Nemecká publikácia ADAC sa pozrela na zúbok aktuálne predávaným elektromobilom vo veľkom teste. Vyše 70 elektromobilov malo prejsť štandardizovaným testom, aby mal každý testovaný model vždy rovnaké podmienky. ADAC teraz prezentuje dve tabuľky výsledkov. Tou prvou je prehľad elektromobilov s najväčším dojazdom v reálnych podmienkach spolu s veľkosťou batérie a skutočne spotrebovanou energiou na plné nabitie.
Jedným z hlavných zámerov celého zostaveného porovnania má byť prezentácia toho, že reálny dojazd elektromobilov nezávisí len od veľkosti batérie, ale aj od spotreby elektromotora a celkovej efektívnosti. Uvádza, že kým prvé elektromobily neboli príliš optimalizované s ohľadom na spotrebu, dnes už je to vec, na ktorú si výrobcovia spravidla dávajú pozor. Niektoré základy ale platia dodnes, preto veľké SUV a dlhé sedany prirodzene dosahujú vyššiu spotrebu než malé mestské autá.
Zaujímavosťou je, že aktuálne najefektívnejším elektromobilom je na základe testovania Hyundai IONIQ 6, pri ktorom sa potreba pohybuje na hranici 15,5 kWh na 100 km. Aj na druhej priečke je elektromobil z rovnakej stajne, Hyundai Kona Electric (16,7 kWh na 100 km) a prvú trojku uzatvára Tesla Model 3 (16,8 kWh na 100 km).
Naopak najhoršie sú na tom dlhé a veľké rodinné elektromobily ako Mercedes EQV 300 (30,9 kWh na 100 km), Citroen e-Spacetourer XL (29,7 kWh na 100 km), ku ktorým sa pomerne prekvapivo pridáva aj taký kúsok ako Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD (28,8 kWh na 100 km).
Publikácia sa počas testovania pozrela aj na straty pri nabíjaní, nakoľko v konečnom dôsledku ide o vec, ktorá sa prejavuje na celkovej efektivite a peňaženke majiteľa elektromobilu. Uvádza, že využívala 22 kW AC nabíjačku používanú vždy za rovnakých teplotných podmienok (stabilných 23 stupňov Celzia).
Najväčším previnilcom v tejto oblasti má byť BMW iX, kde je na nabitie batérie s kapacitou 105 kWh spotrebovaných reálne až 125,2 kWh energie. Pripomína však, že vplyv môžu mať aj ďalšie faktory ako napríklad tolerancia meraní, opotrebenie batérie či teplotný manažment.
Model | Dojazd nameraný v teste ADAC Ecotest v km | Veľkosť batérie celková/využiteľná v kWh | Celková spotreba energie na plné nabitie batérie v kWh |
---|---|---|---|
BMW iX xDrive 50 | 610 | 111,5 / 105,.2 | 125,2 |
Mercedes-Benz EQS 450+ prevedenie Electric Art | 575 | neznáma / 107,8 | 124,9 |
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD | 555 | neznáma / 77,4 | 86,3 |
BMW i7 xDrive 60 | 545 | 105,7 / 101,7 | 119,9 |
Mercedes-Benz EQE 350+ | 530 | neznáma / 90,6 | 106,5 |
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic | 530 | neznáma / 108,4 | 124,2 |
BMW i4 eDrive40 | 490 | 83,9/80,7 | 96,3 |
Nio ET7 (100 kWh) | 485 | 100 / 90,0 | 99,5 |
Ford Mustang Mach-E Extended Range | 480 | 98,7 / 88,0 | 104,3 |
Polestar 2 Long Range Single Motor | 480 | 78,0 / 75,0 | 89 |
Kia EV6 (77,4 kWh) | 470 | neznáma / 77,4 | 87,4 |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq-Paket 2WD | 470 | neznáma / 77,4 | 85,7 |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 450 | 98,7 / 88 | 106,3 |
Skoda Enyaq Coupé RS iV | 450 | 82,0 / 77,0 | 88,2 |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (Facelift) | 435 | 67,0 / 64,0 | 72,8 |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD | 435 | neznáma / 77,4 | 84,6 |
Porsche Taycan Sport Turismo GTS | 420 | 93,4 / 83,7 | 97,9 |
Nio EL7 (100 kWh) | 420 | 100,0 / 90,0 | 101,1 |
