Automobilka Škoda predstavila novú generáciu obľúbeného modelu Octavia, ktorý chce osloviť viacerými zmenami. Okrem iných noviniek bol tiež potvrdených jej príchod do rodiny iV, čo znamená, že okrem spaľovacieho agregátu sa dočká aj elektrifikácie. Nie však plnej, výrobca zatiaľ prichádza s plug-in hybrid verziou.
Rozmanitá ponuka pohonov
Firma ako prvé vyzdvihuje širokú ponuku rôznych typov a výkonnostných variantov pohonov. Pri spaľovacej verzii budú na výber motory s výkonom od 81 kW verzie po 150 kW. K dispozícii bude tiež verzia na zemný plyn. Nádrž na 17,7 kilogramov stlačeného zemného plynu má vystačiť pre 523 kilometrov dojazdu. Pri samotných spaľovacích agregátoch taktiež vyzdvihujú výrazné zlepšenie ekologickej stránky. Nová generácia EVO má produkovať až o 80 percent menej oxidov dusíka.
Octavia plug-in hybrid verzia však lokálne emisie dokáže znížiť na ešte nižšie hodnoty. Octavia iV bude schopná jazdiť aj na čistú elektrickú energiu. Koľko kilometrov bude možné v takomto režime prejsť už ale výrobca v tlačovej správe neuvádza. Z predchádzajúcich informácií však vieme, že batéria bude mať 13 kWh kapacitu, ktorá podľa starej WLTP metodiky zabezpečí čisto elektrický dojazd 55 kilometrov. Cenou za batériu však bude menší kufor, ktorého objem bude 450 litrov v liftback verzii a 490 litrov v kombi. K dispozícii je aj funkcia mild hybrid, vďaka ktorej je aktívna vzájomná spolupráca oboch agregátov, čím sa emisie benzínových motorov darí znižovať.
Pár centimetrov navyše
Nová generácia do plaviek nechudne, práve naopak. Predĺžila sa o rovných 19 milimetrov na celkových 4 689 milimetrov. Na šírku jej pribudlo ďalších 15 milimetrov, vďaka čomu sa táto hodnota zastavila na 1 829 milimetroch. Rázvor kolies je pritom 2 686 milimetrov, čo v kombinácii s ďalšími faktormi má prinášať o niečo viac priestoru pre posádku. Vo verzii liftback je priestor maximalizovaný aj v kufri, kde ponúka o 10 litrov viac priestoru – celkovo teda až 600 litrov.
O bezpečnosť sa tu stará široká paleta asistenčných systémov, ktoré rozširuje aj zopár noviniek. Počítať preto môžete s asistentom vyhýbania s aktívnym zásahom do riadenia. S jeho pomocou sa viete včas vyhnúť chodcom, cyklistom alebo iným vozidlám. Od jesene firma plánuje sprístupniť nový asistent, ktorý dokáže rozpoznať hrozbu na križovatkách. Pri odbočovaní doľava vie systém rozpoznať autá jazdiace v protismere a sám vozidlo zastaviť. Samozrejmosťou je upozornenie na auto či cyklistu pri otváraní dverí.
Štyri systémy infotainmentu
K autu si budete môcť vybrať jeden zo štyroch ponúkaných infotainmentov. Veľkosť dotykových displejov sa bude pohybovať od veľkosti 8,25 palcov do 10 palcov, pričom nebude chýbať ovládanie pomocou gest či s cez digitálnu asistentku. Firma v správe vyzdvihuje najvyššiu verziu s názvom Columbus.
Tá má zobrazovať navigačné mapy v odlišnom priblíženom rozlíšení ako vylepšený 10,25 palcový virtuálny kokpit. Samozrejmosťou je konštantné pripojenie na internet cez eSim a vzdialený prístup k autu cez aplikáciu Škoda Connect. Chýbať nebude ani bezdrôtové nabíjanie telefónov či maximálne päť USB-C konektorov.
Začiatkom minulého mesiaca bola na cestách videná Škoda Enyaq. Ide o prvý elektromobil od tejto automobilky postavený na platforme MEB. Tú bude v rámci elektromobilov zdieľať koncert Volkswagen.