Japonský Nissan prerobil svoj elektromobil Leaf na využitie záchranných zložiek pri katastrofách. Poskytne mobilnú záložnú energiu pre záchranárske zariadenia.
Nissan Leaf bol prvým masovo predávaným elektromobilom a dlho si držal status najpredávanejšieho e-vozidla na svete. Japonský výrobca upravil svoj elektromobil, vďaka technológii V2G (vehicle-to-grid) poskytne záložnú energiu pri katastrofách.
Technológia V2G, ktorú Leaf podporuje, dokáže zo svojej batérie napájať energiou domácnosti alebo budovy. Elektromobily s touto technológiou tak majú veľký potenciál v stabilizácii verejnej elektrickej siete.
Nissan RE-LEAF
Upravený Leaf ako potencionálne vozidlo záchranných zložiek dostal názov RE-LEAF – odkazuje na anglický výraz “relief”, čo v preklade znamená pomoc, podpora. Zatiaľ je len konceptom a ukazuje potenciál elektrických vozidiel pri nehodách a katastrofách.
RE-LEAF dostal vyššiu svetlú výšku podvozku, terénne pneumatiky, spevnený podvozok a výsuvný monitor, ktorý môže slúžiť ako operačné centrum.
”Integrovaný systém manažmentu energie môže napájať zachranárske zariadenia, osvetlenie, alebo iné zariadenia pre podporu životných funkcií.” napísala automobilka v promo videu.