Informácia prichádza z najnovšej správy od Nikkei. Nové batériové Li-Ion články určené pre automobilky Nissan a Renault by mali pochádzať práve od čínskej spoločnosti CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited). Zatiaľ čo Nissan doteraz využíval vlastné batériové články AESC, ktoré neskôr predal, Renault v niektorých modeloch používal články od LG Chem.
Nissan a Renault
Nissan bude prinajmenšom v Číne využívať práve batérie od CATL. Použiť by ich mohol už vo svojom novom elektromobile Nissan Sylphy, ktorý bol predstavený práve v čínskom Pekingu, a to s predpokladaným dojazdom na úrovni 338 kilometrov na jedno nabitie. Na druhej strane Reanult by mal tieto články využívať vo svojej elektrickej verzii modelu Kangoo (predpokladom je opäť čínsky trh). Tento van bol k dispozícii prevažne v Európe, ale očakáva sa aj príchod na čínsky trh.
Z ďalších automobiliek podpísali zmluvu o dodávkach batériových článok CATL aj nemecké BMW a Volkswagen. Zatiaľ však nemáme informácie o tom, v ktorých elektrických modeloch by mohli byť použité. Kapacita spoločnosti CATL dosiahla v roku 2017 približne 23 GWh. Do roku 2020 sa očakáva navýšenie tejto kapacity na hodnotu 30 GWh a do roku 2025 následne až na 50 GWh.
Zdroj: insideevs.com