Nissan má veľké plány. Cenu svojich elektromobilov zníži až o 30 percent

Nissan

V poslednom čase to vyzerá tak, že automobilky sa doslova predbiehajú s rečami o elektrickej budúcnosti. To je samozrejme dobre, pretože elektromobilita budúcnosťou jednoznačne je. Plány sú smelé, zostáva už len jedna dôležitá vec. Ich splnenie. Svoj veľký biznis plán na nasledujúce roky zverejnila aj japonská automobilka Nissan, ktorá sa tiež chce sústrediť na elektromobilitu.

Arc: Nový biznis plán Nissanu

Áno, bol to práve Nissan, ktorý popri Tesle praticky budoval základy elektormobility. Nissan Leaf bol dohodobo najpredávanejším elektromobilom na svete, no dnes sú už jeho predaje dávno prekonané. Automobilka sa ale nevzdáva a aj v súvislosti s Leafom existujú nejaké plány. Konkrétne má ísť o investíciu vo výške 3 miliárd eur, ktorá má ísť do novej továrne, kde sa bude vyrábať nová generácia tohto vozidla a taktiež aj ďalšie modely. Viac o tejto téme nájdete v článku Nissan končí s výrobou Leafu v UK. Čo bude ďalej?

Nissan leaf e+

Nový plán automobilky je pomerne smelý a nazýva sa Arc. Cieľom je celosvetovo predávať milión elektromobilov ročne, predstaviť nové batérie a najmä znížiť cenu svojich elektromobilov. Práve kúpna cena elektromobilov vo všeobecnosti je hlavným dôvodom, prečo sa vo svete ešte stále predávajú viac spaľováky. Teda až na výnimky, ako napríklad Nórsko, kde sa predáva drvivá väčšina elektrifikovaných vozidiel. Bohužiaľ, na Slovensku je to presne opačne a sme na absolútnom chvoste Európy.

Súvisiacie články

Nové modely, nižšie ceny a dôraz na elektromobilitu

V rámci programu Arc je v pláne predstaviť 6 nových modelov, ktoré sa budú predávať na európskych trhoch. Do konca marca 2027 má byť podiel elektromobilov a plug-in hybridov v portfóliu automobilky na úrovni 40 percent. Celkovo do konca roka 2026 predstaví 30 nových modelov, z ktorých bude 16 elektrifikovaných.

Zdroj: Nissan

V pláne je aj rozšíriť partnerstvá o nové, a to v súvislosti s tromi hlavnými oblasťami – technológie, produktové portfólio a softvér. Tiež sa zameria na partnerstvá s lídrami na trhu s batériami, ako napríklad AESC, CATL, VEJ a podobne. Všetko toto bude cieliť na to, aby boli nové elektromobily značky cenovo dostupnejšie pri zachovaní rozumného profitu. Cena elektromobilov novej generácie by mala byť až o 30 percent nižšia.

Náš tip
Elektromobil za cenu spaľováku, zľavy až do výšky 30 %
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.