MojElektromobil

Spoločnosť NXP Semiconductors, ktorá sa zaoberá riešeniami pre automobilový priemysel, predstavila prvý bezdrôtový systém riadenia batérií (BMS) s využitím ultraširokopásmovej (UWB) technológie. Táto novinka má potenciál zásadne zmeniť spôsob, akým sú elektromobily navrhované a vyrábané.

Efektívnejšia výroba a vyššia energetická hustota

Tradičné batériové systémy v elektromobiloch vyžadujú zložité káblové prepojenia na prenos informácií o napätí a teplote medzi jednotlivými modulmi batérií. NXP však tento problém rieši prostredníctvom bezdrôtového BMS, ktorý eliminuje potrebu káblov a konektorov. Výsledkom je jednoduchšia montáž batériových modulov, nižšie výrobné náklady a vyššia spoľahlivosť. Okrem toho, odstránenie káblov umožňuje zvýšiť objem článkov v batériách, a teda aj ich energetickú hustotu, čo je kľúčový faktor pre dojazd elektromobilov.

„Naše riešenie s ultraširokopásmovou technológiou je skok vpred v oblasti bezdrôtovej komunikácie v batériových systémoch. Umožňuje jednoduchú, bezpečnú a spoľahlivú prevádzku, ktorá prekonáva existujúce technológie založené na úzkych pásmach.“

Naomi Smit, viceprezidentka a generálna manažérka pre systémy riadenia batérií v NXP

Prečo ultraširokopásmová technológia?

Batérie elektromobilov predstavujú náročné prostredie pre bezdrôtovú komunikáciu, pretože ich kovové obaly odrážajú signály a spôsobujú frekvenčné rušenia. UWB technológia však tento problém rieši vďaka vysokorozsahovým impulzom, ktoré ponúkajú väčšiu odolnosť voči rušeniu v porovnaní napríklad s Bluetooth.

NXP UWB
Zdroj: NXP

Táto vyššia spoľahlivosť a robustnosť prenosu dát zabezpečuje optimálny výkon batérií a predchádza potenciálnym problémom, ako sú predčasné zlyhania alebo bezpečnostné riziká.

Flexibilita a škálovateľnosť

Bezdrôtový BMS systém NXP je súčasťou širšej čipovej sady FlexCom, ktorá podporuje aj káblové konfigurácie. Tento univerzálny prístup umožňuje výrobcom vozidiel a ich dodávateľom jednoduchšie integrovať technológiu do rôznych platforiem a architektúr. Zdieľaná softvérová architektúra a bezpečnostné knižnice navyše uľahčujú opätovné použitie softvéru, čím šetria čas a náklady na vývoj.

Nemali by ste prehliadnuť:

NXP plánuje sprístupniť svoju technológiu OEM výrobcom na testovanie a vývoj už v druhom štvrťroku 2025. Systém je navrhnutý tak, aby podporoval celé spektrum elektrifikácie, od batériových riadiacich jednotiek až po komunikáciu s domácimi a inteligentnými sieťami.

Náš tip
Tesla zvoláva svoje elektromobily. Áno, musia reálne navštíviť servis
20. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+