Tesla Model 3 | 415 | 60 / neznáma | 70,5 |
Tesla Model Y Maximum Range AWD | 415 | neznáma / 79,0 | 88,6 |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line | 410 | 82,0 / 76,6 | 83,7 |
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim. | 410 | 69,0 / 67,0 | 79,4 |
KIA Niro EV (64,8 kWh) Inspiration | 410 | 64,8 / neznáma | 74 |
Porsche Taycan 4S Performance Plus | 400 | 93,4 / 83,7 | 95,2 |
VW ID.5 Pro Performance | 400 | 82,0 / 77,0 | 83,6 |
BMW iX3 Impressive | 400 | 80,0 / 73,8 | 85,3 |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 395 | 78,0 / 75,0 | 88,4 |
Skoda Enyaq iV 80 | 395 | 82,0 / 77,0 | 86,9 |
Audi e-tron Sportback 55 quattro | 390 | 95,0 / 86,5 | 96 |
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit | 390 | 67,0 / 64,0 | 73,9 |
VW ID. Buzz Pro | 390 | 82,0 / 77,0 | 90,8 |
Genesis GV70 Electrified Sport AWD | 380 | neznáma / 77,4 | 86,6 |
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max | 385 | 82,0 / 77,0 | 88,5 |
Audi e-tron GT quattro | 370 | 93,4 / 83,7 | 86,9 |
Jaguar i-Pace EV400 S AWD | 366 | 90,2 / 84,7 | 100,8 |
Audi e-tron 55 quattro | 365 | 95,0 / 83,6 | 94,3 |
Genesis GV60 Sport Plus AWD | 365 | 87,2 / 77,4 | 87,7 |
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp | 365 | 62,7 / 60,0 | 70,4 |
Mercedes EQB 350 Electric Art 4Matic | 360 | 69,7 / 66,5 | 76,1 |
Mercedes EQA 250 Electric Art | 350 | neznáma / 66,5 | 75,7 |
Kia EV6 (58 kWh) | 350 | neznáma / 58,0 | 64,4 |
Subaru Solterra Platinum Plus | 350 | 71,4 / neznáma | 70,7 |
BYD Atto 3 EV Design | 345 | neznáma / 60,5 | 68,7 |
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro + | 340 | 63,1 / 59,3 | 68,7 |
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack | 335 | neznáma / 63,0 | 71,8 |
Renault Zoe R135 Z.E. 50 (52 kWh) Intens | 335 | 55,0 / 52,0 | 64,3 |
VW ID.3 Pro Performance 1st Max | 335 | 62,0 / 58,0 | 64,8 |
Mercedes EQV 300 | 325 | 100 / 90,0 | 100,6 |
MG Marvel R Electric Performance | 325 | 72,0 / 69,9 | 74,5 |
MG5 Electric Maximum Range Luxury | 315 | 61,1 / 57,7 | 61,9 |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD | 310 | 78,0 / 75,0 | 90 |
VW ID.4 GTX 4Motion | 310 | 82,0 / 77,0 | 83,7 |
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) | 300 | 62,0 / 56,0 | 68,4 |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) | 295 | 62,0 / 58,0 | 62,6 |
Aiways U5 Premium | 290 | 63,0 / 61,0 | 72,3 |
Opel Corsa-e Elegance | 280 | 50,0 / 46,0 | 53,1 |
Peugeot e-208 GT | 280 | 50,0 / 47,5 | 53,1 |
DS 3 Crossback E-Tense So Chic | 270 | 50,0 / 47,5 | 55,4 |
Citroen e-C4 Shine | 260 | 50,0 / 46,0 | 50,5 |
Peugeot e-2008 GT | 260 | 50,0 / 47,5 | 53,1 |
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine | 255 | 75,0 / 69,0 | 76 |
Opel Mokka-e Ultimate | 255 | 50,0 / 46,0 | 52,4 |
Fiat 500e Cabrio Icon | 245 | 42,0 / 37,0 | 42,9 |
MG ZS EV Luxury | 220 | 44,5 / 40,0 | 46,4 |
Opel Combo-e Life Ultimate | 215 | 50,0 / 46,0 | 51,7 |
Mini Cooper SE | 210 | 32,6 / 28,9 | 37,6 |
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) | 201 | 40,0 / neznáma | 44,5 |
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD | 185 | 28,3 / 27,4 | neurčené |
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto | 170 | 35,5 / 32,0 | 35,6 |
Renault Twingo Electric Intens | 150 | 22,0 / 21,4 | 27,2 |
Druhá predstavuje porovnanie medzi nameranou spotrebou a tým, čo udávajú výrobcovia na základe metodiky WLTP.
