Mnoho výrobcov automobilov chce prísť s inovatívnymi riešeniami, ktoré by ich dokázali oddialiť od konkurencie. Tá je v dnešnej dobe veľmi vysoká, čo potvrdzujú aj predajné čísla. Zároveň všetky automobily v posledných rokoch zdraželi spolu z infláciou, čo z nich robí stále nedostupnejší tovar pre zákazníkov. Aj preto vymýšľajú, ako automobily viacej sprístupniť, pričom nie vždy prídu so šťastným riešením.
Niektorí výrobcovia totiž svoje služby ukrývajú za platobné brány, čo veľmi neteší používateľov. Často ide o situáciu, kedy danú funkciu vaše auto už zvláda, no len ju nemáte odomknutú, a vy tak viete, že ju máte na dosah ruky ale nie vždy chcete za ňu platiť. Takéto situácie môžu byť často frustrujúce, čo pre portál InsideEVs potvrdil aj technologický riaditeľ spoločnosti Volvo, Anders Bell.
Ten uvádza, že ich spoločnosť taktiež zvažovala tento spôsob získavania financií, no rýchlo z neho upustili, pretože v tom nevideli zmysel. Samotný Bell ale rozdeľuje modely predplatného na dobré a hrozné. Usúdil, že nie všetky sú zle vymyslené, no aj tak ich používatelia až tak neobľubujú.
Používajú ho viaceré značky
Škandál len nedávno vyvolalo BMW, ktoré malo v úmysle vložiť za platobnú bránu funkciu, akou je vyhrievanie sedadiel. Z toho nakoniec zišlo a spoločnosť toto tvrdenie vyvrátila. Spôsob získavania peňazí pomocou predplatného je veľmi obľúbený napríklad aj v takej Tesle. Tá niekedy ponúkala napríklad zvýšenie kapacity batérie pomocou update-u, prípadne ponúka aj balík autonómnej jazdy za príplatok.
Rivian ponúka aj softvérovo uzamknutú batériu a nedávno presunul streamovanie Spotify a Tidal (predtým zadarmo, pokiaľ ste mali samotnú službu) za platenú bránu. Apple Music je tiež za plateným kanálom, čo znamená, že ak chcete na streamovanie používať čokoľvek iné ako bluetooth audio, musíte sa prihlásiť na odber Rivian Connect+. To stojí 14,99 dolárov mesačne. General Motors napríklad ponúka mesačné predplatné 25 dolárov, ktoré prináša možnosť používania praktického asistenta pre jazdu na diaľnici.