Minulý mesiac začala v Európskej únii platiť nová norma WLTP (World Harmonized Light Vehicles Test Procedure) pre meranie spotreby a dojazdu. Oproti staršej norme NEDC (New European Driving Cycle) by mala poskytnúť reálnejšie výsledky merania a zmierniť možnosti manipulovania s nimi. To logický znamená, že u väčšiny automobilov sa znížia hodnoty dojazdu. V kontraste so stále prísnejšími emisnými normami to prináša mnohým automobilkám pri vyššej udávanej spotrebe ich automobilov značné problémy. A to hlavne u plug-in hybridov. Na tie dostávajú v Európe zákazníci dotácie v radoch tisícoch Eur, ale len ak neprekračujú určitú hranicu priemernej emisie CO2. Vo väčšine krajín sa jedna o hodnotu okolo 50 g/km.
Záujem o plug-in hybridy tým klesne a tak automobilky musia pristúpiť k ich úprave napríklad zvýšením kapacity ich akumulátorov. Viacero modelov tak bude musieť byť dočasne stiahnutých z trhu. V prípade prémiovej automobilky Porsche sa bude jednať o modely Panamera E-Hybrid a Cayenne E-Hybrid. Modely Passat GTE a Golf GTE od automobilky Volkswagen bude možne objednať až v polovici budúceho roka. U značky Mercedes si zákazníci nebudú môcť objednať hybridy triedy E a S do Vianoc, triedy C až do budúceho roku. Plug-in verzia Mitsubishi Outlander dosahuje aj s normou WLTP hodnotu 46 g/km, takže ostáva na trhu. Rovnako ostáva na trhu aj plug-in hybrid Volvo XC60. Jeho hodnoty pri norme WLTP sú ale nad 50 g/km. BMW upraví viacero svojich modelov podľa normy WLTP ako sú 740e, 530e, i8 sports car, 225xe Active Tourer a Mini Countryman E.
Podrobnejšie informácie o zmenách metodiky merania z NEDC na WLTP môžete nájsť na stránke wltpfacts.eu.
Zdroj: europe.autonews.com