Švajčiarska spoločnosť Innolith oznámila, že vyvíja nové batérie. Tie ponúknu hustotu energie až 1000 Wh/kg. Práve hustota batérií patrí dnes medzi najväčšie problémy, pretože čím je hustota nižšia, tým je výsledná hmotnosť batérie pri rovnakej kapacite vyššia. V praxi to znamená, že pri hustote 1000 Wh/kg je účinnosť oveľa lepšia a hmotnosť batérie s rovnakou kapacitou je samozrejme nižšia.
Automobilkám to dovolí vtesnať do elektromobilov batérie s väčšou kapacitou pri zachovaní hmotnosti a veľkosti akumulátora. Čo sa ale zvýši, je dojazd, ktorý je pri elektromobiloch jedným z dôležitých ukazovateľov. Tento nový druh batérií by umožnil dosahovať dojazd na úrovni 1000 kilometrov absolútne bez problémov – takáto batéria by totiž vážila iba okolo 200 kilogramov. Hmotnosť v súčasnosti používaných batérii v elektromobiloch od Tesly je v priemere 500 kilogramov.
O päť rokov
Spoločnosť využíva pri vývoji nové postupy a nové chemické reakcie v článkoch. Immolith hovorí, že sú badateľné prvé výsledky a dosiahli niekoľko prelomových zistení. Batérie by mohli byť údajne pripravené k pilotnej výrobe v rozmedzí 3-5 rokov, pričom samotná výroba by mohla začať v Nemecku.
Nové technológie v oblastí batérií nás veľmi tešia a vylepšenia budú znateľné už na prvý pohľad. Elektromobily s takýmito batériami budú dosahovať výrazne dlhší dojazd, pričom ich hmotnosť sa nezvýši.
Táto technológia by však mala oveľa väčšie uplatnenie, nielen v automobilovom priemysle. Dlhšie by nám vydržali aj naše smartfóny, pri ktorých je problém s batériami podobný a väčšinou vydržia bez nabíjačky len jeden deň. To isté sa týka aj notebookov a iných elektronických zariadení, ktoré by dokázali fungovať bez nabíjačky oveľa dlhšie, pri zachovaní rovnakej hmotnosti a veľkosti.
Zníženie nákladov
Ďalšou výhodou batérií od spoločnosti Innolith by bolo aj radikálne zníženie výrobných nákladov, ktoré súvisí s vyhýbaním sa drahým materiálom. Batérie budú navyše aj bezpečnejšie, pretože pri výrobe je použitý nehorľavý anorganický elektrolyt.
“Spoločnosť Innolith dosiahla prelom v oblasti vývoja batérií. Výsledkom ich výskumu sú nehorľavé články s vyššou hustotou, ktoré zvládnu viac ako 55 tisíc nabíjacích cyklov. Je to 10 až 100 krát viac, ako maximálny počet cyklov Li-ion batérií, ktoré sa používajú dnes.”