Opel Grandland Hybrid 4 Ultimate: Prvý pohľad na faceliftovaný model s výkonom 300 koní

Redakcia

Na niekoľko hodín som mal možnosť zoznámiť sa s novým Opel Grandland Hybrid 4 Ultimate. Ide o faceliftovaný Grandland s výkonom 300 koní, zaujímavým dizajnom, 13,2 kWh batériou a 7,4 kW palubnou nabíjačkou.

Foto: Redakcia
Foto: Redakcia

Vozidlo som mal k dispozícii bezprostredne po otestovaní Mitsubishi Eclipse Cross PHEV a prvé, čo som si všimol, bol podstatne vyšší výkon. 300 konských síl sa jednoducho prejaví na veľmi slušnej akcelerácii. Samotný elektromotor má výkon solídnych 100 koní, čo aj bez pridania konvenčného motora stačí na pomerne svižné zrýchlenie.

Foto: Redakcia

Ak pedál zatlačím silnejšie, automaticky (a pomerne rýchlo) vozidlo využíva aj spaľovací agregát a ihneď cítim, veľmi živé zrýchľovanie. Batéria, ktorá napája elektromotor, má kapacitu 13,2 kWh. Aj napriek krátkemu času na zoznámenie som si stihol vyskúšať jazdu v meste a aj na diaľnici.

Opel Grandland Hybrid 4 Ultimate: Rýchly test spotreby v meste a na diaľnici

Mestskú jazdu som začal s batériou nabitou na 70 % kapacity, pričom vozidlo ukazovalo dojazd 26 km. Avšak prešiel som o 5 km viac, pričom vozidlo stále ukazovalo 10 % batérie a dojazd 4 km. To je celkom slušné. Spotreba bola 16,8 kWh/100 km. Klimatizácia potrebná nebola, vonku bolo približne 15 stupňov.

Foto: Redakcia

Následne som išiel nabíjať. Palubná nabíjačka nie je našťastie len základná, ale má výkon 7,4 kW. Batéria sa týmto výkonom dokáže nabiť do 100 % za približne dve hodiny. Ja som samozrejme nemal toľko času, nabil približne do polovice a vyrazil na diaľničný test.

Foto: Redakcia
Foto: Redakcia

Vyrážal som z Bory Mall smer Malacky. Rýchlosť podľa GPS som nastavil na 130 km/h (tachometer ukazoval 132-133 km/h). Spotreba do momentu, kedy sa vozidlo preplo do hybridného režimu, bola 26,5 kWh/100 km.

Súvisiacie články
Foto: Redakcia

Cestou naspäť som zase mal možnosť otestovať spotrebu benzínu v prípade vybitého akumulátoru. Opäť rýchlosť 130 km/h podľa GPS, pričom spotreba bola 8,9 l/100 km.

Veľmi slušné jazdné vlastnosti

Počas zoznamovania som si nemohol nevšimnúť výbornú odozvu na plynový pedál, najmä v elektrickom režime. Jazdenie bolo vďaka tomu veľmi príjemné a plynulé. Výborné sú aj brzdy, ktoré reagujú presne tak, ako by som očakával. Ich sila je adekvátna. Vozidlo samozrejme najskôr využíva rekuperačné brzdenie motorom.

Foto: Redakcia
Foto: Redakcia
Foto: Redakcia

Trochu ma mrzí nedotiahnutý ukazovateľ spotreby elektrickej energie. V priestore za volantom mám k dispozícii len spotrebu benzínu, ktorú si môžem vynulovať. Pre informáciu o spotrebe elektrickej energie musím vojsť do infotainmentu a zobraziť si ju tam. Bohužiaľ, po každej jazde sa automaticky vynuluje, takže zistiť dlhodobú spotrebu je pomerne náročné.

Foto: Redakcia
Foto: Redakcia

Pre pripojenie smartfónu je k dispozícii klasický USB konektor (možno by sa hodil aj USB-C). Teší ma podpora služieb Android Auto aj Apple CarPlay, ktoré fungujú bezproblémovo. Pod lakťovou opierkou sa ukrýva priestor na odloženie smartfónu, dokonca s bezdrôtovým nabíjaním. Je to na úkor menšieho úložného priestoru.

Foto: Redakcia

Na konkrétne závery z testovania počas niekoľkých hodín je ešte priskoro. Keď sa k nám vozidlo dostane na plnohodnotný test, prinesieme všetky potrebné informácie týkajúce sa jazdných vlastností, nabíjania, dlhodobej spotreby a podobne. Zatiaľ si môžete pozrieť porovnanie faceliftovaného modelu s predchádzajúcim.

Porovnanie faceliftovaného modelu s pôvodným:

Opel Grandland PHEV | Zdroj: Radovan Hlôška
Predchádzajúca verzia | Foto: Redakcia
Po facelifte | Foto: Redakcia
Predchádzajúca verzia | Foto: Redakcia
Po facelifte | Foto: Redakcia
Predchádzajúca verzia | Foto: Redakcia
Náš tip
Elektromobilom Opel Mokka-e do Chorvátska. Ako obstál? | Test
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.