MojElektromobil

Japonský Nissan prerobil svoj elektromobil Leaf na využitie záchranných zložiek pri katastrofách. Poskytne mobilnú záložnú energiu pre záchranárske zariadenia.

Nissan RE-LEAF (Foto: Nissan)
Nissan RE-LEAF (Foto: Nissan)

Nissan Leaf bol prvým masovo predávaným elektromobilom a dlho si držal status najpredávanejšieho e-vozidla na svete. Japonský výrobca upravil svoj elektromobil, vďaka technológii V2G (vehicle-to-grid) poskytne záložnú energiu pri katastrofách.

Technológia V2G, ktorú Leaf podporuje, dokáže zo svojej batérie napájať energiou domácnosti alebo budovy. Elektromobily s touto technológiou tak majú veľký potenciál v stabilizácii verejnej elektrickej siete.

Nissan RE-LEAF

Upravený Leaf ako potencionálne vozidlo záchranných zložiek dostal názov RE-LEAF – odkazuje na anglický výraz “relief”, čo v preklade znamená pomoc, podpora. Zatiaľ je len konceptom a ukazuje potenciál elektrických vozidiel pri nehodách a katastrofách.

RE-LEAF dostal vyššiu svetlú výšku podvozku, terénne pneumatiky, spevnený podvozok a výsuvný monitor, ktorý môže slúžiť ako operačné centrum.

Nissan RE-LEAF (Foto: Nissan)
Nissan RE-LEAF ako operačné centrum pre záchranné zložky (Foto: Nissan)

”Integrovaný systém manažmentu energie môže napájať zachranárske zariadenia, osvetlenie, alebo iné zariadenia pre podporu životných funkcií.” napísala automobilka v promo videu.

4. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+