Elektromobilita je stále v podstate ešte len vo vývoji, a preto sa snažia rôzne spoločnosti prichádzať s riešeniami, ktoré by im mohli pomôcť získať konkurenčnú výhodu aj na tomto trhu. Motor HDRM300C od spoločnosti Advanced Electric Machines (AEM) prichádza s niekoľkými vylepšeniami, ktoré majú výrazne zvýšiť jeho výkon a efektivitu. Tento model používa konektory na zapojenie namiesto tradičných káblových príchytiek a obsahuje zosilnené vnútorné komponenty, informuje Electrive.
Výrazným vylepšením je aj chladenie motora, ktoré by malo umožniť komerčným vozidlám dlhšiu prevádzku bez prehriatia. AEM tvrdí, že vďaka týmto vylepšeniam dosahuje nový motor výplň vodičových drážok až nad 80 %, čo je výrazný pokrok v porovnaní s bežnými usporiadaniami, ktoré zvyčajne dosahujú menej než 60 %.
Podarí sa im poraziť konkurenciu?
Táto technológia by mala zvýšiť výkon bez nutnosti zväčšovať veľkosť alebo hmotnosť motora, čo sa najmä pri niektorých ťažkých elektromobiloch naozaj hodí. Vzorky motora HDRM300C budú dostupné už tento mesiac (marec), pričom sériová výroba sa začne v štvrtom kvartáli 2025.

„Spojením našej patentovanej technológie kompresie cievok s vylepšeným riadením tepla a vyššou rýchlosťou dosahujeme motor, ktorý nastavuje nové štandardy v oblasti efektivity a výkonu. Pre transportný sektor to znamená výkonnejšie elektrické vozidlá, ktoré sú nákladovo efektívnejšie na prevádzku a údržbu.“
James Widmer, generálny riaditeľ AEM
HDRM300C nadväzuje na predchádzajúci model HDRM150, ktorý bol prvým motorom využívajúcim technológiu kompresie cievok. Tento proces spočíva v predpedení cievok, aby sa vyplnili medzery a vzduchové kapsy v elektrickom motore, ktoré sa následne komprimujú. Tento prístup vedie k vyššiemu výkonu bez potreby zväčšovať rozmer motora.