MojElektromobil

Firma Our Next Energy okrem iného známa ako ONE nainštalovala jednu zo svojich batériových jednotiek do Tesly Model S. Vďaka novej energeticky hustej batérií ONE prejsť 752 míľ, čo je viac ako 1210 kilometrov. Bližšie informácie nám prináša elektrek.

Tesla stavia na vylepšovanie účinnosti ONE

Model S predstavuje elektromobil s najdlhším dojazdom od Tesly. V závislosti od konfigurácie je tento dojazd až 650 km na jedno nabitie. Elon Musk však mimoriadne často spomínal, že by Tesla mohla dosiahnuť ešte dlhší dojazd zaradením 120 kWh batérie. Automobilka sa však namiesto toho zameriava na zabezpečenie dlhšieho dojazdu prostredníctvom lepšej účinnosti.

Spoločnosť ONE sa zaoberá vylepšovaním technológií v batériách z Michiganu. Spoločnosťou bola predvedená osvedčená batéria, ktorá dokázala elektromobil poháňať až neuveriteľných 1200 kilometrov bez nabitia. Vozidlo absolvovalo cestný test s priemernou rýchlosťou do 90 km/h.

Získané výsledky boli zároveň overené prostredníctvom tretej nezávislej spoločnosti pomocou vozidlového dynamometra.  V tomto prípade vozidlo dosiahlo s vynovenou batériou ešte vyšší dojazd takmer 1420 km.

Vyšší dojazd vďaka novej energeticky hustej batérií ONE

Exkluzívne pre elektrek bolo zo strany spoločnosti ONE poskytnutých niekoľko bližších informácií. Tieto informácie nám potvrdili, že bolo pridaných približne 99,8 kWh energetickej kapacity  vo vozidle, ktoré pôvodne dosahovalo približne 100 kWh batériu. Dosiahlo sa tak prostredníctvom dizajnu batérie s vyššou energetickou hustotou.

Pôvodné batérie majú hustotu približne 245 Wh/L, zatiaľ čo nové batérie od spoločnosti ONE dosiahli hustotu energie až 416 Wh/L. Batéria používa nikel-kobalt-mangánovú katódu a grafitovú anódu. Vďaka tomuto balíku sa podarilo zvýšiť kapacitu batérie takmer na dvojnásobok, zároveň však bolo k pôvodnej hmotnosti batérií a aj vozidla pridaných ďalších 331 kg, čo nie je málo.

Batéria pridala nielen kapacitu ale aj hmotnosť Zdroj: Elektrek

Bude sa vylepšovať aj chémia batérie

Spoločnosť ONE poznamenala, že má v pláne vylepšiť aj chemické zloženie svojej batérie Geminy. Táto batéria bude využívať novú anódu bez grafitu a katódu bez niklu a kobaltu. Nová technológia by mala zaručiť z dlhodobého hľadiska zlepší hustotu energie na približne 450 Wh/l.

Aktuálne sa už testujú aj 10Ah články. Tie už teraz podporujú vyššie uvedené systémové ciele, pričom samotná produkcia je naplánovaná na polovicu roka 2022. Integruje sa tu kompletný balík využívajúci technológiu Geminy na spárovanie LFP tradičnej batérie s anódou s voľným dosahom bohatým na mangán.

Je otázne, či sa stane podobná batéria štandardom v jednotlivých modeloch Tesly. Nesporným však je, že ak by sa do jej elektromobilov inštalovali batérie s kapacitou 200 kWh, tak by sa to určite odzrkadlilo aj na ich cene.

6. januára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+