Model | Spotreba nameraná v ADAC Ecotest kWh/100 km | Spotreba udávaná výrobcom podľa WLTP kWh/100 km |
---|---|---|
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD | 15,5 | 14,3 |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (Facelift) | 16,7 | 14,7 |
Tesla Model 3 | 16,8 | 14,4 |
Fiat 500e Cabrio Icon | 17,4 | 14,7 |
Mini Cooper SE | 17,6 | 14,8 – 16,8 |
Renault Twingo Electric Intens | 17,6 | 16,0 |
KIA Niro EV (64,8 kWh) Inspiration | 17,9 | 16,2 |
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD | 17,9 | 13,9 |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq-Paket 2WD | 18,2 | 17,0 |
Kia EV6 (58 kWh) | 18,2 | 16,6 |
Polestar 2 Long Range Single Motor | 18,5 | 17,1 |
Kia EV6 (77,4 kWh) | 18,6 | 16,5 |
Peugeot e-208 GT | 18,7 | 17,6 |
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit | 18,8 | 15,6 |
Opel Corsa-e Elegance | 18,8 | 15,6 |
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) | 19,0 | 17,7 |
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp | 19,2 | 16,1 |
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim. | 19,2 | 18,7 |
Citroen e-C4 Shine | 19,3 | 15,3 |
VW ID.3 Pro Performance 1st Max | 19,3 | 16,1 |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD | 19,4 | 17,9 |
BMW i4 eDrive40 | 19,5 | 16,1 |
Skoda Enyaq Coupé RS iV | 19,5 | 17,2 |
BYD Atto 3 EV Design | 19,7 | 15,6 |
MG5 Electric Maximum Range Luxury | 19,7 | 17,9 |
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro + | 20,0 | 16,5 |
Subaru Solterra Platinum Plus | 20,0 | 17,9 |
Mercedes-Benz EQE 350+ | 20,0 | 16,5 |
Peugeot e-2008 GT | 20,2 | 17,8 |
Opel Mokka-e Ultimate | 20,3 | 17,4 |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line | 20,4 | 17,5 |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line | 20,4 | 17,5 |
BMW iX xDrive 50 | 20,4 | 20,0 |
Nio ET7 (100 kWh) | 20,4 | 19 |
DS 3 Crossback E-Tense So Chic | 20,5 | 17,6 |
Honda e Advance | 20,5 | 17,8 |
VW ID.5 Pro Performance | 20,7 | 16,3 |
MG ZS EV Luxury | 20,7 | 18,6 |
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto | 21,0 | 17,9 |
Mercedes EBQ 350 Electric Art 4Matic | 21,1 | 18,2 |
BMW iX3 Impressive | 21,2 | 18,9 |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) | 21,2 | 15,5 |
Tesla Model Y Maximum Range AWD | 21,2 | 16,9 |
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack | 21,3 | 17,6 |
Mercedes-Benz EQS 450+ Electric Art | 21,5 | 16,8 |
Mercedes EQA 250 Electric Art | 21,6 | 17,9 |
Ford Mustang Mach-E Extended Range | 21,7 | 16,5 |
Skoda Enyaq iV 80 | 21,9 | 16,7 |
BMW i7 xDrive 60 | 22 | 18,5 |
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) | 22,1 | 20,6 |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 22,3 | 19,3 |
MG Marvel R Electric Performance | 22,8 | 20,9 |
Genesis GV70 Electrified Sport AWD | 22,8 | 19,2 |
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max | 22,8 | 17,7 |
Porsche Taycan Sport Turismo GTS | 23,2 | 20,9 |
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic | 23,3 | 18,0 |
VW ID. Buzz Pro | 23,3 | 20,6 |
Porsche Taycan 4S Performance Plus | 23,6 | 26,2 |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 23,6 | 18,7 |
Opel Combo-e Life Ultimate | 23,7 | 19,3 |
Genesis GV60 Sport Plus AWD | 23,9 | 19,1 |
Nio EL7 (100 kWh) | 23,9 | 21,6 |
Audi e-tron Sportback 55 quattro | 24,4 | 23,7 |
Aiways U5 Premium | 24,7 | 17,0 |
Audi e-tron 55 quattro | 25,8 | 23,0 |
Audi e-tron GT quattro | 26,3 | 20,5 |
VW ID.4 GTX 4Motion | 26,9 | 18,3 |
Jaguar i-Pace EV400 S AWD | 27,6 | 22,0 |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD | 28,8 | 23,8 |
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine | 29,7 | 26,6 |
Mercedes EQV 300 | 30,9 | 28,1 |
Chcete si kúpiť alebo vyskúšať Teslu?
Na Slovensku máme viacero firiem, ktoré sa zameriavajú na elektromobily značky Tesla a celý proces objednania, kontroly, nákupu a všetkého ďalšieho vedia vybaviť za vás, dokonca v konečnom dôsledku získate aj lepšiu nákupnú cenu. Dve kľúčové pre prípadných záujemcov sú DriveTesla.sk.sk (pomoc s nákupom, dovozom a všetkým okolo) a NaTesle.sk (testovacie jazdy), ak si chcete dopredu vyskúšať, či je Tesla skutočne tým pravým.