Jednou z otázok, s ktorými sa elektromobilisti stretávajú denno-denne, je, že kde sa budú všetky tie elektromobily nabíjať. Elektrická sústava na to nie je pripravená a podobne. Ale čo ak spotrebu elektrickej energie porovnáme napríklad s niektorým z veľkých podujatí? Naozaj elektromobily konzumujú tak veľa energie? Na tému upozornil portál Electrive.
7,2 milióna ľudí a 2 800 MWh energie
Počas minulého roku sa Októberfestu v Nemecku zúčastnilo až 7,2 milióna ľudí. Organizátori zverejnili aj údaje o tom, koľko elektrickej energie sa počas neho minulo. Išlo o 2 800 000 kWh, čiže 2 800 MWh. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to bolo o 12 percent menej.
Počas trvania Októberfestu elektromobily v Mníchove spotrebovali 193 000 kWh elektrickej energie. A to je 14x menej ako samotné podujatie. Mníchov má po Berlíne druhý najväčší počet registrovaných elektromobilov a zabúdať nesmieme ani na to, že niektorí návštevníci tiež prišli na svojom elektrickom aute.
Nemali by ste prehliadnuť:
- V českom Kladne už nemôžete nabíjať elektromobil zo zásuvky. Môže za to jedna vec
- Toto je prvý AWD elektrický pickup určený pre Európu. Nevyrobil ho Ford ani Toyota
- 10. výročie prevádzky elektrobusov na Slovensku. Koľko je u nás elektrobusov a aké modely sú dostupné na trhu?
V Mníchove bolo na začiatku roka 2024 zaregistrovaných takmer 35 tisíc elektromobilov. Pre porovnanie, na celom Slovensku ich bolo ku koncu prvého polroka 2024 len 13 tisíc. To v prepočte znamená, že v meste by malo byť registrovaných približne pol milióna elektromobilov, aby sa ich nabíjanie v tom čase vyrovnalo spotrebe energie Októberfestu. Mesto má momentálne približne 1,5 milióna obyvateľov.
Stále obrovská rezerva
Aktuálne štatistiky predaja áut v Nemecku hovoria, že zo všetkých predaných vozidiel je 14 percent elektrických. Na Slovensku sú to približne tri percentá. Aktuálne čísla a porovnanie s Októberfestom hovoria, že obavy z nedostatku elektrickej energie, prípadne z toho, že viac elektromobilov sieť neunesie, sú momentálne absolútne zbytočné.
Takéto veľké podujatie ukázalo, že aj keby sa počet elektromobilov v Mníchove zo dňa na deň zvýšil až 14x (čo sa nikdy v reálnom svete nemôže stať), prenosová sústava by zvýšené požiadavky na nabíjanie bez problémov zvládla.