Ionblox vyrába vysoko výkonné batérie pre letecké stroje eVTOL a tiež pre elektrické vozidlá. Teraz prináša v rámci nového projektu inovované batérie, ktoré dosahujú až o 50 % vyššiu hustotu energie a až päťkrát väčší výkon. Ako uviedol portál electrek.co okrem toho disponujú extrémne rýchlym nabíjaním, ktoré dokáže batériu dobiť na kapacitu 80 % iba za 10 minút.
Spoločnosť Ionblox bola založená v roku 2017 ako energetická spoločnosť novej generácie, ktorá prispieva k budovaniu mobility budúcnosti nielen na zemi, ale aj vo vzduchu. Ich patentovaná anóda z oxidu kremičitého sa vyznačuje tým, že súčasne poskytuje viacero výkonnostných atribútov. Tými sú rýchle nabíjanie, veľké množstvo energie a vysoký výkon s dlhou životnosťou. A čo je najdôležitejšie, všetky tieto atribúty sa dajú dosiahnuť pri nízkych výrobných nákladoch.
Vysokovýkonné články batérie pre elektrické letectvo a elektromobilitu
Spoločnosť okrem elektromobilov využíva technológie aj pre letecké stroje eVTOL (electric Vertical TakeOff and Landing). Ide o elektricky poháňané stroje s kolmým štartom a pristátím, pričom budú využité komerčne dostupné technológie, ako sa využívajú napríklad pri kvadrokoptérach. eVTOL má podľa spoločnosti obrovský potenciál hlavne v logistike tiež pri transporte zranených osôb.
Ionblox využije aktuálne zvýšené financovanie na škálovanie svojej technológie. Tá bude zameraná prevažne na vývoj pokročilých vysokovýkonných článkov pre elektrické letectvo a prototypy rýchlonabíjacích článkov pre elektrické vozidlá. Spoločnosť momentálne spolupracuje s výrobcami General Motors, Ford a Chrysler. Hlavným cieľom je tak dosiahnuť dobu nabíjania, ktorá sa časovo môže vyrovnať bežnému tankovaniu.
Aká je lítium-iónová batéria s dominantnou kremíkovou anódou?
Jednoducho povedané, tieto batérie využívajú pre anódu ako hlavný materiál kremík. Pre porovnanie je v konvenčných lítium-iónových batériách anóda vyrobená z grafitu. Použitie kremíka v anóde poskytuje niekoľko výhod oproti grafitu, vrátane vyššej kapacity, ktorá úzko súvisí s s uložením lítia v takejto batérií. To vedie k zvýšeniu hustoty energie batérie, takže je možné získať viac energie z menšej veľkosti batérie, čo v konečnom dôsledku smeruje k výrobe ľahších batérií s kompaktnejšími rozmermi.
Výhody vs. nevýhody
Ďalej sú tieto kremíkové anódy stabilnejšie počas nabíjania a vybíjania v porovnaní s grafitovými anódami. Tým sa znižuje riziko nahromadenia lítiového kovu a predlžuje sa tak celková životnosť batérie. Okrem viacerých výhod majú batérie samozrejme aj nevýhody. Sú nimi nižšia vodivosť a tendencia podliehať mechanickej degradácii počas opakovaných cyklov nabíjania a vybíjania. To môže znížiť celkovú účinnosť a samotný výkon batérie.
Napriek niektorým nevýhodám sa však kremíkové anódy považujú za vhodné riešenie do budúcnosti na zlepšenie výkonu lítium-iónových batérií, ktoré sú aj súčasťou elektromobilov. Okrem toho je celý proces výroby šetrnejší k životnému prostrediu a dostatočným zdrojom kremíka je práve zemská kôra.