Úplne nanovo premyslený Mercedes-Benz GLE určuje nový trend SUV. Proporciami s dlhým rázvorom, krátkymi prevismi a veľkými, zvonka lícujúcimi kolesami vyžaruje nielen dominanciu a silu, ale súčasne dosahuje nový rekord v aerodynamike (cw od 0,29) svojho segmentu. Vo svetovej premiére sa predstaví na parížskom autosalóne a dodávať sa začne do Európy začiatkom roku 2019.
„Nový Mercedes-Benz GLE je nielen na ceste komfortný ako nikdy predtým, ale svoj suverénny offroadový charakter predvádza aj v teréne. Už toto ukazuje, s akým dôrazom realizujeme našu rolu priekopníka vozidiel kategórie SUV“, uvádza novinku Ola Källenius, zodpovedný za výskum koncernu Daimler a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars a pokračuje: „Dôrazne to potvrdzuje výrazne viac miesta v interiéri, nová koncepcia obsluhy, podstatne rozšírení a vycizelovaní jazdní asistenti, najlepšia aerodynamika v segmente, úplne nová paleta motorov a mnoho ďalších inovácií.“
Množstvo technických vychytávok
Svetovou novinkou je napríklad aktívny podvozok E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE využívajúci technológiu elektrického rozvodu s napätím 48 voltov, ktorý je teraz kombinovaný s novo vyvinutým vzduchovým pružením AIRMATIC a ponúka ešte väčší komfort jazdy a lepšiu obratnosť. Ako jediný systém na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom, ale aj v priečnom smere a proti vertikálnemu pohybu karosérie.
Úplne novou funkciou je režim vyslobododzovania, schopný opakovaným zvýšením a znížením výšky vozidlo rozhojdať, zmeniť tak tlak kolies na podklad a zlepšiť tak trakciu, čím vozidlo vyslobodí. Aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach dokáže preventívne upraviť rýchlosť vozidla skôr, ako uvidí koniec stojacej kolóny samotný vodič. Pohon 4MATIC podľa zvoleného jazdného programu dokáže regulovať rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %.
Nové motory
Pri uvedení začiatkom roka 2019 dostane GLE kompletne novú paletu motorov. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC ako prvý benzínový model (kombinovaná spotreba paliva: 9,6 – 8,3 l/100 km) získa radový šesťvalcový motor elektrifikovaný 48-voltovou technológiou (270 kW/367 k; 500 Nm, krátkodobo ďalších 16 kW/22 k; 250 Nm vďaka technológii EQ Boost). Následne prídu ďalšie motory, medzi nimi naftový a neskôr aj hybridný pohon dobíjateľný zo siete s osobitne veľkým dojazdom. V interiéri Mercedes na želanie ponúka aj tretí rad sedadiel. Druhý rad sedadiel ponúka vysoký komfort, je elektrický a plne nastaviteľný.
Zdroj: tlačová správa