Švédi otočili. Predstavili nové Volvo XC90 s plug-in hybridným a mild hybridným pohonom

Zdroj: Volvo

Volvo XC90 bolo prvýkrát predstavené v roku 2002, kedy sa zaradilo medzi najbezpečnejšie vozidlá na trhu. Prvá generácia vydržala na trhu neuveriteľných vyše 12 rokov, kedy ju nahradila druhá generácia postavená na novej platforme. S tým sa zmenila aj paleta motorizácii – z ponuky vypadli legendárne dieselové päťvalce, ale aj benzínové 5-, 6- a 8-valcové motory. Motorová paleta zostala výhradne v réžii štvorvalcových dvojlitrov, prvýkrát sa tu objavili elektrifikované motorizácie.

Volvo XC90 prvej generácie (2002-2014) | Zdroj: Tomáš Meňuš
Volvo XC90 prvej generácie (2002-2014) | Zdroj: Tomáš Meňuš

Posledné dieselové Volvo bolo vyrobené na jar tohto roku a v ponuke tak zostali už len benzinové mild hybridy a plug-in hybridy. Pôvodné plány počítali s kompletným prechodom na čisto elektrické modely do roku 2030. Švédska automobilka však prehodnotila pôvodné plány a ukázala facelift vlajkovej lode Volvo XC90.

Volvo XC90: Facelift pre rok 2025

Veľké zmeny pre rok 2025 sa týkajú skôr jeho vzhľadu zvonka aj zvnútra vrátane nového používateľského prostredia na väčšom a rýchlejšom dotykovom displeji. Volvo zdôrazňuje, že ide o jedno z mála plug-in hybridných vozidiel s možnosťou sedemmiestnej verzie.

Interiér Volvo XC90 | Zdroj: Volvo

Pre slovenský trh bude v ponuke základná mild-hybridná motorizácia B5 a vrcholný plug-in hybrid T8. V oboch prípadoch ide o radový štvorvalcový benzínový motor s objemom 2,0. Ten sa v prípade verzie T8 kombinuje s elektromotorom a 400-voltovým lítium-iónovým akumulátorom s kapacitou 18,8 kWh (využiteľná kapacita 14,7 kWh).

Plug-in hybrid Volvo XC90 T8: Výkon a elektrický dojazd

Výrobca udáva pre Volvo XC90 T8 čisto elektrický dojazd až 70 kilometrov. Motorizácia je dostupná výhradne s pohonom všetkých kolies ponúka výkon 335 kW (455 koní). Z nuly na stovku zrýchli za 5,1 sekundy.

Dojazd na elektrickú energiu Volvo XC90 | Zdroj: Volvo

Súčasťou modernizácie XC90 je aj prepracovaná predná časť. Obdržalo novú masku chladiča, už tradičné svetlomety s Thorovým kladivom sú tentokrát štíhlejšie. Cieľom modernizácie dizajnu malo byť zladenie XC90 s novým elektrickým modelovým radom. Výbavové stupne zotrvajú pri pomenovaní Core, Plus a Ultra.

Súvisiacie články

Nemali by ste prehliadnuť:

Navigácia Volvo XC90 | Zdroj: Volvo

Kompletne nový v porovnaní s predchodcom bude aj infotainment vozidla. Volvo totiž prináša do modelu XC90 naše najnovšie používateľské prostredie, ktoré sem prichádza z elektromobilov EX90 a EX30. Väčší centrálny displej infotainmentu s vyšším rozlíšením otvára dvere do sveta nových funkcií. Navyše po novom prostredníctvom OTA (over-the-air) aktualizácie poskytne automobilka používateľovi vždy najnovší softvér.

Nové Volvo XC90: Cena a dostupnosť na Slovensku

Cena pre Volvo XC90 na slovenskom trhu zatiaľ stanovená nebola, importér ju však sľubuje, že ju čoskoro zverejní. Doterajší model štartuje na cenovke 87 940 eur.

Cena Volvo XC90 | Zdroj: Volvo

Za konkurenciu môžeme považovať napríklad BMW X5, či Audi Q7. Za úvahu bezpochyby stojí aj čisto elektrická Kia EV9, ktorá taktiež ponúka možnosť 7-miestnej konfigurácie. Pred časom sme s ňou vycestovali do Chorvátska, kde sme prišli k prekvapivým zisteniam.

Náš tip
Test Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain: 6 dní, 7 krajín, 2 800 km. Z toho 1 500 elektrických
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.