MojElektromobil

Zatiaľ čo na svetovom trhu s elektromobilmi dominujú vo väčšine prípadov veľké a luxusné vozidlá, v Japonsku je to práve naopak. Najpredávanejším elektromobilom v krajine nie je drahý model od prémiovej značky, ale kompaktné mestské vozidlo Nissan Sakura, ktorého cena sa v prepočte pohybuje na hranici 14 000 €. Informácie o elektromobile poskytol portál InsideEVs.

Kompaktný elektromobil za výhodnú cenu

Nissan Sakura patrí do kategórie vozidiel s prívlastkom „Kei“, ktorá je pre Japonsko špecifická. Tieto autá musia spĺňať prísne limity na veľkosť, výkon a objem motora. Kompaktný Nissan kvôli týmto obmedzeniam disponuje maximálnym výkonom 63 koní, dĺžkou približne 3,4 metra a šírkou len 1,5 metra.

Nissan Sakura
Nissan Sakura – Farebné kombinácie | Zdroj: Nissan

Elektromobil váži menej ako 1 100 kg a dojazd až 178 km na jedno nabitie zabezpečuje batéria s kapacitou 20 kWh. Dojazd je udávaný podľa na základe výpočtov z WLTP cyklu, to znamená, že skutočný dojazd je pravdepodobne o niekoľko kilometrov nižší. Vďaka nízkej kapacite batérie je možné Nissan Sakura nabiť z 10 % na 80 % za približne 20 minút. Príjemným prekvapením je funkcia vehicle-to-load, ktorá umožňuje napájať externé elektronické zariadenia.

Nissan Sakura
Nissan Sakura | Zdroj: Nissan

Jedným z hlavných dôvodov, prečo je práve tento model najpredávanejším na celom území Japonska je jeho cena. Základný model sa predáva za približne 14 400 €. Náročnejší používatelia, ktorí majú záujem o model v plnej výbave zaplatia približne 19 200 €.

Mohlo by vás zaujímať: 

Elektromobil je na domácom trhu dostupný v 15 farebných kombináciách. Hoci by si Nissan Sakura mohol nájsť fanúšikov aj v Európe, výrobca chce tento model predávať výhradne v Japonsku a neplánuje jeho expanziu na zahraničné trhy.

Náš tip
Ktoré mestské elektromobily nás zaujali v roku 2024? Redaktori MôjElektromobil.sk našli svojich favoritov
31. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+