MojElektromobil

Porsche prepracovalo tretiu generáciu svojho elektrifikovaného SUV Porsche Cayenne, ktoré sa už v blízkej budúcnosti dočká aj plne elektrickej verzie vyrábanej v Bratislave. Na plne elektrickú verziu si  ešte nejaký ten čas musíme počkať. Medzičasom je tu nová verzia plug-in hybridu. Noviniek sa malo udiať hneď niekoľko. Automobilka avizuje, že komplexné zmeny prebehli v hnacom ústrojenstve, podvozku, dizajne, ale aj vo výbave.

Na začiatok tu ako novinku pre Porsche Cayenne máme systém kvality ovzdušia. Vozidlo pri vjazde do tunelov automaticky aktivuje recirkuláciu vzduchu, senzor zisťuje úroveň jemných prachových častíc vo vzduchu a v prípade potreby zapojí prachový filter a prítomný je aj ionizátor vzduchu.

Porsche Cayenne 2023 | Foto: Porsche

Ďalšou novinkou má byť komplexný rad nových a optimalizovaných asistenčných systémov. Medzi ne patrí aktívny obmedzovač rýchlosti, asistent pri zmene smeru a zatáčaní a vylepšený systém Porsche InnoDrive, ktorý je súčasťou adaptívneho tempomatu.

Po prvýkrát majú pasažieri v modeli Cayenne vpredu svoj vlastný displej ponúkajúci informácie a zábavu. Do štandardnej výbavy mali pribudnúť svetlomety HD Matrix LED Headlights s vysokým rozlíšením, modernizovaný bol celkový dizajn vozidla a všetky motorizácie prichádzajú s vyšším výkonom.

Dojazd až 90 kilometrov

Základ pohonného ústrojenstva modelu Cayenne E-Hybrid tvorí šesťvalcový motor s výkonom 260 kW. V kombinácii s novým elektromotorom, ktorý bol vylepšený o 30 kW na 130 kW, sa kombinovaný výkon zvýši na 346 kW.

S vybavením vysokonapäťovou batériou s kapacitou zvýšenou zo 17,9 kWh na 25,9 kWh, v závislosti od úrovne výbavy, je teraz možné dosiahnuť čisto elektrický dojazd podľa WLTP až 90 kilometrov. Kombinovaná spotreba sa má pohybovať od 28,7 po 30,8 kWh/100 km. Do výbavy pribudla aj nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW.

Porsche Cayenne 2023 | Foto: Porsche

Nové rozmiestnenie prvkov, odpruženie aj vzhľad

Nová verzia Porsche Cayenne sa dočkala aj integrácie koncepcie Porsche Driver Experience. Funkcie, ktoré vodič často používa, sú umiestnené priamo na volante alebo bezprostredne vedľa neho, pričom dôraz sa kladie na rovnováhu medzi digitálnymi a analógovými prvkami.

Porsche teraz v modeli Cayenne ponúka továrenské vybavenie s odpružením s oceľovými pružinami vrátane Porsche Active Suspension Management (PASM). Nové tlmiče majú prinášať lepší komfort pri nízkych rýchlostiach, lepšiu ovládateľnosť pri dynamickom prejazde zákrutami a vylepšenú podporu nakláňania. V doplnkovej ponuke je aj nové adaptívne vzduchové odpruženie s 2-komorovou, 2-ventilovou technológiou.

Porsche Cayenne 2023 | Foto: Porsche

Nový model Cayenne má obzvlášť výrazný vzhľad. Nová predná časť v kombinácii s výraznejšie klenutými blatníkmi, nová kapota a technicky príťažlivé svetlomety zvýrazňujú šírku vozidla. Dizajn zadnej časti nového Cayenne charakterizujú trojrozmerne navrhnuté zadné svetlá, jednoduché plochy pod nimi a nový zadný nárazník s integrovaným držiakom ŠPZ.

Cena a dostupnosť

Cena za Cayenne E-Hybrid začína od sumy 107 712 €, pri verzii kupé od 110 998 €. Nové modely je možné objednať už teraz, s dodávkami v Európe od júla 2023.

20. apríla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+