MojElektromobil

Mesto Paríž zaviedlo nové obmedzenia dopravy v samotnom centre metropoly. Od 4. novembra tu platí zákaz tranzitnej dopravy. Toto opatrenie je súčasťou nariadení starostky – Anne Hidalgo, znížiť dopravné zaťaženie a zlepšiť kvalitu života v hlavnom meste Francúzska. Len nedávno tiež zdvihli poplatky pre SUV v rámci mesta. Správu prináša Electrive.

Obmedzená zóna pokrýva 1. až 4. obvod, čo zodpovedá približne 5,5 štvorcovým kilometrom priamo v centre Paríža. Zahrnuté sú aj známe turistické miesta ako Louvre či Tuilerijské záhrady. Do tejto oblasti majú teraz povolený vstup iba vybrané skupiny vozidiel: záchranné zložky, autobusy, taxíky, osoby so zhoršenou mobilitou a vodiči, ktorí tam priamo bývajú alebo pracujú. Výnimku dostáva aj tzv. “cieľová doprava”, čo zahŕňa ľudí, ktorí potrebujú ísť k lekárovi, nakupovať alebo napríklad aj navštíviť kino.

Tranzitná doprava cez túto oblasť je zakázaná

Rozhodnutie o zriadení zóny zverejnilo mesto Paríž 31. októbra a opatrenie začalo platiť už o pár dní neskôr. Úrady očakávajú, že vďaka tomu dôjde k zníženiu objemu dopravy až o 30 % na najrušnejších uliciach v rámci zóny. Spolu s tým rátajú aj so znížením hluku a zlepšením kvality ovzdušia. Na tieto aspekty sa totiž často sťažovali obyvatelia jednotlivých štvrtí.

pariz
Paríž | Zdroj: Pexels

Vynucovanie pravidiel bude prebiehať prostredníctvom systému dokladovania trvalého pobytu a online notifikácií, pričom v prvých dňoch platí prechodné obdobie, aby si ľudia zvykli na nové pravidlá. Plán vytvorenia tejto zóny bol oznámený už v máji 2021, avšak jeho realizácia sa natiahla na viac ako tri roky. Dôvodom boli komplikované rokovania s parížskou políciou, ktorá je zodpovedná za kontroly. Ako kompromis bola zóna nakoniec zmenšená oproti pôvodným plánom, čo bolo potvrdené aj podpisom dekrétu zo strany polície.

Náš tip
BYD na ceste prekonať Ford. Stane sa desiatym najväčším výrobcom áut na svete
13. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+