Nové verzie Tesla Model S a Model X sú témou posledných mesiacov, pričom postupne sa k nám dostávalo stále viac správ, ktoré prípravy potvrdzovali. Posledné informácie dorazili ešte koncom minulého roka, no oficiálne detaily by už mali byť na spadnutie. Prichádzajú indície, že predstavenie by malo byť otázkou niekoľkých dní.
Predstavenie na spadnutie
Ak sledujete automobilku Tesla pozorne, tak určite viete, že o novej Tesla Model S a Model X sa hovorí v súvislosti s projektom Palladium. Zmeny v novom modeli majú byť natoľko výrazné, že museli prebehnúť viaceré zmeny na výrobných linkách. Tie mali byť realizované počas vianočných sviatkov. Je preto pravdepodobné, že v týchto dňoch by už mala prebiehať produkcia novej verzie elektrického sedanu Model S a väčšieho SUV – Model X.
V súvislosti s tým sa objavili informácie, že Tesla sťahuje zo svojich predajní aktuálne verzie Model S a Model X. Očakávania sa preto logicky zvyšujú, aj keď jednoznačne nevieme, čo by sme od oboch nových verzií mohli čakať. Spomína sa predovšetkým úprava dizajnu, a to exteriéru, ale aj interiéru. Všetko sú ale stále iba dohady. Prirodzene sa však špekuluje aj o ďalších zmenách, predovšetkým súvisiacich s nabíjaním. Nový dizajn by mohol dať priestor pre CCS port a spolu s tým podporu pre nabíjacie stojany V3. V súčasnosti je nutné riešiť retrofit.
Nový dizajn, funkcie a dojazd
Zmena dizajnu je prakticky istá, ale či pôjde o naozaj výrazný redizajn je otázne. Isté zmeny z pohľadu exteriéru určite očakávame, no skúsime si tipnúť, že viac noviniek nás bude čakať v interiéri. V súvislosti s exteriérom sa hovorí o rôznych drobných detailoch, no taktiež lepších LED svetlách, ktoré by už mohli podporovať Matrix funkciu. Tesla inštaluje do aktuálnych verzií Model 3 nové svetlomety, o ktorých sa predpokladá, že by mohli podporovať tienenie či svietenie do zákrut.
Zatiaľ teda fungujú ako štandardné LED svetlomety, no je možné, že po predstavení nových Model S a Model X by mohli vydať aktualizáciu, ktorá by danú funkciu odomkla. Tesla v interiéri pravdepodobne upustí od vertikálne orientovaného displeja. Nahradiť by ho mal už v súčasnosti používaný displej v Model 3 a Model Y. Išlo by o logický krok, vďaka ktorému by sa zjednotil kľúčový prvok celého auta. Priama kompatibilita s CCS štandardom určite poteší, avšak Tesla má tiež obľubu pravidelne zvyšovať dojazd.
Hovorí sa, že do podvozku sa dostanú batérie typu 2170, ktoré sú bežne používané v Model 3 a Model Y. Tie prinášajú lepšie vlastnosti a parametre, vďaka čomu by sa mohla zvýšiť kapacita batérií. Často sa hovorí o približne 10 percentnom zvýšení kapacity. Ak by to tak bolo, hranica 700 kilometrov by mohla byť v prípade Tesla Model S prekonaná.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom