Peugeot sa snaží elektrifikovať svoj modelový rad a prvý moderný elektromobil e-208 sa bude vyrábať v Trnave. Očakáva sa však aj elektrifikácia modelu 308, buď v plug-in hybridnej alebo 100 % elektrickej verzii.
Peugeot pravdepodobne zavedie 100 % elektrický pohon pre segment B a plug-in hybridy pre segment D a vyššie segmenty.
Peugeot e-308 oproti Volkswagen ID.3
Ak sa rozhodne pre 100 % elektrickú verziu, pravdepodobne neponúkne len jednu kapacitu batérie. Súčasná platforma e-CMP disponuje batériou s kapacitou 50 kWh, čo nespĺňa všestranné použitie kompaktného automobilu.
Aby sa vyhovelo rôznym potrebám používateľov, značka musí rozšíriť ponuku batérií, ako to urobil Volkswagen ID.3. V budúcom roku sa súčasný Volkswagen e-Golf nahradí modelom ID.3 s tromi veľkosťami batérie a dojazdom až do 550 km. Súčasne sa do ponuky pridajú plug-in verzie Golfu.
Firma Continental dodáva Peugeotu elektromotory z platformy PSA e-CMP, ich výkon by sa mal pohybovať na úrovni až 150 kW a 310 Nm.
Konkurent hybridného Golfu
Pravdepodobnejšia možnosť pre model 308 je verzia plug-in hybridný pohon. Tu je riešenie jednoduchšie, pretože výrobca sa bude musieť opierať iba o technológie, ktoré už používa v plug-in hybridnom 508.
V modeli 508 PHEV pozostáva pohonná jednotka z benzínového motora s výkonom 180 koní a s elektromotorom s výkonom 80 kW. Výkon tohto hybridného modelu 308 sa bude rovnať výkonu Volkswagenu Golf GTE. Jeho výkon bude na úrovni 218 a 245 koní.
Na palube hybridnej 308-čky pravdepodobne uvidíme rovnakú 11,8 kWh batériu ako v hybridnej 508. Vozidlo prejde na elektrický pohon približne 50 km (WLTP).
100 % elektromobil alebo plug-in hybrid? V roku 2020 zistíme, aké sú plány výrobcu s týmto modelom.