 1,5 milióna členov, uskutočnil dlhodobý test Nissanu Leaf s najstaršou generáciou batérie. Po 80 000 najazdených km a 1 450 nabíjacích cykloch došlo k poklesu kapacity batérie o 11 %. Je to veľa?

Meranie kapacity najstaršej generácie Li-Ion batérie Nissanu Leaf (24 kWh) laboratórnymi metódami ukázalo, že pôvodný dojazd 105 km klesol po nájazde 80 000 km na 93 km. To znamená stratu kapacity batérie o cca 11 %. Za toto obdobie bol akumulátor elektromobilu nabíjaný 1450-krát.

Pokles kapacity je samozrejme úplne prirodzenou súčasťou nabíjateľných batérií každého typu. V prípade Li-Ion batérií ho spôsobuje najmä tzv. cyklické starnutie, to znamená opätovné nabíjanie. Okrem toho dochádza aj ku caledricálnemu starnutiu, kedy strácajú batériové články časť svojej kapacity, aj keď sa batéria nepoužíva.

Náš tip
Na svete je fotografia, ktorá prináša predstavu o dojazde nového Nissanu Leaf

nissan leaf strata kapacity baterie adac

Či je 11 % pokles kapacity batérie po 80 000 km veľa, necháme na posúdení každého z vás. Pripomíname však, že sa jedná o najstaršiu generáciu batérie, používanej v elektromobiloch Nissan Leaf, ktorý prišiel na trh v roku 2010.

Tretinová rezerva v prípade dojazdu

Zo záveru testu ADAC vyplynulo odporúčanie, ktoré hovorí o tom, že pri výbere elektromobilu, by ste mali počítať s tretinou rezervou v rámci jeho dojazdu. Tá by mala vystačiť na pokrytie vašich dojazdových potrieb aj po poklese kapacity batérie spôsobeného početným nabíjaním, ako aj pri prevádzke v zime.

Na záver ešte uvádzame rozsiahle merania straty kapacity batérií elektromobilov značky Tesla. Po prvých 100 000 km je to priemerne 5 %, pričom každých ďalších 50 000 km dôjde 1 % poklesu.

Zdroj: ADAC cez ecomento.tv


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+