MojElektromobil

Dvojica modelov BMW M3 a M4 možno už s príchodom najnovšej generácie prejde na čisto elektrický pohon. Ak by sa tento scenár skutočne naplnil, dvojica by sa so spaľovacími motormi rozlúčila už v rokoch 2027 až 2028. Zatiaľ o tom ale nie je tak celkom rozhodnuté. Ako informuje portál Drive.com, značka sa momentálne nachádza na križovatke a čaká ju neľahké rozhodnutie.

Generálny riaditeľ divízie BMW M, Frank van Meel,  prezradil, že značka sa chce zamerať na jeden typ pohonu, čo v praxi znamená, že sa rozhoduje, či pri modeloch M3 a M4 staví na spaľovací alebo elektrický motor. Vybrať si chce práve jednu z možností a o prípadne kombinácii vo forme hybridného pohonu nechce ani počuť.

Tradícia spaľovacích motorom je extrémne silná, no prechod na elektriku je napriek tomu na stole. Má to ale jeden háčik. Frank van Meel otvorene uviedol, že napriek špekuláciám o ďalšom postupe, je to celé veľmi jednoduché.

Nová generácia modelov BMW M3 a M4 musí byť prirodzene lepšia než tá aktuálna. Ak bude možné očakávané zlepšenia dosiahnuť s plne elektrickým pohonom, tak nová generácia modelov s najväčšou pravdepodobnosťou bude elektrická. Ak elektrický pohon nebude napĺňať očakávania, tak prednosť dostanú spaľovacie motory.

Spaľovacie motory to majú nahnuté

Ako vysvetľuje portál Drive.com, na to, aby plne elektrický model BMW M3 dostal šancu, bude musieť prísť s motorom, ktorý prekoná výkon 350 kW a krútiaci moment 650 Nm súčasnej generácie. Tá sa mimochodom z 0 na 100 km za hodinu rozbieha za približne 3,5 sekundy.

Reálne nejde o hodnoty, ktoré by moderné elektromobily neboli schopné dosiahnuť a dokonca výrazne prekonať. Stačí sa pozrieť na kúsky ako EQS AMG od Mercedes-EQ, Porsche Taycan, Audi e-tron GT či na nespútanú Tesla Model S Plaid – najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete, ktoré sa z 0 na 100 km/h rozbehne za 2,1 sekundy.

Náš tip
Test Volvo XC60 Recharge: Čo ukázalo toto SUV po facelifte?
24. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+