Na začiatku januára bola v Ázii predstavená nová generácia elektromobilu Tesla Model Y a minulý týždeň sa už objavila v showroomoch v USA aj Európe. Vďaka pozvaniu rakúskej Tesly sme boli pri prvom oficiálnom európskom predstavení. Aký je nový Model Y naživo prezradil Jairo zo spoločnosti DriveTesla.sk.
Tesla Model Y Juniper: Exteriér
Rozmerovo je takmer totožný s predchádzajúcim modelom. Čo upúta na prvý pohľad, je predná maska, ktorá je podobná dizajnu Cybercabu alebo Cybertrucku. Zadnej časti dominuje svetelná lišta, ktorá je výnimočná tým, že nesvieti priamo dozadu, ale svetlo sa odráža od zadnej časti, ktorá má povrch veľmi podobný materiálu stredovej konzoly. Zadné svetlá navyše získali z bočnej strany jemnú zvislú svetelnú linku.
Ďalšia optická zmena nastala pri predných svetlách, ktoré sa posunuli nižšie a pri spätných zrkadlách, ktoré majú v novej verzii ostrú hranu, pravdepodobne pre lepšiu aerodynamiku.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Facelift Tesla Model Y Juniper: Novinku roka 2025 už objednáte aj na Slovensku!
- Koľko nových elektromobilov Tesla pribudlo na Slovensku v roku 2024?
2025 Tesla Model Y Facelift: Interiér
Počnúc pocitom pri otváraní a zatváraní dverí až po čalúnenie, všade je cítiť, že tím konštruktérov vypočul zákazníkov a pridali množstvo funkcií, ktoré im posledné roky chýbali. Čo z našich očakávaní nový Model Y splnil?
Najčastejšie námietky novinárov a niektorých majiteľov, hlavne prvých sérií Modelu Y bol pomerne tvrdý podvozok a chýbajúce ventilované sedadlá. Toto sa aj pri elektromobile Tesla Model 3 zásadne zlepšilo už pred rokom a pol, s príchodom faceliftovanej verzie označovanej aj ako Highland.
Nový Model Y prináša nielen to. Po vzore Modelu 3 má už predné sedadlá ventilované, interiér dostal ambientné podsvietenie vo forme LED pásika okolo kabíny, displej pre pasažierov vzadu, prepracovaný volant a stredovú konzolu.
Kabína by mala byť lepšie odhlučnená, podobne ako pri TM3 Highland. Ako veľmi sa to podarilo a o koľko lepší bude podvozok sa zrejme naživo dozvieme až v marci, kedy sa v showroome DriveTesla.sk objaví jeden z prvých kusov takzvanej Launch edition.
Čo pribudlo naviac?
Mnohých poteší, že na novinke Tesla Model Y Juniper pribudla predná kamera. Tú sme videli aj na prvých vizualizáciách Modelu 3, nakoniec sa však nedostala do sériovej produkcie. Doteraz jediný Model s prednou kamerou bol Cybertruck. Po odstránení parkovacích senzorov bol ale práve pred predným nárazníkom slepý priestor, ktorý kamery doteraz nevideli. Autopilot si síce pamätal umiestnenie prekážok, ale ak sa niečo udialo priamo pred autom, to už elektroauto nestihli rozpoznať. Nová predná kamera je predpokladom, že vozidlo bude mať kompletný obraz okolo auta a o to spoľahlivejší autopilot.
Elektricky ovládané sklápanie a vyklápanie zadných sedadiel je príjemné prekvapenie, pravdepodobne inšpirované požiadavkami čínskeho trhu. Sklápanie je možné nielen zozadu, kde sú tlačidlá umiestnené vyššie a praktickejšie ako predtým, ale aj ovládaním priamo na bočnej časti sedadiel. Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii aj odkladací vačok na sedadlách pred nimi, ktorý je riešený lepšie ako na prechádzajúcej verzii. Vylepšené je aj zadne plató, s ktorým sa teraz manipuluje jednoduchšie.
Čo bola dobrá aj zlá správa?
Návrat páčky na ovládanie smerových svetiel. Pre veľkú väčšinu bolo vrátenie páčky na blinkre výbornou správou. Pre nás, ktorí sme mali malé očakávanie, že by sme sa mohli dočkať steer-by-wire po vzore Cybertrucku, bol tento krok sklamaním. Hoci ovládanie smerových svetiel na volante pri Modeli 3 nie je úplne najpraktickejšie, v kombinácii so steer-by-wire je to veľmi komfortný spôsob ovládania elektromobilu.
Ako vo finále hodnotíme nový Model Y?
Je vidieť, že rovnako ako pri refreshi Modelu 3, tak aj pri Modeli Y Tesla vypočula svojich zákazníkov a pridali množstvo upgradov, ktoré tento model posunuli zase o úroveň vyššie.
Na druhej strane sa Tesla drží optimálneho pomeru cena/výkon a namiesto nekonečného zväčšovania kapacity batérie radšej vylepšili aerodynamiku vozidla. Bude to v záplave veľkobatériových a čínskych vozidiel stačiť? To reálne ukáže len trh. My sme ale presvedčení, že sa práve pozeráme na najpredávanejšie auto roka 2025.
Ako si objednať nový Model Y už dnes?
Najjednoduchšia cesta k novej alebo jazdenej Tesle je cez spoločnosť DriveTesla.sk, ktorá už 9 rokov pomáha Slovákom s kúpou, dovozom, poistením aj servisom Tesly. Môžete ich kontaktovať priamo telefonicky alebo cez formulár priamo na ich webe. Na Slovensko za posledných pár rokov doviezli už viac ako 1 000 Tesiel a vďaka nim ušetrili klienti kumulatívne viac ako 2 000 000 €.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom