Nedávno sme vám prezentovali 10 zaujímavostí o oceňovanom elektromobile Chevrolet Bolt, ktorý sa aktuálne predáva v USA, Kanade a na vybraných ázijských trhoch. Nás Európanov však oveľa viac zaujíma jeho koncernové dvojča Opel Ampera-e. Jedná sa v podstate o dve identické vozidlá, ktoré sú určené pre rôzne trhy. Marketingové oddelenie koncernu General Motors, ktorý je vlastníkom automobiliek Chevrolet a donedávna aj Opel, sa rozhodlo, že v Európe by mohol byť ich elektromobil úspešnejší pod značkou Opel Ampera-e. Prvé vozidlá sa tu objavia už budúci mesiac.
Mnohí záujemcovia, ktorí si rezervovali elektromobil Opel Ampera-e, sa po oznámení predaja automobilky Opel koncernu PSA ( Peugeot/Citroën) začali strachovať o plnenie sľúbených dodacích termínov. Výkonný riaditeľ spoločnosti Opel Karl-Thomas Neumann, však všetkých uistil, že na výrobných a dodacích plánoch sa nič nemení. Výroba Ampery-e sa začala vo februári v Michiganskej továrni Orion. Prvé kusy by sa mali začať distribuovať do Európy dokonca o mesiac skôr ako sa pôvodne plánovalo. Tzn. už v máji.
Ako prvá sa dočká elektromobilová veľmoc Nórsko
Hovorca Oplu Stein Pettersen sa nechal počuť, že počet objednávok nórskych zákazníkov sa blíži k neuveriteľnému číslu 10 000. Aj preto sa automobilka rozhodla, že distribúciu elektromobilu urýchli a začne s ňou práve v Nórsku. Nasledovať budú trhy v Nemecku a Francúzsku, po nich príde na rad holandský a švajčiarsky trh. Zvyšok Európy, vrátane Slovenska, si počká do budúceho roku.
Opel Ampera-e – špecifikácie
Jedným z hlavných lákadiel v prípade elektromobilu Opel Ampera-e je jeho nadštandardný dojazd. Ten by mal byť podľa nezmyselnej metodiky NEDC až 520 km. V reále sa však očakáva stále výborných 380 km. A potvrdzujú to aj skúsenosti s jeho dvojčaťom Chevrolet Bolt, ktorý dosahoval v testoch dojazd 350 až 400 km. Dojazd bude mať na starosti 60 kWh Li-Ion batéria od LG Chem. Tá sa z 10 % na 80 % kapacity nabije na 50 kW rýchlonabíjačke za 50 minút.
Ani po výkonovej stránke to nebude žiadne”orezávatko”. Výkon 150 kW (204 koní) a krútiaci moment 360 Nm “vystrelí” Opel Ampera-e na stovku oficiálne za 7,3 sekundy. V praxi sa však dá očakávať ešte lepší čas, keďže Chverolet Bolt to reálnej prevádzke zvláda za 6,5 sekundy. Poháňaná je predná náprava. Maximálna rýchlosť je kvôli optimalizácii dojazdu obmedzená na 150 km/h.
Svojou dĺžkou 4166 mm sa radí do nižšej triedy automobilov, avšak rázvorom 2 601 mm o triedu vyššie (nižšia stredná trieda). Opel Ampera-e je vysoký 1 595 mm a široký 1 765 mm. Batožinový priestor má veľmi slušných 381 litrov. Váha vozidla činí 1 616 kg. Konektivitu a infotainment má na starosti 10,2 palcový dotykový displej s permanentným pripojením na internet.
Cena elektromobilu Opel Ampera-e na nórskom trhu by mala byť v prepočte okolo 33 000 €. Na nemeckom sa zas očakáva tesne pod hranicou 40 000 €. Nuž necháme sa prekvapiť akú cenovú politiku napokon zvolí Opel v rámci jednotlivých trhov. Dúfame, že na Slovensku to nebude viac ako 35 až 36 tisíc €.
Prídu aj ďalšie elektromobily Opel
Výkonný riditeľ Oplu Karl-Thomas Neumann povedal, že po Ampere-e chystajú aj ďalšie elektromobily. Tým prvým bude elektrické SUV, ktoré prevezme rolu vlajkovej lode značky. Opel ma podľa neho v pláne uviesť na trh v krátkej dobe až 7 nových modelov. Avšak neprezradil, koľko z nich bude elektrických či hybridných.
Prvé propagačné videá elektromobilu Opel Ampera-e
Zdroje: hybridcars, autoevolution, titulná foto: Opel
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom