MojElektromobil

Elektrické Volvo EX30 je najmenším SUV automobilky. Prichádza s atraktívnym dizajnom, zaujímavými parametrami, vysokým výkonom a ďalšími zaujímavými vlastnosťami. Jeho parametre sme poznali už dlhšie, teraz sme sa na novinku mohli pozrieť po prvýkrát naživo. Vozidlo sa k prvým zákazníkom dostane najskôr v prvom kvartáli budúceho roka.

Volvo EX30
Atraktívny dizajn zvonku

Elektromobil vyzerá zaujímavo nielen na fotografiách, ale aj naživo. Absencia displeja za volantom či ovládanie funkcionalít pomocou displeja nabrali inšpiráciu pravdepodobne u elektrickej konkurencie. Už prvé zoznámenie sa s interiérom hovorí o jeho jednoduchosti, no zároveň štýle. Efektné sú aj krásne kovové kľučky dverí, odkladací box sa presunul pod displej infotainmentu a otvára sa práve pomocou neho.

Volvo EX30
Jednoduchý, no moderný interiér

Chválime mimoriadne pohodlné sedačky, taktiež hranatý volant dodáva vozidlu štýl a jasne dáva najavo, že tu nechýba ani výkon. Vzadu je miesta už menej, štyria 180-centimetroví chlapi sa síce odvezú, no pre tých vzadu nezostane veľa miesta. Čo sa týka priestoru nad hlavou, toho je dostatok.

Tešíme sa na to, keď si toto vozidlo budeme môcť vyskúšať aj v reálnej premávke, pretože prezentácia bola zatiaľ len statická.

Konkurencia

Volvo EX30 to nebude mať vo svojej kategórii jednoduché, pretože konkurencia je silná. Jeho výhodou môže byť ale poriadny výkon, ktorý konkurenčné modely neponúkajú. Avšak za výkonnejší variant si zákazník priplatí.

Z Kórey tu máme hneď dvojicu podarených elektromobilov. Nový Hyundai Kona Electric a Kia Niro EV. Dnes ide už prakticky o legendy, ktorých predchádzajúce generácie boli mimoriadne populárne. V poslednom období dostali oba modely nové verzie, ktoré stavajú na overenej klasike, no novom dizajne. Zaujímavou konkurenciou je aj Peugeot e-2008.

Nové Volvo EX30 je jedným z najzaujímavejších elektromobilov roka. Toto sú slovenské ceny

22.6.2023

Len včera spoločnosť Volvo predstavila svoj najnovší počin. Celosvetová premiéra z talianskeho Milána prekvapila viacerých jej účastníkov. Novinka švédskej automobilky totižto prichádza ako menšie SUV, ktoré dostane zatiaľ najlepšie zrýchlenie zo všetkých vozidiel Volvo, informujú prostredníctvom tlačovej správy.

Ešte len včera predstavené Volvo EX30 vyvolalo vo svete elektromobility veľký rozruch. Ide o prvé malé prémiové SUV spoločnosti, ktoré prichádza až v štyroch elektrických variantoch. Volvo týmto spôsobom reaguje na narastajúci celosvetový (ale aj domáci) dopyt po bezemisných automobiloch. O tom, že toto vozidlo osloví široké publikum hovorí aj jeho cena. Tá sa už výraznejšie približuje k spaľovacím modelom.

Volvo EX30 cena a parametre

Cena tohto nového elektrického SUV štartuje na 36 000 €. Existuje aj možnosť nákupu s predplatiteľským balíkom Care by Volvo, vďaka ktorému je objednávka veľmi jednoduchá. Ten však aspoň nateraz nie je možné využiť na území Slovenskej republiky.

Na Slovensku oficiálna predajná cena Volvo EX30 začína na 37 950 €. S najvyšším stupňom výbavy Ultra sa však posúva na 49 850 € a keď k tomu ešte pridáme najvyšiu motorizáciu Twin Motor Performance, tak sa dostávame na 52 500 €. Stredná úroveň výbavy vychádza na 40 900 € a po zvolení “strednej úrovne motorizácie” Single Motor Extended Range sa vyšplhá na 46 700 €. Dojazd sa v tomto prípade ale zvyšuje zo základných 344 km na 480 km.

Volvo EX30 slovenská cena | Zdroj: Volvo

„Plne elektrické EX30 môže byť naším najmenším SUV, no je to veľká vec pre našich zákazníkov a veľká vec pre nás ako spoločnosť. Radi hovoríme, že EX30 je malý, ale výkonný, pretože ponúka všetko, čo by ste od Volva chceli, no v menšom balení. Ako každé Volvo je to vynikajúci produkt, ktorý je bezpečný a navrhnutý tak, aby vyhovoval ľuďom a ich potrebám.“

Jim Rowan, generálny riaditeľ Volvo

V základne si môžete vybrať až z piatich farieb exteriéru, a to od štýlovej Cloud Blue až po Mechovú žltú. Spoločnosť prichádza na trh s modelmi, ktoré majú tri možnosti pohonu a dve rôzne možnosti batérie.

  1. Mestský variant – kratšie vzdialenosti, menšia batéria a jeden elektromotor, batéria 51 kWh
  2. Variant s vyšším dojazdom – väčšia batéria a jeden elektromotor (480 km na jedno nabitie), batéria 69 kWh
  3. Vysokovýkonný variant – Lepší dojazd a dva elektromotory (315 kW a pohon všetkých náprav), batéria 69 kWh

Posledný spomínaný variant je taktiež to najrýchlejšie, čo Volvo doteraz ponúklo. Jeho výkon 428 koní zabezpečí veľmi zaujímavé zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za krásnych 3,6 sekundy. Čo sa týka nabíjania, verziu s dvomi motormi viete nabíjať najvyššou rýchlosťou 153 kW, zatiaľ čo jednomotorovú verziu s výkonom 134 kW. V praxi to znamená nabitie z 10 na 80 % za približne 25 minút. Intenzitu či čas nabíjania si viete nastaviť aj prostredníctvom stredového displeja.

Bezpečnosť a ekológia na prvom mieste

Už dlhé roky patrí Volvo k automobilkám s najbezpečnejšími autami na svete. Inak tomu nebude ani pri modeli EX30. Napríklad sa aj tu dočkáme netypickej ochrany pri otváraní dverí. Ide o bezpečnostnú funkciu, ktorá zabezpečí, že pri ich otváraní nezraníme okoloidúcich či cyklistov. Obsahuje najmodernejšiu technológiu zadržiavania, ako aj špičkový konštrukčný dizajn, ktorý spĺňa interné bezpečnostné požiadavky.

Ako prvý sa tento model EX30 dočkal novej generácie parkovacieho asistenta Park Pilot Assist. Ten si dokáže poradiť so všetkými typmi parkovacích miest, ako napríklad aj paralelné, kolmé či diagonálne a zakrivené. Nechýba ani možnosť digitálneho kľúča či aplikácie, v ktorej si dokážete prispôsobiť všetky relevantné služby spojené s automobilom. V interiéri nájdeme prehľadný tablet, no poteší aj ambientné osvetlenie, a to najmä v noci.

Slovenský konfigurátor sa má spustiť v priebehu dnešného dňa (8.6.2023).

Náš tip
Nový elektrický tanker má slúžiť na prenos čistej energie
27. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+