MojElektromobil

Obavy o dojazd elektromobilu tu stále sú, no hlavne ich majú ľudia, ktoré s týmito autami nemajú žiadne skúsenosti. S otázkami typu či vozidlo nezostane stáť niekde na diaľnici, sa stretávame denno-denne. My v redakcii tiež veľmi veľa jazdíme na elektromobiloch, no nikdy sa nám nestalo, že by nám jednoducho povedané “došla šťava.” Robíme niečo zle?

Kanister alebo power banka?

Keby sa ale niečo podobné predsalen stalo, existuje riešenie. Odborníci na opravy z chorvátskej EV Clinic majú riešenie, ktoré by sa mohlo hodiť. Vyzerá to ako bežný kanister na palivo, no obsahuje integrovanú batériu, ktorá môže pomôcť pri vybitom aute. Na tému upozornil portál Chip.de. O čo vlastne ide a ako to funguje?

Zdroj: evclinic

EV Clinic teraz ponúka vo svojom internetovom obchode produkt Not-a-Canister (nie kanister) Kanta Štroma. V podstate ide o veľkú powerbanku pre elektromobily, ktorá je vyrobená z recyklovaných batériových článkov z Tesly Model S. Okrem dobitia elektromobilu má tento produkt dokázať aj to, že chybné batérie nemusia byť hneď určené na likvidáciu, ale dajú sa ešte použiť. A toto je toho dôkazom.

4,2 kWh využiteľnej energie

Zariadenie obsahuje recyklované články Panasonic 18650NM a celková kapacita tejto batérie je 5,2 kWh, z čoho je 4,2 kWh využiteľných. Určená je na to, aby pomohla elektromobilu s vybitou batériou dostať sa pár kilometrov k nabíjacej stanici. Zázraky samozrejme čakať nemôžeme, ak napríklad počítame so spotrebou elektromobilu na úrovni 15 kWh na 100 km, tak táto powerbanka dokáže dojazd predĺžiť ledva o 20-25 km.

Nemali by ste prehliadnuť:

Do úvahy tiež treba brať aj nejaké straty, ktoré vzniknú pri nabíjaní elektromobilu. Avšak takýto dojazd navyše je pomerne štedrý a mal by stačiť na to, aby sa vozidlo dostalo k najbližšej nabíjačke. Samotné zariadenie je možné nabíjať napríklad aj pomocou solárnych panelov, a to výkonom 250 W. Je tu ale možnosť rozšíriť tento výkon na 2 kW.

Ťažká a drahá

Maximálny nabíjací výkon pri využití elektrickej siete je 2,5 kW, celkové nabitie v tomto prípade trvá približne 100 minút. Okrem relatívne nízkej kapacity batérie (čo ale na účely, na ktoré je určená, stačí), je najväčšou nevýhodou hmotnosť tejto powerbanky, ktorá je až 50 kilogramov. No a ďalším problémom je aj cena, ktorá je až 5000 eur, čo je aj vzhľadom na konkurenčné riešenia pomerne veľa.

Náš tip
Test Tesla Model 3 Performance: Naspäť na vrchol
4. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+