MojElektromobil

Automobilka Volkswagen vypočula svojich zákazníkov a predstavila vynovený model ID.Buzz – pribudla 7-miestna verzia, pohon 4×4 či dokonca výkonný model GTX.

Mal som možnosť si na novinkách vyskúšať prvú jazdu. Prichádzajú vylepšenia v mnohých smeroch, je ťažké nájsť niečo na kritiku. Cenník zatiaľ nezverejnili.

Toto je desať vecí, ktoré ma najviac zaujali počas prvej jazdy na ID. Buzze:

Vylepšenie 1: predĺžená verzia pre 6 či 7 pasažierov

Nový ID Buzz príde na trh s verziou, ktorá je o 25 centimetrov dlhšia. Celkovo tak karoséria narástla na dĺžku 4 962 milimentrov, čo je stále pod hranicou päť metrov.

Pribudla aj možnosť vybrať si 6-miestnu verziu – so sedením 2-2-2 alebo 7-miestnu verziu s radením sedadiel 2-3-2. V tejto verzii som sa viezol aj ja a vyskúšal som si sedenie v treťom rade. Bolo to bez problémov, aj vďaka posuvnej lavici v druhom rade.

Dosť miesta na nohy, jediné čo mi vadilo, bola opierka hlavy. Tá však pre európsky trh bude vyzerať inak, toto bola príprava pre americký trh.

Vylepšenie 2+3: pohon 4×4 a zrýchlenie za 6,5 sekundy

Ak ste fanúšik lyžovania a báli ste sa, či vás ID Buzz zadokolka dopraví v zime na lyžiarske stredisko, s verziu 4×4 sa báť nemusíte.

Verzia GTX prichádza len vo verzii 4×4 a má výkon až 250kW a krútiaci moment až 560 Nm. Z nula na 100 zrýchli iba za 6,5 sekundy, čo je skvelý údaj a vyskúšal som si to počas jazdy aj na diaľnici. Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 165 km/hod.

Vylepšenie 4+5: väčšia batéria a rýchlejšie nabíjanie

ID Buzz prichádza aj s novou batériou, ktorá príde aj do krátkej aj dlhej verzie a bude mať kapacitu 84 KWh (79 kWh využiteľná) resp. 91 kWh (z toho 86 kWh využiteľná).

Nabíjací výkon sa zvýšil na 200 kW, vďaka čomu sa Buzz dobije z 10 % na 80 % za menej ako 30 minút. Nabíjanie som neskúšal, ale zo skúsenosti “so starým Buzzom” by som odhadol, že nabíjací výkon bude aj výrazne vyšší ako 200 kW. Prvý modelový rad Buzz dokáže nabíjať aj 186 kW pri vybití pod 10 % a papierovo výrobca udáva výkon “len” 160 kW.

GTX verzia príde len s tmavým interiérom, v exteriéri nájdeme tiež špeciálne dizajnové doplnky ako upravený chladič prednej masky či svetlá do hmly.

Veľmi chválim aj vylepšený tepelný manažment batérie ako aj funkciu, ktorú poznáme už z modelu Enyaq 85. A to je manuálne spustenie výhrevu batérie. Praktická vec, keď sa chystám nabíjať vozidlo a potrebujem mať batériu v optimálnom stave. Infotainment zobrazí aj aktuálny možný nabíjací výkon v danom čase. Pre elektromobilistu geeka praktická info.

Jazdili sme verziu s väčšou kapacitou a dojazd nám ukazoval viac ako 450 km. Po prejdení testovacieho okruhu 150 km s priemernou rýchlosťou 48 km/hod., sa spotreba ustálila na hodnote 21,2 kWh/100 km.

Štyri vylepšenia v interiéri a jedno zaváhanie

V interiéri ma potešili štyri veci – po prvé, konečne je fyzické tlačidlo pre spustenie núdzových blikačiek. To sa posunulo nižšie z displeja medzi predné vzduchové ventilátory klimatizácie. Veľmi praktické a vždy na prvýkrát dokážem takto zapnúť výstražné svietenie.

Druhé a tretie vylepšenie poteší cestujúcich na zadných sedadlách, ktorí si môžu otvoriť okno na zadných posuvných dverách. To je ovládateľné dokonca elektronicky. A poteší aj vývod klimatizácie nad dvermi, čo znamená rýchlejšie a lepšie chladenie klimatizácie pre cestujúcich vzadu. “Normálna” 5-miestna verzia takéto výduchy nemá.

ID Buzz sa dočkal aj signalizácie mŕtveho uhla. Ako správne počítate, to je štvrté vylepšenie. Prvá verzia túto bezpečnostnú funkciu neponúkala, prišla až v tejto verzii.

Našiel som aj jednu nepraktickú zmenu k horšiemu, na ktorú som narážal dokonca zakaždým, keď som nastúpil do Buzzu. A chcel som si odložiť telefón do priehradky pod volantom. Do priehradky sa mi však mobil nezmestil, pretože pribudla zhora plastická časť, ktorá má mobil lepšie udržať v priehradke, aby sa nešmýkal, no mobily s väčším displejom a v obale sa tam horko tažko zmestia.

Ďalšie novinky a zmeny

ID Buzz prichádza aj s ďalšími vylepšeniami, ako napríklad panoramatické strešné okno, väčší batožinový priestor a vďaka pohonu všetkých štyroch kolies aj zvýšenú maximálnu hmotnosť prívesu až na 1800 kg.

 

Tie sme už spomínali v pôvodnom článku Volkswagen ID.Buzz GTX: 7 miest, väčšia baterka, pohon 4×4 a dlhý rázvor

Náš tip
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology: Prekoná v teréne spaľovacieho brata? | Prvá jazda

 

26. júla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+