Tesla naskakuje na trend bezrámikových displejov, ktorý vidíme v najnovších smartfónoch. Jej nový patent ukazuje aj holografickú vrstvu a okrem toho spoločnosť inovuje aj posilňovač riadenia vo svojich vozidlách.
Tesla je priekopníkom veľkých displejov v automobiloch. Prototyp Tesly Model S mal už v roku 2009 veľký 17” dotykový displej.
V Modeli S a X Tesla nemusí riešiť okraje displeja, kedže displej je zabudovaný v palubnej doske. Interiér Modelu 3 má však 15” horizontálne orientovaný displej vyčnievajúci z palubnej dosky s relatívne veľkým rámom.
Modernejší dizajn interiéru plánuje Tesla implementovať aj do vlajkových lodí Model S a X, avšak zatiaľ neurčila žiadny termín. Zatiaľ vykonáva neustále menšie inovácie interiéru a ”vnútorností” vozidiel. Vo vývoji modernejších displejov sa očividne nebude spoliehať na iných výrobcov.
Nový patent na obrazovku s holografickou vrstvou
„Zobrazovacia plocha obsahuje množstvo pixelov tvoriacich prvú periodickú štruktúru a rám obklopujúci aspoň časť zobrazovacej plochy. Rám môže obsahovať holografickú štruktúru. Tento rám môže vypĺňať 0,5 – 20 % zobrazovacej plochy,“ píše Tesla v prihláške o patent.
Ako vynálezca dizajnu je v prihláške uvedený Christos Gougoussis, vedúci inžinier spoločnosti Tesla. Gougoussis má vyštudovaný doktorát z fyziky na univerzite Pierre and Marie Curie University v Paríži a je expert na kvantovú fyziku.
Ovládanie funkcií automobilu pomocou hologramu môžeme dnes vidieť v hypešporte Lykan Hypersport s výkonom 750 koní a cenovkou niekoľko miliónov eur:
Efektívnejší posilňovač riadenia
Ďalší patent Tesly ukazuje účinnejší posilňovač riadenia. Automobilka sa celkovo zameriava na zefektívnenie subsystémov svojich vozidiel.
Tesla hovorí, že nový posilňovač je menší a energeticky úspornejší. Podľa prihlášky je autorom dizajnu Mark Kaufman, dlhoročný dizajnér mechanických častí v Tesle, zodpovedný napríklad za dizajn rámu vtáčích dverí Modelu X.
Okrem týchto patentov Tesla požiadala aj o patent na futuristický, elektromagnetický dizajn stieračov čelného skla a energeticky účinnejší dizajn sedadiel s vlastným manažmentom vyhrievania.