MojElektromobil

Modernizovaný Hyundai Tucson, ktorý sa začal vyrábať v júni, bude vybavený úsporným pohonným agregátom mild hybrid 48 V. Je to prvý model značky Hyundai – a jeden z prvých v automobilovom priemysle – ktorý poskytuje novú technológiu, prispievajúcu k čistejšej budúcnosti. Výroba nového kompaktného SUV sa začala v júni 2018 a ešte v priebehu leta sa začne predávať na európskom a teda aj slovenskom trhu.

Náš tip
HYUNDAI KONA ELECTRIC: SLOVENSKÁ PREMIÉRA NA BRATISLAVSKOM AUTOSALÓNE 2018 | FOTO

Nový Hyundai Tucson

Nový Tucson je konštruovaný v Európe a vyrábať sa v českých Nošoviciach podľa najvyšších kvalitatívnych štandardov. Všetky modernizované motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6d Temp. Okrem toho nový Tucson prichádza s modifikovaným dizajnom a širokou škálou asistenčných a komfortných prvkov. Táto modernizácia má zabezpečiť pokračovanie úspešného príbehu modelu TucsonEurópe. Tucson bol najlepšie predávaným modelom značky Hyundai v Európe v rokoch 2016 a 2017. Na Slovensku bol v roku 2017 najpredávanejším modelov segmentu SUV-C.

„Novým pohonom mild hybrid v našom najlepšie predávanom modeli chceme ďalej pokračovať v stratégii elektrifikácie značky Hyundai a robiť ekologické technológie prístupné pre ešte širší okruh zákazníkov,“ povedal Andreas-Christoph Hofmann, člen predstavenstva Hyundai Motor Europe pre marketing a produkt. „Aby sme naďalej pokračovali v tejto nastúpenej ceste, konštruktéri v našom európskom technickom centre vyvinuli tento vysoko efektívny systém pohonu. V budúcnosti bude dostupný v kombinácii s ďalšími motormi ako súčasť nášho rozmanitého mixu elektrifikovaných pohonných agregátov.“

Úspora paliva v kombinácii s maximálnym pôžitkom z jazdy

Po prvý raz u značky Hyundai nový Tucson prináša 48-voltový pohon mild hybrid, ktorý je dostupný s naftovým motorom 2.0 CRDi. Technológia použitá na elektrifikáciu zahŕňa lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu 48 V/0,44 kWh, štartovací generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) pripojený k motoru drážkovaným remeňom, menič jednosmerného napätia LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor.

Pri akcelerácii MHSG s výkonom do 12 kW (v prepočte cca 16 k) podporuje svojim krútiacim momentom spaľovací motor a tým prispieva k úspore paliva. Systém sa automaticky prepína medzi režimom pomocného elektromotora a režimom generátora. Pri spomaľovaní a brzdení MHSG rekuperuje kinetickú energiu a dobíja ňou batériu. Takýmto spôsobom systém mild hybrid prispieva k výraznému zníženiu spotreby paliva a redukcii emisií CO2 bez negatívneho ovplyvnenia pôžitku z jazdy.

S novým systémom na elektrifikáciu pohonu budú zákazníci profitovať z dobrého pomeru medzi nadobúdacími nákladmi na vozidlo a zníženými nákladmi na palivo. Vďaka tejto technológii má nový Hyundai Tucson s manuálnou prevodovkou nižšiu spotrebu paliva a emisie CO2 o 7 percent podľa štandardu NEDC.

Naftový motor 2.0 CRDi je so 136 kW (185 k) najvýkonnejším pohonným agregátom, ktorý je k dispozícii pre nový Tucson. Montuje sa v kombinácii s pohonom všetkých kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo na želanie s novo vyvinutou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Od jari 2019 bude 48-voltová technológia mild hybrid pre nový Tucson dostupná aj s novým naftovým motorom 1,6 litra Smart Stream.

Zdroj: tlačová správa

5. júna 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+